Gå til innhold

noen som skal føde i elverum..?


Birgitte82

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hallo:) jeg har termin 4. oktober! så det kan egentlig skje når som helst da:) trodde faktisk at det var i gang i går, men den gang ei..har du født der tidligere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hey!! så akkurat på profilen din at du studerer ved hihm!! det gjør jeg også! går fjerde året på allmenlærer!! morsomt:) går du i hamar også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja:) går 3året på førskolelærer...men har ikke termin før i slutten av okt jeg da, men er jo ikke sånn alt for lenge etter...bor du på hamar? hva skal du forresten gjøre med studiet etter fødsel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, vi bor i hamar:) jeg skal ha de seks første ukene hjemme, deretter skal mannen min ha perm i 29 uker med full lønn:) han er ferdigutdanna lærer og jobber fulltid nå, så da har han rettigheter til det ettersom jeg skal ut i fulltidsstudier igjen!har bare forelesning to ganger i uka da, så vi får myyye tid sammen;) herlig ordning.. fikk i tillegg engangsstønaden siden jeg er student:) vi valgte å gjøre det slik, for jeg har veldig lyst å bli ferdig med studiene+ at det ikke går så mye utover tida med babyen heller! kan jo lese hjemme også:) og dessuten har vi en sønn som fyller fire 4.okt(da jeg har termin) og syntes da at det var greit å få nestemann nå, så ikke aldersforskjellen skulle bli for stor.. hadde vi ikke gjort det nå, hadde vi nesten måttet vente til jeg kom ut i jobb og da hadde det blitt 6 års aldersforskjell..dessuten hadde nok ikke mannen min fått så mye perm da..for da ville jeg vært hjemme selv;)

blablabla...hehe..tar helt av jeg her..;) da har du "livshistoria" mi;D

hvordan skal du gjøre det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

så nydelig bilde av den lille gutten i magen din forresten!kjempefint navn også:) vi får mest sannsynlig ei jente den gangen her! blir spennende å se om det stemmer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå går faktisk både jeg og samboeren min på skolen så vi får masse tid vi også. men tror jeg skal prøve å fullføre i år.. før jul har vi 11timer i uka, og etter jul 7timer. mesteparten av den tiden er ikke obligatorisk heller så håper og tror det skal gå greit:) samboeren min har da noe mer å gjøre på skolen siden han ikke begynte før i høst (allmenlærer) fordi han har jobbet tidligere...

heldig dere er da som har gutt fra før og antagelig får jente nå:) og ganske passe aldersforskjell også. da har dere noen til å passe på jenta i ungdomstiden for alle gutta da:)hehe...

det er jo forresten min første dette da, så jeg er så utrolig spent på tiden som venter, selv om det er litt skremmende også... var du student når du fikk førstemann også?i så fall hvordan fungerte det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er en spennende tid:) jeg var også 21 da vi fikk førstemann, men hadde ikke begynt på studiene enda. hadde jobba i 1 1/2 år i oslo etter videregående da jeg ble gravid, og hadde da planer om å begynne på studier høsten etter, men utsatte det ett år siden jeg ble gravid..var ikke helt planlagt, men han er det beste som har hendt oss begge;) jeg jobba endel i barnehage mens jeg gikk gravid da, og det var jo kjempekoselig:) bare litt skummelt med noen av guttene som syntes det så så utrolig morsomt ut med den store magen at de bare MÅTTE prøve å slå den...hehe:D greide heldigvis å forhindre det hver gang jeg så en knyttneve på vei mot magen..;) ble noen alvorsprater i løpet av de månedene der..;)

går sikkert bra å studere samtidig som du har babyen da! har ei venninne som hadde med seg sønnen sin til undervisninga gjennom hele fjoråret og venter nr to om en mnd, så da får hun et år til med skole og baby:) det har gått veldig fint for henne ihvertfall:)

Har du vært på bim-treff eller? har ikke fått med meg noen her i hamar enda jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, har vært på 5treff alt tror jeg... du får bli med neste gang, med den lille da vettu:) det kan vel skje når som helst hos deg nå? gikk du over sist ganag?

kjenner til disse gutta i barnehagen ja, hehe...jobbet helt til sist uke og er et par av gutta som absolutt skal bortrpå å bokse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo til deg også:) jeg har termin 4.oktober:) kanskje vi sees på barsel vi da! håper virkelig noe skjer snart!!!gleder meg sånn!!!!

 

 

Jece: ja, jeg ble starta en uke over tiden forrige gang.. håper det starter av seg selv den gangen her, og helst veldig snart!! hadde ingen dårlig erfaring med det å bli starta (han var ute etter fem timer), men har litt lyst å oppleve den der:"ojojoj..nå tror jeg vi må dra!!" hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mulig vi ses alle sammen da:) hadde egentlig ikke termin før i slutten av okt. men i går kveld gikk vennet!!så nå driver jeg å venter på litt sterke rier på elverum:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ÅÅÅÅÅ!!!HELDIGGRIIIIIS!!!!! åh...nå er jeg misunnelig..;) frykter at jeg kommer til å gå over tida den gangen her også jeg.. du får ha kjempemasse lykke til!!! så spennende da!:D

Håper du får en kjempefin fødsel!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sendt hjem igjen.... huff, dette er det verste jeg har vært med på!vannet gikk søndag kveld, og har siden det hatt noe uregelmessige rier, men med skikkelig tak. det har åpnet seg ca 3cm, men ikke mer. så nå har riene stoppet opp og de skulle egentlig sette meg i gang så jeg skulle få litt hjelp.

så han legen i dag hadde først en lang samtale om at vi skulle sette det i gang i løpet av dagen. og pratet om hva som skulle skje og slik, så sender han meg hjem og sier kom tilbake på torsdag så ser vi det ann...

så er hjemme igjen og håper spent på at noe skal skje jeg da:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så kjedelig da!jaja..du er ihvertfall igang du;) men forstår at det må være veldig kjedelig å bli sendt hjem!! håper noe skjer her også snart! hadde jo vært koselig om vi var på barsel sammen da:) du får ha lykke til videre da! og håper det kommer skikkelig igang snart, så du slipper å gå sånn så lenge!! hehe..kjenner jeg er misunnelig altså;) jeg vil også fødeeee!!!

ps: det går jo sikkert an å ringe og mase litt ang start-hjelp da! hehe:) er jo ikke noe særlig å gå slik i flere dager!! kanskje du møter på en annen lege/jordmor som mener du bør settes igang nå..? lykke til nok en gang:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen. her skjer det ingenting og det viste seg at ikke alt vannet var gått men noe. og siden det produseres hele tiden så har de bestemt seg for at jeg bare skal gå å vente. riene har gitt seg etter at de var nede i 4minutters mellomrom:( nå er jeg faktisk ganske lei og frustrert. på madag sa alle på sykehuset at jeg garrantert innen i dag(torsdag) ville være mamma og ferdig med fødsel, men nei!alt bare stoppet opp. de har kommet flere ganger etter jeg har kommet hjem også, men etter noen timer med jevne rier ca 6minutter mellom så gir det seg! er utrolig redd for at jeg må gå tiden ut slik:(over 3uker igjen.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff da..var sikker på at du hadde fått jeg nå! så kjedelig for deg å måtte gå slik! forstår godt at du er lei og frustrert da!! det starter nok skikkelig snart skal du se! *trøstetrøste*;) jeg har jo termin i dag, men ser ikke ut til at noe skjer her heller.. kjedelig, men greit å være hjemme i dag siden gutten vår fyller fire år i dag:) synes babyen kan komme litt over tolv i kveld!for da får de hver sin dag og jeg slipper å vente lenger!hehe..:) krysser fingrene for at vi begge må føde i kveld jeg!!hadde vært koselig å være i barsel sammen da:) du får ha masse lykke til, så satser vi på at vi møtes i barsel i elverum med hvert vårt nurk i morgen tidlig;)

men nå skal jeg faktisk snart til maxi og kjøpe gullfisker i bolle til sønnen vår:) gleder meg veldig til han kommer hjem fra barnehagen og får dem!! han har ingen anelse:) han elsker alt som har med sjøen gjøre, så det blir nok stas;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så koselig da:)han setter nok sikkert pris på å få dagen sin alene også:)hehe...

men ingenting skjedd her enda:( men du er hvertfall over termin nå og vet med sikkerhet at du har den lille ute einnen 2uker... og det er jo ikke 100%sikkert hos meg. men vet jo at det beste er for han å være inne i 3uker til, men lenkter så veldig etter å bli ferdig:)

kjempe masse lykke til hvertfall, for nå skjer det uansett når som helst hos deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja..håper inderlig det!!føles som om jeg er en måned på overtid vettu;) jeg kan godt forstå at du er utålmodig når du har vært igjennom det du har! jeg fikk vite allerede i uke 34 (var inne på føden med sterke og regelmessige kynnere)at fødselen kunne skje når som helst og at jeg burde ta det med ro slik at babyen ihvertfall fikk et par uker til i magen....yeah right.. når man får en slik beskjed så begynner man jo å vente da!! var jo klar over at det beste for babyen ville være å få bli i magen ihvertfall i en måned til, men jeg var heeelt fødeklar i uke 36 jeg!!hehe.. så forstår godt hvordan det føles! har hatt mange tegn på at fødselen kan være rett rundt hjørnet helt siden det også.. men her sitter jeg da altså..hehe..begynt å gi opp jeg..;) tror hun trives litt for godt der inne;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er jeg spent:)er det skjedd noe her enda? Hos meg skjer det ingenting:( ser nok ut til at jeg må vente en stund til...men sånn er det bare, vet jo at han en vakker dag kommer uansett. ser du kanskje skal bli med på bim treff, men krysser fingrene på at du ikke blir med før neste gang og da med baby:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe:) ja, håper egentlig på det samme;) den svært omtalte slimproppen gikk her på lørdag og har siden da hatt massssse kynnere/murring og blodblandet utflod...(delikat...) så nå begynner jeg å få litt forhåpninger her!! skal gå meg en lang tur + gå i trappene her etterpå, så får vi se om noe skjer..:) skal du føde i gjøvik? synes å huske at jeg leste et innlegg der noen sa at du skulle det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallo jece. hvordan går det med deg? prøvde å sende deg privat mld, men tror du har full postboks? gikk sammen med deg på skola før jeg fikk jenta mi:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, har byttet dit av ulike grunner. noe av grunnen er fordi familien til samboeren bor på hadeland og hvis vi er der får vi kortere vei. og noe av grunnen er måten vi ble behandlet på elverum som gjorde meg redd og usikker.... så i et annet innlegg at det ble sykehustur på deg!gratulerer!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei:) joa det går jo litt opp og ned nå mot slutten, men nå er det jo ikke sånn alt for lenge igjen:) kan nok hende innboksen min er full ja, skal sjekke ut det jeg:) hehe... hvordan går det med deg og jenta di da?har tiden gått fort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...