Månestrålen :-) Skrevet 23. september 2007 #26 Skrevet 23. september 2007 9 uker igjen og har lagt på meg 9-10 kg.
Bajs! Skrevet 23. september 2007 #27 Skrevet 23. september 2007 Til LiKr: Jeg ble sendt til ekstra UL for å sjekke babyens vekt etter å ha vært inne på føden en natt pga enormt med oppkast og svært lite liv. Da mente legen der at babyen kanskje var liten, og sendte meg til ekstra UL noen dager senere for å sjekke det. Babyen var kanskje litt liten, men ikke noe spesielt unormalt egentlig. SF-målene på kontroll hos jordmor har vært over gjennomsnittet, så har ikke vært noen mistanke om liten baby der, selv om jeg ikke har gått opp mer enn 2,5 kg. Men har tenkt å snakke om vekta med henne på neste kontroll om 2 uker... Er litt usikker på om det er normalt eller ikke liksom...
svana72 Skrevet 23. september 2007 #28 Skrevet 23. september 2007 2 uker igjenn og har gått opp bare 3 kilo i svangerskape.Men gikk opp 25 kilo i forrige svangerskap da,for 3 år siden,men har ikke ahtt så matlyst denne gangen da...
Neetamor-mednyspire Skrevet 23. september 2007 #29 Skrevet 23. september 2007 uke 36, opp nesten 9 kg.. venter stor baby så skal ikke klage.. gikk opp 27 sist! så har passet kostholdet litt denne gangen...
Bajs! Skrevet 23. september 2007 #30 Skrevet 23. september 2007 Hypatia: Jeg er en av de som har gått opp lite, men svarer ikke på spørsmålet bare for å "nyte" at jeg ikke har gått mye opp... Kan hende andre gjør det, det vet jeg ingenting om, men jeg selv er faktisk mer bekymra enn glad for at det ikke har kommet så mange kilo her. Prøver så godt jeg kan å skaffe meg noen ekstra kilo, det er jo det beste både for meg og den lille i magen, men jeg får det rett og slett ikke til å skje... Ble helt sjokkert da min mor sa til meg her forleden at "det er jo ikke meningen at du skal gå inn for å legge på deg"... Jo, for meg er det faktisk meningen! Jeg sliter innmari mye med både selvtilliten og med dårlig samvittighet ovenfor den lille. Føler at jeg bare gjør ting feil...
snartgift.no Skrevet 23. september 2007 #31 Skrevet 23. september 2007 Begynner på uke 37 i morgen. Var 63 før jeg ble gravid, gikk så ned til 59 pga konstant oppkast i flere mnd.. Er nå 71 kg. Endte på 78 sist, gjenstår å se hvor dette ender:)
ღ 1 rosa -07 og 1 blå -09 ღ Skrevet 23. september 2007 #32 Skrevet 23. september 2007 29 kg (+) opp =(((( kjipt asså... men men -d ble bare sånn denna gangen ;o) skal nok HELT SIKKERT av igjen ja ;o)
Nei! Ikke en til! Skrevet 23. september 2007 #34 Skrevet 23. september 2007 Hvis du spiser normale måltider når du er sulten og stopper når du er mett, og magen vokser som den skal, så er jeg helt enig med din mor! Du er en av de "heldige" som ikke får så mange kilo å gå ned etter fødselen, og det er vel ingenting å være lei seg for... Hvis du spiser normalt er jeg helt sikker på at barnet får all den næringen det trenger. Du tilhører nok bare et heldig mindretall!
Ranveig R Skrevet 23. september 2007 #37 Skrevet 23. september 2007 35 veker, opp 4kg. Gjekk ned 6kg i begynnelsen pga ekstrem kvalme, så har i praksis lagt på meg 10kg etter det. Har "tillatelse" frå lege/jordmor til ikkje å legge på meg så mykje, i og med at eg er overvektig frå før. Har ikkje prøvd å slanke meg, men eg set meg heller ikkje ned og gumlar sjokolade for å legge på meg mest mulig. Gjekk opp 22kg sist, og gjekk ikkje ned eitt einaste gram "av meg sjølv" i ammeperioden. Eg VEIT det blir eit slit å komme ned i vekt igjen denne gongen og, og er derfor sjeleglad for at eg ikkje har lagt på meg så veldig mykje.
pandabjørn Skrevet 23. september 2007 #38 Skrevet 23. september 2007 gått opp 4kg og er 30+2....... 60 dager igjen til ks også )
mari.a Skrevet 23. september 2007 #39 Skrevet 23. september 2007 uke 37 nå, og opp 11 kg...synes d r lite jeg..men helt greit assa:)
MariaEW- 05.10.07♥ Skrevet 23. september 2007 #40 Skrevet 23. september 2007 er ikke flau over vektoppgangen min.. utgangspunktet var 56, nå ligger jeg på 86. men merker ikke noe på kroppen at jeg har lagt på meg så mye, er en del vann, også er magen GEDIGEN.. har heldigvis anlegg for å gå fort ned igjen også er jeg ganske ung så utgangspunktet mitt er vel relativt bra:) er litt artig å være så tung også, har mye mer forståelse for folk som er overvektig! er ikke lett å drasse på alt for mange kilo!
MariaEW- 05.10.07♥ Skrevet 23. september 2007 #41 Skrevet 23. september 2007 har forresten termin 26 sep.
tobylina Skrevet 23. september 2007 #42 Skrevet 23. september 2007 Uke 39-- gått opp 7,5 kg . Hadde litt å gå på fra før da...
Bajs! Skrevet 24. september 2007 #43 Skrevet 24. september 2007 Det kan godt hende jeg bare er heldig, og det er vel bra det. Sier bare at de som ikke går opp så mye ikke nødvendigvis jubler umiddelbart. Har selv fått beskjed om at den lille i magen er litt liten, og jeg tar meg selv i tenke at dette kommer av at jeg ikke har lagt på meg nok. Har jo vært på UL og sett at alt er bra, med blodgjennomstrømning og slikt, men er liksom ikke så lett å senke skuldrene med en gang... Men, skal selvsagt ikke klage over å ikke ha gått opp noe særlig, forstår godt at det er lett for andre å reagere på det.
Gjest Skrevet 24. september 2007 #46 Skrevet 24. september 2007 er i uke 33 og har gått opp 7 kg, gikk opp 9 kg med førstemann. så ligger vell om trent på det samme med denne mann:)
Anonym bruker Skrevet 24. september 2007 #47 Skrevet 24. september 2007 å gå opp 0 kg er jo ikke normalt og ikke noe å være kry for!! babyen veier jo ca 3-4 kg od morkaken å slikt. det er ikke noe å smile av at en ikke legger på seg mener jo jeg. det kan umulig være bra for babyen!!
MissBenz Skrevet 24. september 2007 #49 Skrevet 24. september 2007 Skjønner jo at du kan være sjalu da... Men det er jo akkurat babyen som tar alle næringsstoffene. Den vokser normalt å alt er bare bra sier lege og jordmor. Folk er forskjellig vettu =)
Anonym bruker Skrevet 24. september 2007 #50 Skrevet 24. september 2007 sjalu??? hehe du er jammen meg en fin en du!!! er ikke det men aldri hørt om å ikke legge på seg!!du er jo bare helt innesnervet for du er kry av du ikke har lagt på deg. sykt spørr du meg!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå