Gå til innhold

Inntar du alkohol med barna dine tilstede?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig inntar jeg ikke alkohol med barna tilstede. Hvem gjør vel det?

Skrevet

Ikke nå om dagen, men det er fordi nr 2 er litt vel tilstede.. *fnis* (er gravid)

Men sånn til vanlig kan jeg drikke noen glass vin hvis vi er invitert bort eller har vennemiddager her hjemme.

Skrevet

Her er det totalavhold.pga alkoholikerfedre hos både pappaen og meg,drikker vi ikke.

.

Skrevet

har ikke drukket foran ham enda (er bare 18 mnd), men har da drukket litt vin etter leggetid :) synes det er greit å lære barna måteholdent inntak av alkohol, men vil ikke at gutten min skal se meg full før han er stooooor!

Skrevet

Drikker ikke når jeg er sammen med ungene, jeg synes det er unødvendig.

MEN jeg drikker heller ikke mye ellers selv om de ikke er der, et par glass vin 5-6 ganger i året kanskje.

Skrevet

2 ganger på 18 år.

1. gang, ett glass champange i mitt eget bryllup. Hun var da 6 år.

2. gang når hun var 17. år

Skrevet

Drikker uansett veldig sjelden, heller mot aldri, så totalavhold her. Mannen kan ta seg en øl eller to selv om barna er til stede. Ser ikke noe galt i det.

Skrevet

Tar meg et glass vin fredag og lørdag når ungene er i seng. Hvem gjør ikke det?

Skrevet

Alt med måte! Tror ikke unger tar skade av og se at man kan nyte et glass vin uten og bli dritafull eller ekkel. Kan gjerne ta meg et glass vin til middagen om vi har besøk. Ikke noe problem.

Skrevet

I går drakk jeg en boks cider mens hun lå i vognbagen og sov.. Så hun var absolutt tilstede, i allefall fysisk sett ;)

Når hun blir større får vi se hvordan det blir, jeg vil ikke at hun skal bli skremt fordi mamma og pappa er rare og lukter enda rarere.. Kanskje det en periode passer best med totalavhold, mens vi senere ikke trenger å være så nazi på det.

Vi er begge veldig forsiktige med alkohol, så jeg tviler på at vi vil få noen problemer uansett, egentlig.

Skrevet

Jepp, av og til til mat - men måtehold:o)

Foreldrne mine drakk alkohol foran oss da vi var små. Til mat, på julaften o.l Men, allikevel var første gang jeg så de brisen da jeg var rundt 18-19 år:o)

hehe, kom på noe en venninne fortalte. Da hun var rundt 10 år var hu på middagsbesøk hos en venninne. Da drakk faren en øl til maten. Hun hadde aldri sett sine egne foreldre drikke alkohol, så hun var sjokka. Trodde faren var en "fullik". Og dette fortalte hun da hun kom hjem:o) Etter det begynte foreldrene hennes å drikke vin og øl til mat i ny og ne..:o)

Skrevet

måtehold. Tar maks to glass vin.

Skrevet

Jeg forstår at noen gjør det. Men barn og alkohol hører ikke sammen. Men da må jeg spørre, tar dere begge et glass vin etter at barna har lagt seg? Hva om noe da skjer???

Skrevet

ja vi kan godt ta et eller to glass vin etter ungene har lagt seg begge to...

Kan ikke basere hele livet på ..." tenk om noe skjer" da må vi låse oss inne i et rom uten noe i med polstrede vegger da...:-)

Skrevet

Måtehold her og. Kan gjerne ta meg et glass vin eller en øl en fredag eller lørdag, men blir ikke full foran barna! Da skaffer vi heller barnevakt om vi skal drikke oss beruset!

Skrevet

Måtehold her også.

Vil ikke lære dem at alkohol er noe forferdelig. Tror barn har godt av å lære seg at man trenger ikke endre personlighet av å drikke litt alkohol (snakker da om et par øl eller et par glass vin.)

mølle - her er alltid en av oss edru - i tilfelle det skjer noe, som du sier.

Skrevet

hehehehe monajenten,,

kan ikke spise vet du, kun flytende føde, kan jo sette noe i halsen!!!!!!

;-)

Skrevet

....når det er sagt, hva med de som ikke har bil?

Det går an å bestille en taxi også, om noe skulle skje.

Skrevet

Det hender jeg tar meg et glass vin til maten en fredagskveld eller lørdagskveld...

Skrevet

Kan ta et glass rødvin til maten hvis vi har gjester eller hvis vi er borte på middag hos noen. Når barna er til stede så er det aldri noen som tar noe mer enn det heller.

Kan også ta et par glass vin på fredagskveld når de har kommet seg til sengs. Aldri mens de er oppe, ikke fordi jeg tror det hadde vært så fælt men fordi jeg ikke ser vitsen for meg selv. Det hadde vel blitt å løpe hit og dit, og ta en slurk i forbifarten. Ser liksom ikke helt den store kosen i det.

Har tro på måtehold, det samme som mine foreldre praktiserte. Aldri sett noen av dem beruset før jeg var så godt som voksen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...