Gå til innhold

Norge er jammen dyrt ja!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk du den andre vognen gratis da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men en lavtlønnet amerikaner,med unger,har medicaid. Og det er gratis for barn.

;o) Rett skal være rett!

 

Ellers er jeg enig;Norge er dyrt. Spesielt ALT som har med sikkerhetsutstyr og gjøre. Fatter ikke at et barnebilsete koster 3-4 ganger mer i Norge enn her i USA. Biler likeså;knalldyrt!

Og skulle man være så heldig å ha flere enn 3 barn, må man kjøpe minivan,og det igjen er så skattebelagt at fnyyyys!

 

Men det er jo noe annet enn et par sko.......

 

 

Skrevet

Meeeeeeeen,sett fra en litt annen vinkel,så er det ikke mange land med så mange økonomiske GODER som Norge gir folket sitt.

 

Jeg kan iallefall se langt etter både OS,barnetrygd,barnetillegg og hva det nå heter alt sammen man har rett eller krav på,alt ettersom....

 

Men nå har jeg frivillig flyttet på meg, og alle dere bor frivillig i Norge.

Så vi får bare tenke positivt der vi er,i situasjonen vi er i akkurat nå.

Tenker jeg ;o)

 

 

Skrevet

Mhm... Vet at HI ikke var ute etter diskusjon, men dette har jammen meg utviklet seg til en snål en. Jaja. Tror dere virkelig at ting er så annerledes andre steder? Har dere vært mange andre steder? Utenom opplagte tursitsteder - ute og sett hvordan folk bor, hva de har i kjøleskapet, hørt hva de har råd til og hvor mye de bekymrer seg over ting som ikke er et tema i Norge?

 

Vel - jeg synes ikke det er så dyrt i Norge jeg. Oppholder meg ikke der for tiden, og ja - jeg får mye mer igjen for mine norske kroner her - men at det er så mye bedre i forhold til lønnsnivå? Neida.

Skrevet

Og de 13% delkker ikke bare mat, men også det meste annet som blir kjøpt i matbutikker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...