Gå til innhold

stilte meg på vekta i mårrest!:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

har lagt på meg litt under 14 kg. Skjønner ikke at det går an egentlig:) hehe... 2 kg har kommet bare på den siste uka! Fikk 1 på ødemer sist så håper at det er litt vann også... Jeg føler meg sååå tung at åh!

Jeg er 39+4, hvordan er det med vekta til dere andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 39+5 og har lagt på meg 12 kg. Siste uken har jeg lagt på meg 2kg, akkurat som deg.

Har egentlig ikke vann i kroppen men noe av de 2 kg må jo være vann. Sist svangerskap gikk jeg opp 14 kg men hadde gått ned alt sammen etter 3 mnd. Så jeg er ikke så bekymret over vekten egentlig. Men er utrolig lei av magen og den tunge kroppen nå.

Skrevet

Jeg har lagt på meg 5 kg. Fikk 0-1 i ødemer når jeg var hos jormor på torsdag.

Selv om jeg kke har lagt på meg mye. Føler jeg meg tung. Eller det er vel mer at magen er veien.

Forrige gang la jeg på meg 10 kg.

Er i uke 38.

Skrevet

jeg er 30+1 i dag og har gått opp 4 kg og jeg er kjempe fornøyd at jeg ikke har gått opp mere..med førstemann hadde jeg gått opp 14 kg i uke 30! og det ble tilsammen 20 kg til slutt!!

Skrevet

Siden sist jeg var på vekta (snart 1 uke siden) Hadde jeg lagt på meg 7 kg. Det var vel uke 36+3. Jeg har 2 på ødemer så tror nok jeg har mye vann i kroppen ja...

Skrevet

Var på kontroll på torsdag, 36+6 og hadde da lagt på meg tilsammen 12 kg hvorav de siste 2 kg kom den siste uken. Kjenner at jeg har mye vann i kroppen nå, spesielt i fingrene og beina, og jordmor sa hun kunne se det.

Skrevet

Har lagt på meg 19 kg denne gang! Trodde ikke det var mulig, men det er det altså... (7 kg med munner 1, 12 kg med nummer 2, og 19 nå med nummer 3)

La på meg 4,5 kg på halvannen uke. Har 3 i ødem også.

Håper alt dette forsvinner igjen etter fødselen...

Har 18 dager igjen til termin, trøtt å lei nå...

Skrevet

4 og 5 kg?! Er det sunt da? Selve baby med alt som skjer i kroppen betyr vel at dere reelt sett har gått ned i vekt. Er det ikke litt skummelt å slanke seg under en graviditet?

Jeg har gått fra 51 til 64 kg og har nå 1,5 uke igjen. Trodde det var ganske vanlig og har egentlig ikke tenkt så mye på vekten i løpet av graviditeten. Vil jo helst gå ned igjen når jeg er ferdig må jeg innrømme (!), og håper det går greit. Men kanskje jeg har gått opp vel mye? Eller har dere gått opp lite?

Skrevet

Jeg er fullgått 39 uker og har lagt på meg 7,5 kg.

Ødem 0-1.

Babyen veier ca 3600g, var til estimering på onsdag gr seteleie.

Skrevet

14 kg er vel ikke så voldsomt?? Jeg er 36+6 og har lagt på meg 12 kg, ender vel opp omtrent der du er , tenker jeg. Det samme la jeg på meg sist jeg avr gravid og i månedene etter gik jeg ned mer enn det, så dette justerer seg med tiden.

Skrevet

Jeg var på kontroll på mandag, da var jeg 34+0. Da viste vekta 67 kg. Jeg veide opprinnelig 54 kg. Har veldig mye vann i kroppen (2 i ødem) og en ikke så veldig liten jente i magen (vekst-est. UL) så jeg tror jeg vil gå ned endel etter fødsel.

