ukjent Skrevet 22. september 2007 #1 Skrevet 22. september 2007 Hvorfor og hvorfor ikke? Vet det har vært spurt om det før, men jeg finner ikke tråden. Gutten skal ha mmr og jeg er usikker. Ser ingen grunn til å vaksinere han mot kusma og røde hunder.Meslinger derimot kan bli en farlig sykdom.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2007 #3 Skrevet 22. september 2007 jeg følger programmet. Hovedsaklig fordi disse sykdommene på det nærmeste er utryddet i vår del av verden, noe som kan tilskrives vaksinasjonsprogrammet. Slutter mange å vaksinere vil sykdommene blusse opp igjen. De som ikke kan vaksineres er i tillegg prisgitt at de fleste andre gjør det. Man lever tross alt ikke særlig isolert:-) Røde hunder kan feks være farlig for gravide de første 3mnd i svangerskapet. At en ikke vil vaksinere sitt barn kan derfor i verste fall få store konsekvenser for et annet menneske. Har inntrykk at de som ikke vaksinerer sine barn stort sett blåser i slike tanker. Dersom ditt barn senere i livet vil reise rundt i verden, hvor sykdommene er vanlig, vil de stå ubeskyttet mot smitte. De vil heller ikke kunne studere i feks USA hvor vaksinasjon ikke ses på som en privatsak, og man må være vaksinert for å komme inn på mange skoler/universitet.
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 22. september 2007 #4 Skrevet 22. september 2007 Jeg følger vaksineprogrammet. Er ikke forsker og ikke er jeg lege så jeg har ikke kompetanse eller erfaring nok til å ikke følge det.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2007 #5 Skrevet 22. september 2007 Nei, jeg følger ikke vaksinasjonsprogrammet. Jeg tror barn har godt av bl.a. barnesykdommene. Hvis du vil vite mer kan du alltids gå inn på vaksinedebatten. Her inne blir det bare kaos og useriøst hvis man starter en ordentlig debatt. Lykke til med valget da;)
Anonym bruker Skrevet 22. september 2007 #6 Skrevet 22. september 2007 Alt utenom den siste, prevanar om jeg ikke husker feil, vaksinen. Lang historie, ingenting med meningokokkvaksinen på 80tallet å gjøre - bare så det er sagt.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2007 #7 Skrevet 22. september 2007 For oss er valget meget enkelt, vi vaksinerer ikke noen og kommer aldri til å gjøre det mere, ever again. Det er mange grunner til det men mest av alt farene ved vaksinering. Alle kjente og ukjente meget ubehagelige virkninger av diverse kombinasjoner av virus og bakterier i vaksiner hvis effekt ikke er undersøkt på en uavhengig måte for ikke å snakke om effekten av flere doser og stadig flere vaksiner i kombinasjoner. Dessuten det faktum at disse vaksinene inneholder giftstoffer som det ellers advares mot. Et eksempel er formaldehyd som etter myndighetenes advarsler er livsfarlig for voksne røykere der stoffet først skal gjennom en naturlig barriere som lungene er. Men for små barn er det mirakuløst nok helt ufalig selv om det blir sprøytet rett inn i kroppen, utenom alle natrulige kroppslige barrierer. Men det stopper ikke der, det er flere helsefarlige stoffer i vaksiner som aluminium, frostvæskelignende stoff, sucralose, sucrose, Polysorbat 80 osv. Dette er min private oppfattning; folk synes det er et vanskelig valg fordi de er programmert av media. I Norge har vi kanskje det mest manipulerende media i verden, sammen med USA. Vi har ikke mangfold og synspunkter som avviker fra "sannheten" som er vedtatt av den multinasjonale industrien og truet igjennom som lovverk av sentrale politikere, blir systematisk undertrykt. Vi har ingen åpen debatt og det gjelder langt fra bare i tilfellet vaksiner, men også i andre helserelaterte emner som for eksempel matvarepolitikken og alternative tilnærminger til skolemedisinen. Hva Folkehelseinstituttet. legemiddelverket, Mattilsynet eller andre "vesen" måtte mene og si om helse er meg komplett likegyldig. Det er for det meste skadelig propaganda og jeg forholder meg til fakta som jeg finner ut på egen hånd fra ekspertise som er uavhengig av den multinasjonale storindustrien.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2007 #8 Skrevet 22. september 2007 vil ikke akkurat sette mitt barns helse i fare for at de skal kunne studere i usa.......!
