Gå til innhold

Eie eller leie? stort dilemma her om dagen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

den tanken har vi tenkt også, men så fant vi ut at vi droppet å tenke på det. jeg var redd vi tok for lite i da vi regnet med 9% rente , men i begge bankene vi har hvert i har de sagt at da ar vi tatt i MER ENN NOK. så man må jo bare stole på det.... og håpe på det beste. renter og boligmarked vil jo alltid svinge litt, så det er nokikke eneste gangen gjennom livet vårt at vi må være redd for noe sånt:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De har endret pengepolitikk siden den gang og verden har forandret seg. Det er klin umulig for Norge å sette opp renta så vesentlig mye mer enn resten av verden. USA satt ned renten sin denne uken, Rente og kronekurs henger nøye sammen og dersom kronekursen styrkes med feks 20% vil oljeinntektene reduseres tilsvarende.. Så rente på 16% kan vi bare ha mareritt om:) På sikt vil det alltid lønne seg å eie. Vi har et stabilt arbeidsmarked og så lenge det holder seg vil lønningene fortsette å øke - og prisene på bolig vil holde seg.

Skrevet

Du må så absolutt kjøpe! Mye bedre å eie enn å leie, merker det nå.

Første gang i mitt liv at jeg leier nå, alltid eid. Men solgte for å finansiere et husprosjekt vi kjøpte. Blir å leie ett års tid for så å flytte i nytt hus, jippi!! Ja, det er surt å kaste bort 10 000 i mnd, men allikevel verdt det på en måte da vi får et splitter nytt hus i Oslo!

Men sats på oppussingsobjekt, boligprisene er helt syke. Og synes det er rimelig latterlig å betale opp mot eller over 2 mill for en 3 roms, ca 65 kvm, på østkanten I Oslo eller rundt Lørenskog området. De leilighetene er søren meg ikke verdt så mye,

Skrevet

Eie - helt klar. Da kommer dere inn på boligmarkedet, slipper å kaste bort mye penger på å leie i måneden + at det fortere man får kjøpt desto yngre er man når gjelden er nedbetalt;) Jeg var 18 år når jeg kjøpte hus, så det er bare å hoppe i det;)

Skrevet

Eie!!

Tenkt på alle pengene dere kaster ut vinduet, som dere kunne brukt på å betale lån på deres eget hus/leilighet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...