Lege og JM har i hvert fall sagt at de synes det er helt greit at jeg har gått opp så mye fordi jeg hadde så lav BMI før jeg ble gravid. Da har jeg mer å tære på når jeg skal amme! :)

Skrevet

herlighet hvor lite dere ar lagt på dere jenter:=) Jeg må da være skikkelig stor i forhold;) hehe.

jaja.. greit å se hva andre har lagt på seg også da:=)

Skrevet

Er i uke 36 og har lagt på meg 8 kg til nå (eller 12 siden jeg tok av 4 da jeg spydde i flere mnd i strekk...) Forrige gang la jeg på meg 17-18 - regner med at jeg ender på rundt dette denne gangen også..

Skrevet

Man er ikke på slankern fordi om man ikke går så mye opp, dette varierer fra person til person. Jeg for eksempel er i uke 35 å har gått NED 4 kilo siden jeg ble gravid, jeg spiser DOBBELT så mye nå iforhold til før. Dette er også helt normalt i følge lege og jordmor, babyen tar mesteparten av næringen og den vokser helt normalt!

Skrevet

Jaja.. Jeg har lagt på meg ca 22 kg og er 38 fullgåtte uker i morgen. Ender vel på 26 kg denne gangen også sånn som sist...

Sånn er det bare.

Skrevet

jaja, de aller fleste som legger på seg så lite (snakker da om 4-5 kg som nevnt her, og for ikke å snakke om de som har gått NED i vekt....) veide nok vel mye før de ble gravide.... blir ganske misvisende å bare opplyse om hvor mye en har lagt på seg uten å si noe om startvekt og ev. høyde....:)

Skrevet

Prøver å ikke stresse med vekta, men en tenker jo litt på det... Det er veldig fokus fra omgivelsene også hvor mye en har lagt på seg osv... Så det gjør jo sitt...

Jaja, får satse på trille turer:))) hehe.

Skrevet

lakt på meg 1 kg de siste 3 mndene og er veldig fornøyd med det :-) ca 6-7 kg totalt,har nå 8 dager igjen til termin :-)

Skrevet

hagbarta: er det virkelig din 6 unge?

Så produktiv du er da;)) kjempe artig!

Skrevet

Spiller vel ingen trille hvor mye man går opp, hvis man ikke liker å være feit har det mer å si hvordan man var fra før og hvor mye man går ned etterpå...

Jeg har gått fra 55 kg i utgangspunktet til 73 kg i uke 33. Forrige gang gikk jeg opp 25 kg i svangerskapet og ned 30 etterpå, så endte opp tynnere enn før. Har nok svart på utallige innlegg om akkurat dette for å berolge dere som stresser med vekta. Slapp av. Spis kake. :-D

Skrevet

Nei jeg som har gått NED i vekt siden jeg ble gravid veide ikke mye... Har skrevet det tidligere også; er 169 cm høy og veide 75 kg da jeg ble gravid og nå i uke 35 veier jeg 70 =)

Skrevet

Ungen har det kjempefint i magen fordi om jeg har gått ned i vekt =) Jeg spiser å spiser som aldri før, 6-7 stoore måltider om dagen + mellommåltid som f.eks kjeks, rundstykker, boller, dessert, osv...gomler mat hele tiden. Er selvsagt glad for at jeg ikke blir like store som dere beskriver dere selv!

Skrevet

Jeg er en av de som har lagt på meg lite.....(5 kg).

Jeg var mye kvalm de første mnd. og slanker meg IKKE. Spiser normalt av sundt og (usunt). Magen vokser bra og den lille huleboeren har det bra. Jeg var ikke stor før graviditeten. Veide 60 og er 1,66.

Skrevet

Det var oppmuntrende innlegg, takk for den Pimienta :) Jeg er uke 34 (om en dag) og har lagt på meg ca 20 kg, veide 55 før jeg ble gravid. Synes 20 kg er mye men jeg føler at jeg er full av vann.

Fikk carpal tunnell syndrom i hendene pga vannet og hevelse. Regner med at jeg legger på meg 5 kg til men men vi tar de av etter fødselen håper jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...