Gå til innhold

Norge er jammen dyrt ja!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke HELT sikker. Men siden jeg fik ktipset fra en del damer her inne, som har kjøpt samme sko, så regner jeg med at det er skoene beregnet på skandinavisk vær. Var med ullfor og skal tåle - 20 grader. det burde holde i Vestfold? :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Norske studenter har det ikke akkurat fattig. Velger man å få unger oppi det hele er jo det en komplikasjon man får stå inne for sjøl.

Skrevet

Norge ER dyrt. I dette tilfellet, i allefall. Minstelønn i USA er noe slikt som 5,50 dollar. Så hvis vi sier noen med "dårlig råd" i USA får $7,50, og de skoene koster 150 kr/25 dollar.. Med en kurs på 6 dollar vil de bli nødt til å jobbe 3,33 timer for å kjøpe et par Kamik vintersko.

 

Så tar vi her i landet, en tilsvarende jobb (butikk, resepsjonist, etc) med 125 kr timen må man jobbe 5,6 timer for å få råd til samme skoene.

 

Her i landet blir vi i tillegg skattelagt i større grad enn i USA, så regnestykket vil gjøre enda større forskjell hvis man ikke regner med bruttoinntekt.

 

Skrevet

Ja, ikke sant sug lut!! Velger man og få unger når man er student så man man så inn for dette!! Derfor kjøper jeg heller samme sko til langt under halv pris fra et annet land. :-)

 

 

Skrevet

Tja. For å få like forutsetninger må jo denne lavtlønnede amerikaneren også betale helseforsikringen til seg og ungen h*n kjøper sko til, legge av til college fund, spare til h*n blir gammel osv. Så jeg kjøper ikke helt at skattleggingen som gjør at vi har en velferdsstat og får disse godene gratis kan inkluderes. =)

Skrevet

men uansett hvordan du vrir på det så har jeg 80000 i året... da velger jeg å kjøpe ting så billig som mulig, selv om studenter og nordmenn generelt sett har det fett.

 

helt enig med deg Tigerjenta! har også kjøpt vintersko i usa og vogner fra utlandet.

 

hvor kjøper du vogna?

Gjest postlogic unt mikrovampyren
Skrevet

Forstår ikke dere som krangler på dette. Norge ligger på toppen blant dyreste steder.

Skrevet

Nettopp hva jeg vil frem til! Norge ER et av verdens dyreste land! Dette er jo faktisk bevist! Er jo ikke bare min menig. Det er fakta.

Gjest postlogic unt mikrovampyren
Skrevet

Noen bare må kverulere på sånt. Man merker fort når man er fra utlandet hvor dyrt Norge er.

 

Og det er ikke tull, folk fra statene får SJOKK over hvor dyrt det er.

Skrevet

Og vi må betale skatt inn til felleskassen for å få disse godene, vet du...

Skrevet

Norge er faktisk ikke akkurat dyrt, og det skjønner jeg ikke at alle sier! Jeg synes det er greie priser her.... Dessuten tjener nordmenn bra sett iforhold til amerikanere, som tidligere nevnt... Og ikke nok med det er både utdanning, helseomsorg etc. sponset utifra skattepengene våre - så de utgiftene slipper vi å tenke på....

Skrevet

Det er det heller ingen som protesterer på. Men dyrt i forhold til hva ting koster i andre land. Inntekt er ikke en del av regnestykket. Visste dere at Norge har Europas billigste bensin lønnsnivået tatt i betraktning?

Skrevet

De får også sjokk over lønnsnivået og hva som er inkludert i den store felleskassa vår. Alt i alt har pila rett uansett.

Skrevet

Må du slutte å regne med sånne ting som gratis sykehus, gratis høyere utdanning og høyt lønnsniva da. Norge er dyrere høre du. Kverulant.

Skrevet

Før lunch på mandag har vi tjent nok penger til det vi bruker til mat den uka. Resten av uka tjener vi reimadresser og nye vogner.

Skrevet

Så bra du har fått mer for pengene dine ved å sjekke ut litt priser på forhånd synes jeg :) Noen mååå bare lage diskusjoner av alt!

Skrevet

Kamik er Kamik! Det er et kanadisk merke. Det står i beskrivelsen om de er beregnet til bruk ned mot -40 eller -20 grader.

Kanonbra sko!

Skrevet

Kan dere ikke bare flytte til et av de "billige" landene da? Tror dere at dere får bedre råd da? Tror dere at dere får flislagt bad og råd til sydenreise hvert år hvis dere bor i et av de "billige" landene? For en diskusjon!

Skrevet

Diskusjon? Var ikke akkurat hva jeg var ute etter. Poenget mitt var bare at man kan søren meg få ting billigere ved og sjekke opp litt på nettet! Hva er det og diskutere? ..

 

Har ingen behov for og flyttet utenlands jeg. Trives i Norge, med familie og venner! Men får jeg et parr sko i Norge til 700 kr. for 200 kr. på nett, hvorfor skal jeg da ikke velge dette alternativet? Synes Norge er noe overpriset på enkelte ting,ja.

Skrevet

Du skriver at du synes at Norge er overpriset, og mange har skrevet innvendinger - da tenker jeg at vi har en diskusjon! :-)

Hvis det er sånn at ting er for dyre i Norge enn i andre land, hvordan har det da seg at nesten ingen (kanskje ingen i det hele tatt?) har mer ting enn vi har, at ingen reiser mer enn vi gjør, at ingen pusser opp mer enn vi gjør...osv? Hadde ting vært billigere, hadde vi kjøpt enda flere ting og reist enda mer. Synes du at vi trenger det?

Skrevet

Jeg hadde ingen tanker om diskusjon da jeg la ut innlegget. Jeg snakker ut i fra hva jeg synes, og for meg er Norge dyrt på enkelte ting (og det er det jo også uti fra fakta). Om noen da ser dette som en mulighet til og diskutere, så vær så god. Det var uansett ikke hensikten med mitt innlegg.

 

får du en vogn i norge til 6000 kr. til 3.000 kr i utlandet så blir jo dette dyrt i forhold til utlandet. Gidder ikke betale 3.000 kr mer enn jeg må. :-)

Skrevet

Men er dette også inkludert toll? Vognen blir jo dyrere når en må betale tollen!

Gjest Lykkeliten2
Skrevet

Gud! at dere diskuterer dette her? svaret er jo i overskriften : NORGE ER DYRT.. skal dere ffrem til at kanskje Island eller Tokyio er dyrere, så er jo det sant også, skal dere frem til at Slovakia er billigere, så er jo det rett også.

 

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...