Gå til innhold

Til dere som mener at barnehage er en styggedom...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Såpass!

Har du rømt fra 1950-tallet, og føler deg litt utilpass?

Skrevet

Det som er BEST er selvfølgelig at både mamma og pappa kan være hjemme med sine barn. Det er det som er BEST for barna!

Ergo burde ingen få barn med mindre de begge kan være hjemme sammen med barna helt til de klarer seg selv (og det er jo individuelt når det skjer).

Men jeg regner med at de fleste av oss innser at det ikke går an på den jordkloden.

Derfor snakker vi altså om hva som er best av to onder; at en av foreldrene ofrer sitt yrkesliv (and let’s face it – det er gjerne mor) eller at ungen er i barnehage.

Begge deler kan ses på som det NEST BESTE for barnet….

Skrevet

fordi psykologene var hjemmeværende før seff!! dessuten ble unga lært til å holde kjeft og ikke motsi de voksne, dessuten måtte de underholde seg selv, mens mammaen vasket hus, bakte og ordnet alt strøkent til kallen kom hjem!

Skrevet

Kan bare snakke for meg selv da, men det er IKKE best for mine barn å gå hjemme med meg dag ut og dag inn, jeg er en mye bedre mamma, når jeg får jobbe og brukt meg selv, enn om jeg skulle gått bare hjemme. Dessuten ser jeg jo stor forskjell etter at de har begynt i bhg! ( er nettopp ferdig med over ett års fødselskapspermisjon)

Skrevet

Neida, altså det jeg skrev om at barnets beste er å være sammen med foreldrene hele tiden er jo en utopi. Det kan de jo ikke.

I motsatt ende finner vi unger som ikke burde ha noe med foreldrene å gjøre i det hele tatt også. I mellom de to finner vi alle oss andre – og hva skal vi velge ha dem hjemme med én forelder eller i barnehagen?

Det er vanskelig å diskutere i generelle vendinger hva som er det beste i hvert enkelt tilfelle.

Skrevet

Å hva kostet et hus på 160kvm på 80 tallet. 300 000,-? Det betale min mor og far for sitt. Det var veeeeldig billig selv på den tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...