Gå til innhold

Leser dere pocket bøker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hypersusmor.. Hvilke pocketbøker har du lest?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

He he, ser at boksmaken er som baken....Jeg er også en av dem som likte Alkymisten, skjønner ikke helt kritikken han har fått.

Og dritgrei, den boka du har lagt fra deg - Parfymen - ta den opp igjen!! Jeg husker da jeg leste den boka første gang (rundt 1990), jeg måtte også stoppe opp flere ganger i boka. Det er spesielt en sekvens som beskriver da det går opp for stakkaren at han faktisk ikke har en egen lukt. Han drar opp på snaufjellet for å komme lengst mulig unna alle andre lukter i naturen og byen. Der oppe river han av seg alle klærne og snuser seg desperat i armhulen (det er der man best kan lukte "seg selv" i flg forfatteren) He he, jeg tok av meg genseren der og da, og luktet i min egen armhule.... Snakk om engasjerende og velskrevet bok!!

Ellers er jeg stor fan av klassiske forfattere som Undset og Blixen, leser gjerne på dansk og svensk også. Engelske og amerikanske forfattere leser jeg helst på engelsk. Elsker bisarre og rare historier, jeg er vill etter John Irving blant annet."En bønn for Owen Meany" er utrolig bra!! Har holdt på med Irvings siste siden jul... Jeg leser aldri lenger, men jeg regner med det endrer seg igjen. Før i tida tok jeg kollektivtransport til jobb og leste en eller to bøker i uka.

Noe av det beste jeg har lest de siste årene er "Historien om Pi". I could go on and on....

Skrevet

Det var den fjellsekvensen som gjorde at jeg måtte stoppe.... eller... jeg leste den ferdig, og jeg leste litt videre, men den fjellbeskrivelsen ble sålevende for meg at jeg måtte ta pause, men ok - jeg skal finne den frem igjen................... har du sett filmen??

Skrevet

Sist jeg leste pocket bøker, var sagaen om Isfolket:)))

Jeg fikk dog lest en bok i Frankrike i sommer og fant ut at jeg er glad i krim, jeg og..

Skrevet

Karomamma..Vi har visst kastet oss over de samme bøkene vi, og reaksjonen på Parymen var ikke så annerledes her i gården ...*ler*

Jeg er en ihuga bokleser, så nå har jeg gjort alvor av å danne bokklubb, og har invitert 7 forskjellige damer til å utveksle tanker, bøker, innblikk etc. Første "møta" er faktisk førstkommende onsdag. Jeg gleder meg. Og siden jeg er pådriver tok jeg meg den frihet å velge bok,og valgte en jeg selv måtte bryne meg på...som jeg antar har potensiale til å vekke diskusjoner og betraktninger... Valgte "Døren" av Magda Szabó.

Det morsomste med denne bokklubben tror jeg blir at hver enkelt får lov til å bestemme bok etter tur. Ikke demokratisk avstemmning, men rett og slett tvang til å lese bøker man kanskje ikke hadde kommet på å lese selv...

Ellers så prøvde jeg meg på Isfolket i sin tid, men helt uten suksess. Jeg er nok for utålmodig til at en lang serie skulle henge meg...og så var det noe med historien som ikke traff meg tror jeg...

Skrevet

Jeg har også latt meg engasjere av Parfymen. Ekkelt engasjerende... Jeg er temmelig altetende når det gjelder litteratur. Jan Kjærstad, Ketil Bjørnstad og Milan Kundera er nok favoritter. Hadde en lang periode med spansk og søramerikansk litteratur, men nå er den litt ferdig.

Bokklubb høres morsomt ut, Phantomet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...