Gå til innhold

fjordinger gies bort!

Anbefalte innlegg

Skrevet

fikk denne mld fra mamma nå;

Fek stk fjordinger i Rogaland skal sendes på slakt på fredag hvis ingen vil ha de. Åringer, hopper og hingster. Friske og gratis!

send meg pm hvis du er interessert eller vet om noen som er det, for å få navn og nummer til hun som gir de bort.

eller hjelp meg å dytte :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

oi dæven :( jeg skulle ønske jeg hadde råd til å ha hest :( SNUUUUFS

Skrevet

Skulle ønske jeg hadde plass jeg. *sukk*

Skrevet

hvor i rogaland er dette?? tror rideskolen i nærheten trenger flere hester.. ååh, jeg vil ha hest!! *Furte*

Skrevet

Det er jo for ille at sånne flotte dyr slaktes. Det må da være noen som ønsker å kjøpe de...?

Skrevet

Huff så fælt! Det må da være mulig å omplassere, gi bort til rideskoler eller noe? Kan jo ikke bare avlive friske åringer...

Skrevet

jeg vet ikke noe om hvorfor de må gi de bort/ slakte de, men det er synd ja :( mamma sa at jeg kunne legge ut nummeret hennes her, så da gjør jeg det!

Anne Grethe Skjæveland 98449956

Skrevet

Åååh, jeg som har SÅ lyst på hest.

Men akkurat nå har jeg ikke plass til hest. Eller, kanskje jeg kan få det med et par telefoner. Hmmm...

Absolutt noe å vurdere!

Skrevet

har alltid ønsket meg hest da, men det blir litt vanskelig når man bor i blokk :S

Skrevet

Uff, skulle gjerne hatt hest. men har nok ikke tid. men ring rundt til alle rideskoler i rogaland og hør. er garantert noen som vil ha de

Skrevet

De gis gratis bort istedet for å få slaktepris..? Da må eier virkelig slite...

Skrevet

ville heller ha gitt bort en hest enn å slakte den for et par tusenlapper jeg også :)

Skrevet

jeg har kjempelyst på hest, har faktisk tatt kontakt med min mann nå når jeg leste dette. Men utfordringen vår er at vi ikke har erfering med hest - rikelig med plass da.

Hva bør man tenke på når man eier hest? av denne rasen?

Skrevet

Det viktigste er jo å ha TID og råd.Er en dyr hobby.

Om dere ikke har noe erfaring kan dere melde dere på kurs.Mange steder man får ha med egen hest og,for å bli kjent med hesten og lære sammen.

Fjordinger kan være ganske sta da hehe..

Skrevet

hmmm..vi har veldig lyst, men innser etter å ha tenkt meg om en ekstra gang at vi hverken har tid eller råd..

stakkat mannen min, jeg er så impulsiv! stadig nye ideer, ringte han på jobb i stad og spurte om han hadde lyst på hest:)

Skrevet

stall, mat, uteområde, sko, veterinær, trening, kos, stell og utstyr.

En hest er relativt dyrt å holde, men det kommer helt ann på hesten.

Jeg drev med sprangridning, og det er en veldig dyr hobby.. mens min far hadde et par fjordinger han brukte til tur og kos - det ble absolutt ikke like dyrt.

Fjordinger er snille, men stae..

man burde vel egentlig ikke skaffe seg hest om man ikke har kunnskap, eller noen i umiddelbar nærhet som har det. i hvertfall ikke når de er åringer, da er det jo mye trening som trengs og man risikerer fort å ødelegge hesten..

Men kanskje dere kan passe de til de finner nytt hjem....?

Skrevet

Fikk denne meldinga jeg også, nesten så jeg lurer på om det er noe tull jeg.....

Skrevet

FEM skulle det stå, 5 stk. så det nå :P

Skrevet

med fullt navn og nummer i meldinga? tror du det er tull? jaja, man vet jo aldri.. jeg tror hun av en eller annen grunn ble tvunget til å kvitte seg med hestene sine, og at hun er veldig glad i dem, så hun vil ikke slakte de.

Skrevet

jeg fikk samme meldingen av ei venninne.. uff.. jeg skulle virkelig ønske jeg hadde råd og plass!

Skrevet

da går den virkelig rundt da, hehe.. håper det er noen som kan ta seg av hestene!

Skrevet

jeg har tatt kontakt med rideskolen jeg jobber (av og til) på og de skulle kontakte henne.. synd at de skal slaktes !!!! må ringe henne jeg.. uff.. dette må gjøres noe med!

Skrevet

å så flott da :D må få høre hvordan det går!

Skrevet

ballen går rundt nå ja ;)) så får vi bare håpe at noen kan redde disse fantastiske dyrene før det er for sent!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...