Gå til innhold

hvordan gikk ul ..ble termin flyttet ???


mammatil4gull

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg ble flyttet fra 15 februar til 21 februar:(

 

Men da jeg var hos legen på tirsdag så var symfysen min nesten 4 cm over den røde streken og 2 cm over det grønne feltet på diagrammet på helsekortet!

Så kanskje jeg er lenger og ul er feil....SIV har tatt MYE feil før på ul. Og jordmora som hadde ul på meg sa at babyen var litt liten også...skjønner ikke noe jeg!

 

Skal til Jordmor på svangerskaps kontroll om 2 uker så hvis jeg er like mye over normalen så skal jeg kanskje henvises til ny ul for å kontrolere termin!

 

Har noen opplevd det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også IVF barn og termin ble flyttet fra 17 feb. til 24 feb. Har hørt at når det er jenter så er termin senere enn når det er gutter. Får se om det stemmer :)

 

En stolt gravid kvinne!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja,,,,jeg har opplevd dette med nr 1,,,,,, er mange leger som ikke helt har dreisen på det å måle symfyse fundus mål..... mulig dette er det som har skjedd med deg å :-) de måler HELT feil,,,,,som da resulterer i totalt feile mål...... :-) erfaringsmessig er det jordmora som er mest pålitelig ang det å måle :-) lykke til !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper jeg er like mye over hos JM;) at jeg er lenger på vei=)

Men kan jo hende legen er på bærtur også...spennende å se...

Takk skal du ha=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble flyttet fra 27 til 26 feb, så det var greit. Inne i magen bor det en laaang tynn jente med lite hode. Alle omkretsmålene var 16+0 og lengdemålene var 18+1, selv mente jeg jeg var 17+0, og det ble som sagt flyttet på med en dag.

 

Til spm litt lengere opp: Vet ikke akkurat hva IVF står for, men det er prøverørsbehandling - kan det være in vitro fertilisation?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min termin ble flyttet fra 24 til 20 februar. Men det er vel bare 5% som kommer akkurat på termindatoen, så det er vel mer for meg å kunne telle en ny uke på en tidligere ukedag enn før!

Utrolig gøy å se den lille gutten som ligger trygt inne i magen min! Han slo salto og beveget seg mye. Fantastisk hvor mye en kan se på UL! Vi har noen supre bilder vi kan kose oss med i ventetiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk sjokk da jm ble usikker på termin, jeg var ganske sikker på 8-10 feb og overhode ikke forberedt på stort avvik på hennes termin. Hun mente først å flytte meg ca 4 uker, men da nektet jeg og sa fra at da måtte graviditetstesten legen tok ha vist positiv før unnfangelse, så den gikk jeg ikke på... Fikk komme på ny ul 2 uker senere og da hadde krabaten vokst mye, ny termin satt etter ul er 27 feb. 17 dager i forskjell... Men har en livlig krabat som så frisk og fin ut, så jeg stoler på min egen kropp og at barnet kommer når tiden er inne!! Gleder meg enormt masse:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Det ble da litt vel mye flytting på deg!

Hos meg? Joa, den ble flyttet den. En hel uke fremover, jeg mener fra 12 til 5 februar. Det betyr at unnfangelsen fant sted mens mannen min var bortreist, og sexlivet var ikke tilstede. Men sånn er det bare. Jeg vet HELT SIKKERT når unnfangelsen fant sted, og for meg betyr det bare at permisjonen begynner en uke før. Så skal jeg se hvor lenge jeg klarer å ruge den lille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menstermin var 24. februar, men jeg justerte den til 21. pga. kortere syklus. På ul ble termin satt til 18. februar begge gangene (var til ul i uke 11 og 18). Lillesøster holder fortsatt på den 21., hun blir 25 år da og synes det vil være en fin presang:) Det gjenstår å se om babyen hører på tanta si!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble flyttet fra 25. februar til 14 mars.....! 2,5 uke....Syns det var helt voldsomt å flytte terminen så langt frem. Hvorav fødselen settes i gang 28. mars..... 1 måned og noen dager etter opprinnelig termin.

Ble jo litt bekymra for at den lille skulle bli liggende der for lenge men fikk til svar at den kom når det kom uansett og at de som gikk over temin datoen var det satt feil dato på i utgangspunktet....Hmmm, hvorfor blir så mange fødsler satt igang da....?

 

Vet selv når siste samleie var og når jeg plusser på det som plusses på kan, ender jeg opp med 6. mars....

 

Ikke gøy dette her, syns det er litt frusterende. Skal på kontrolltime 10.februar så får håpe det går bedre da, selv om det da kanskje egentlig bare er 2 uker igjen.

 

Skal til jordmor i slutten av neste uke så jeg får høre med henne.

 

Er litt kjedelig å jobbe til vannet går.... men da var det bare å ta ut en sykemelding fikk jeg til svar på ultralyden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...