Anonym bruker Skrevet 23. september 2007 #9 Skrevet 23. september 2007 Enig med innlegget over her. Har også gjort omfattende undersøkelser, og konkludert med at det er et par vaksiner min lille ikke skal få.
ukjent Skrevet 23. september 2007 Forfatter #10 Skrevet 23. september 2007 Takk for svar. Jeg vil gjerne ha svar fra så mange som mulig. Har fulgt vaksinasjonsprogrammet hittil, fordi mange av vaksinene er mot direkte farlig sykdommer som polio og hjernehinnebetennelse.Røde hunder og kusma er ufarlig for barn. Riktig at de kan være farlig for voksne som ikke har hatt dem eller er vaksinert. Ny dose av MMR tilbys alle elever i ungdomsskolen og man kan vaksineres da om man ikke har hatt sykdommene som liten. Jeg irriterer meg over kombinasjonsvaksinene eks jeg vil vaksinere mot meslinger, men røde hunder og kusma er unødvendig å vaksinere mot. Etter det jeg har forstått må man vaksinere mot alt hvis man velger vaksine. Hvilke vaksiner har du anonym over her valgt bort?
Anonym bruker Skrevet 23. september 2007 #11 Skrevet 23. september 2007 SELVFØLGELIG!! Dere som ikke gjør det er jo helt totalt på bærtur!
Anonym bruker Skrevet 23. september 2007 #12 Skrevet 23. september 2007 Jeg er mot vaksiner og har heldigvis ikke vaksinert mine babyser, da jeg ikke ofrer ungene mine i religiøse ofringsritualer på helsestasjonen hvor en hallelujainspirert helsesøster skal stikke en nål inn i ungen min å sprøyte inn stoffer med phenol, formaldehyd, polysorbat 80, octoxynol-9, alluminium, dyrerester, aborterte menneskefostre, virus, bakterier med ulike helsefremmende proteiner:-) Så lenge ingen vil gi meg en vaksinekontrakt på at ungene mine slipper ADHD, autisme, barneleukemi, astma, hjernehinnebetennelse, hjernebetennelse og kreft de første 10 årene etter en vaksinasjon så velger jeg heller å la være. Eller man skal være utrolig god hvis man finner et uvaksinert barn med disse sykdommen:-)
Anonym bruker Skrevet 23. september 2007 #13 Skrevet 23. september 2007 tja, da er kanske folkehelseinstituttet ganske gode? "I 1999-2000 var det en epidemi i Nederland med ca 3000 meldte tilfeller, derav tre dødsfall og fem tilfeller av encefalitt. 20% fikk komplikasjoner og 53 tilfeller førte til sykehusinnleggelser. Nederland har en vaksinasjonsdekning på over 95%, men utbruddet kom i en gruppe som motsetter seg vaksinasjon av religiøse grunner, og som bor nokså samlet. Rundt nyttår 1999-2000 fikk 68 ungdommer i Sverige meslinger og 30 av dem ble innlagt på sykehus I 2000 var det et meslingutbrudd i Irland med ca 1200 meldte tilfeller. 100 tilfeller førte til sykehusinnleggelse, derav seks på intensivavdeling. To barn døde. Utbruddet kom i et område med ca 75% vaksinasjonsdekning og de fleste av tilfellene var uvaksinerte barn under 5 år." Regner med at dette er som å skvette vann på gåsa, men til orientering:-)
Anonym bruker Skrevet 23. september 2007 #14 Skrevet 23. september 2007 nå snakket ikke jeg om sykommer som det vaksineres mot...barnesykdommer som ikke er farlige å få for friske barn. MMR vaksinen kom pga samfunnsøkonomiske årsaker ikke samfunnsmedisinske !! "Så lenge ingen vil gi meg en vaksinekontrakt på at ungene mine slipper ADHD, autisme, barneleukemi, astma, hjernehinnebetennelse, hjernebetennelse og kreft de første 10 årene etter en vaksinasjon så velger jeg heller å la være. Eller man skal være utrolig god hvis man finner et uvaksinert barn med disse sykdommene" altså alvorlige følgesykdommer....antallet av disse sykdommene har eksplodert etter at vi begynte med massevaksinasjon !
Anonym bruker Skrevet 23. september 2007 #15 Skrevet 23. september 2007 sry, misforsto det gode innlegget ditt. Også fra folkehelseinstituttet: "En viktig undersøkelse publisert høsten 2001 tar opp nettopp disse påstandene. Tre grupper med autister sammenliknes - to som er født etter 1987 og derfor har fått tilbud om MMR-vaksine, og en gruppe født mellom 1954 og 1979 og derfor ikke kan være MMR-vaksinert. Gruppene har fått sin diagnose etter omtrent samme (strenge) kriterier, og særlig forhold som tap av ferdigheter er vurdert på samme måte i de tre gruppene. Forfatterne finner ingen forskjell i autisme-type mellom de tre gruppene, heller ikke noen økt forekomst av tarmsymptomer hos de yngre i forhold til den eldste gruppen. Artikkelen er en sterk tilbakevisning av påstanden om at et nytt autismebilde skulle dominere i dag. Referanser: Fombonne E, Chakrabarti S. No evidence for a new variant of measles-mumps-rubella-induced autism. Pediatrics 2001; 108: E58." Legene blir jo stadig vekk bedre på å diagnosere sykdommer også da, mulig det har noe med at antallet eksploderer.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2007 #16 Skrevet 23. september 2007 disse rappotene er jo da selvsagt fra folkehelseinstituttet som ønsker at vi skal vaksinere barna våre. disse rapportene/forskerne er støttet og substidiert av de samme legemiddelfirmaene som tjener milliarder på å selge disse vaksinene...og derfor ønsker å tilbakevise alle rapporter som tilsier at det er uheldige virkninger av de legemiddelene de selger !
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 23. september 2007 #17 Skrevet 23. september 2007 Ja, det gjør jeg. Han er nå ferdig me vaksinene og har ikke merket NOE av de. Neste er skolevaksine, og det skal også følges.
Northernlights Skrevet 24. september 2007 #18 Skrevet 24. september 2007 Ja,det har vært fulgt opp til punkt og prikke fra jeg fikk 1.mann i 1984 til jeg fikk sistemann. Ikke noe jeg tar lett på. Vet hvor viktig det er, og prinsippet er egentlig veldig enkelt. Vaksine er gammelt,gammelt "nytt",egentlig. Eksempel: Det var en av slavene fra Afrika som fortalte Presidenten i USA (husker ikke i farten hvilken det var på 1800 tallet) at smallpox hadde de bekjempet hvor han kom fra i mange,mange år ved å la en syk persons blemmes innhold bli strøket over en frisk persons sår. Sånn ble den friske personen dermed beskyttet (les:vaksinert) mot smallpox. Jeg er veldig bevisst på akkurat vaksinering, og selv om noen skulle reagere på vaksinen, så er det langt,langt flere som dør av sykdommene,enn de som reagerer fatalt eller allergisk mot vaksinen.
Northernlights Skrevet 24. september 2007 #19 Skrevet 24. september 2007 Anonym som er fullstendig imot all vaksine: La oss si du er i utlandet med barna dine. Barnet blir bitt av en hund,som mest sannsynlig har rabies. Hva da? Skal/skal ikke gi motgiften? Som jo er en vaksine,som igjen er tatt fra rabies positive gåseegg (dyreavfall/dyrerester-kategorien). Bare en tanke. Hvor går grensen,liksom.
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 24. september 2007 #20 Skrevet 24. september 2007 Vi har fulgt vaksinasjonsprogrammet på helsestasjonen. Er litt skummelt dersom mange reserverer seg for den, og det blir oppblomstring i barnesykdommene igjen, som kan være skumle for våre små.
ukjent Skrevet 24. september 2007 Forfatter #22 Skrevet 24. september 2007 Interessante innlegg her:) Slik jeg ser det er problemet at man må ta kombivaksine som eks mmr. Som jeg skrev her før, kunne jeg tenke meg å vaksinere mot meslinger, men ser det som unødvendig å vaksinere et lite barn mot røde hunder og kusma. Barn skal ha sykdommer for å styrke immunforsvaret( da mener jeg ikke farlige sykdommer) Jeg ser ingen grunn til å stole blindt på Folkehelseinstituttet heller. De har stått for mye rart opp gjennom tiden. Nå utarbeides det en vaksine mot Rota-viruset som forårsaker vanlig omgangssjuke. Det er helt borti natta! Skulle ikke forundre meg om den kom som kombivaksine om noen år.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2007 #23 Skrevet 24. september 2007 nl... en ting er hvis det er nødvendig for å redde barnet, men en annen ting er å gamble med livet til barna mine ved å sprøyte de full med gift når det absolutt ikke er nødvendig
Anonym bruker Skrevet 24. september 2007 #24 Skrevet 24. september 2007 hvis vi ser på eks MMR vaksinen...den er mot meslinger, røde hunder og messlinger... noe som ikke er mer farlig enn å få influensa for normalt friske barn. er først når de har nått puberteten det kan bli et problem. dette er en vaksine som ble innført i norge pga. den samfunnsøkonomiske nytten av det...samme årsak som at det nå kommer en vannkoppevaksine, vaksine mot omgangssyke etc...! vil du si at det også er en så farlig sykdom ?? Men det er jo klart staten sparer masse penger på at foreldre ikke er hjemme med syke barn... Dette er jo noe folkehelseinstituttet selv har kommet med at den er innført på grunnlag av den samfunnsøkonomiske gevinsten.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2007 #25 Skrevet 24. september 2007 liten feil i innlegget mitt over her...MMR er jo selvsagt mot meslinger, røde hunder og kusma !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå