alvefrøken Skrevet 19. september 2007 #1 Skrevet 19. september 2007 Ut fra en tråd på småtroll 1-2 , fikk jeg inntrykk av at veldig mange feirer julen hos foreldre og svigers etc... Er det slutt på den tid da familien feirer jula hjemme hos seg selv? Jeg synes det helt topp å ha egen tradisjon i jula, og la min datter få hjemmejul - gode minner om julen hjemme, når hun blir voksen! Eget tre, egen pynt, egen mat, julegodt...... KOSELIG!!! og uten stress!! Jeg må innrømme at jeg ikke orker å reise 50 mil på vinterføre eller fulle tog til min slekt, med gaver, finstas, reiseseng, klær til inne og ute....bla,bla. Min slekt langt borte kan besøkes andre ganger i året.
Gjest ->>- Skrevet 19. september 2007 #2 Skrevet 19. september 2007 Hjemme. Men vanligvis med besøk av familie og/eller venner.
~sjiraff~ Skrevet 19. september 2007 #3 Skrevet 19. september 2007 Vi har foreløpig feiet annenhver jul hos mine og samboers foreldre. Men gleder meg til å begynne min egne juletradisjoner, og tror ikke det blir så mange år til )
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 19. september 2007 #4 Skrevet 19. september 2007 Vi startet tradisjonen året før tulla kom å ha begge familiene hos oss så vi koser oss alle sammen her hos oss =0) veldig kos for tulla sist jul. Enda mer kos i år med enda en prisnesse =0)
Gjest Skrevet 19. september 2007 #5 Skrevet 19. september 2007 Vi reiser annet hvert år til mine forledre og svigers. Syns det er mye mer koselig og være samlet hele familie. Liker ikke og sitte mutters alene med kun samboer og unger på julaften. Er det ikke det julen handler om da, at alle samles og koser seg? Er bare kos og pynte seg opp og kjøre avgårde, komme til dekket bord og fyr i peisen )
It's all about me Skrevet 19. september 2007 #6 Skrevet 19. september 2007 Jeg har så lyst til å starte vår egen tradisjon hjemme hos oss selv, men mannen er veldig bestemt på å ha mange som mulig rundt seg da, så her blir det alltid å pakke sakene og kjøre time etter time for å komme hjem. Greit å feire dagen hos familie, men gleder meg til den dagen vi kan sette oss i bilen etterpå og sove hjemme.
*ale* Skrevet 19. september 2007 #7 Skrevet 19. september 2007 Enig med HI. Vi har feira hjemme siden eldste ble født. Til og med første julaften, da hun enda lå på sykehus, var vi hjemme de få timene vi ikke var på avd hos henne. Mye enklere for de uten unger og med fem pakker hver å bevege på seg...
fleXibel Skrevet 19. september 2007 #8 Skrevet 19. september 2007 Vi er hos foreldrene mine og svigerforeldrene annenhver jul. Er 3.5t å kjøre bare til foreldrene mine, så der er vi da et par dager i julen, mens svigers bor 20 min unna. Har tenkt når vi får eget (leier et trangt og trekkfull leilighet) så har jeg lyst til at vi begynner med egne tradisjoner hjemme. Evt invitere svigers og foreldrene mine hjem til oss...
Gjest Skrevet 19. september 2007 #9 Skrevet 19. september 2007 Hjemme i huset vårt! Med besteforeldre fra hver vår side annethvert år. Jeg vil lage egne tradisjoner! Så får foreldrene våre innrette seg...!
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 19. september 2007 #10 Skrevet 19. september 2007 nå har vi all slekt ca 10 min biltur fra oss, men vi har siden poden ble født feiret jul hjemme hos oss selv, sammen med mamma, svigers og søskene våre + barn. Kjempekoselig! Syns det er mest praktisk, da kan vi legge sønnen vår når han er trøtt, uten noe stress.
Monajenten Skrevet 19. september 2007 #11 Skrevet 19. september 2007 Foreløpig er det annenhvert år hos mine foreldre, og annenhvert år hos hans mor. Vi har ikke stort nok bosted til å kunne feire hjemme, og syns det er greit å dra på besøk. (De bor forøvrig 8 minutter og 20 minutters kjøretur unna, ingen problem med andre ord:)) Men når vi forhåpentligvis får et hus en gang, er det fristende å starte med hjemmejul, så kan foreldre og svigers komme til oss, alle sammen:)
VinterSol+2 Skrevet 19. september 2007 #12 Skrevet 19. september 2007 i fjor hos svigers i kina. det er lissom i feriene at en har mulighet til å treffe hverandre... i år skal vi feire med mine foreldre og storfamilien for første gang på tre år, og jeg gleder meg!! er jo en tradisjon å vokse opp med det og, at alle samles og har det gøy sammen!
VinterSol+2 Skrevet 19. september 2007 #13 Skrevet 19. september 2007 skal også sies at jeg kommer fra en stor familie, så om besteforeldrene skulle reist på "familieturne" ville vi bare feiret jul med dem noe sånt som hver femte-sjette jul... da er det bedre om alle bidrar litt til den store julefesten i det huset som har plass! (hos foreldrene mine) åååå gleder meg til jul!! bare... 18 julegaver igjen å lage! (har ca 30 i NÆRMESTE familie)
alvefrøken Skrevet 19. september 2007 Forfatter #14 Skrevet 19. september 2007 Jeg føler meg ikke alene med sambo og datteren min! Vi gjør jo endel julebesøk i romjulen til hans slekt da, det er bare en times kjøring fra oss. Julaften er hellig for oss, og da er vi hjemme.
Kamomille Skrevet 19. september 2007 #15 Skrevet 19. september 2007 i år tror jeg vi skal være hjemme. Får da besøk av froeldre og svigers. I fjor var vi hos mine foreldre, og det synes jeg var veldig behagelig. Godt å komme til ferigvasket hus, ferdig mat, ferdigbakte kaker, besteforeldre som tar ungene om morgenen etc etc etc. Godt å feire hjemme også, men da VET jeg at jeg kommer til å stresse noe sinnsykt på forhånd....... Vil jo gjerne være sammen med familie i jula. Jul alene synes jeg er stusselig.....
børdi Skrevet 19. september 2007 #16 Skrevet 19. september 2007 vanligvis hos tanta til pappa.. Men i år skal vi ha det hjemme hos oss i nyhuset, Hele familien --- minus-- svigers .. gleder meg veldig for en gangs skyld
hit og dit Skrevet 19. september 2007 #18 Skrevet 19. september 2007 I fjor var søstrene til mannen og ei niese her nede i Ungarn hos oss, og det var veldig koselig. Denne jula er vår første med unge og den skal me feire med foreldre hans, da pappa er i nordsjøen, og til neste år skal vi feire med min familie. Da er barnebarnet rettferdig fordelt. Seinere så tar me eit år av gangen, då me aldri veit om eg må jobbe i jula, eller mine foreldre må jobbe i jula. Me reiste annakvart år til mormor då eg var liten. Der feira me stor jul med tanter, onkler, besteforeldre og olderforeldre. Desse julene er mine beste barndomsminner. Så om Tuva ser ut til å like storfamiliejul, så kjem me til å satse på det. For oss er det lite stress ¨å lage til slikt. Alle gjer sitt uansett kem sin heim det er i, og så blir det så koselig at. Me legger det ikkje så tungt på oss med storvask, perfekt pynt etc, familien er i fokus.
firemerkersmør Skrevet 19. september 2007 #19 Skrevet 19. september 2007 Hos svigers i år. Siste året for oss. Neste år er det i eget hus, da ber vi mine foreldre og svigerforeldre. Vi har hatt dette som avtale i snart 3 år, så må holde oss til den, selv om svigerfar har blitt enkemann, så det blir jo spennende hvordan juleaften blir i matveien.
Elbajo Skrevet 19. september 2007 #20 Skrevet 19. september 2007 Feirer hos oss med svigers, svoger en gammeltante og diverse andre slengere.. Har det så koselig atte:)
Arb.ledig husmor Skrevet 19. september 2007 #21 Skrevet 19. september 2007 Foreløpig har bare jeg og sambo feiret 1 jul ilag, og da var vi hjemme hos oss selv(snuppa var 3mnd) og fikk besøk av mine foreldre.. Og de var hos oss fra lille julaften til 3.juledag. I år tror jeg at vi skal hjem til mine foreldre, 3 timers kjøretur. Og så vil vi gjerne til svigermor til nyttår, da ho blir 60 år da... Men vet ikke om hun har noen planer for dagen sin, eller noe... Orket ikke kjøre i 9-10 timer på vinterføre om svigermor skal ha fest og drikke...
mamma >to gull Skrevet 19. september 2007 #22 Skrevet 19. september 2007 Vi har vært annen hvert år hos foreldrene til sambo og meg.. I år er vi hos mine,men blir nok ikke lenge til vi lager vår egen tradisjon hjemme og har foreldrene våre her.. Kanskje neste år :-)
nourateadni Skrevet 19. september 2007 #23 Skrevet 19. september 2007 vi feirer annenhver jul sos min familie og svigers.. det hadde vært stusselig bar vi 3, da hdde d nok blitt taco til julemiddag og et lite plasttre:p dessuten er i begge vant til ha hele slekta samlet i jula, masse god mat og mange sosiale ting som feks brettspil yatzy og prating.. dette blir for meg først jula borte fra min kjære mamma så vi begge gruer oss.. men gleder meg forde;) husker forresten når mamma, stefar og søstra min ikke dro ti bestemor og bestefar en jul, det var stusselig.. ingen søskenbarn å leke med den jula:/
Gjest Skrevet 19. september 2007 #24 Skrevet 19. september 2007 i fjor feiret vi hjemme,i år skal vi feire hos oldeforeldrene..
Gjest Skrevet 19. september 2007 #25 Skrevet 19. september 2007 Julaften er vi hjemme, ja. Deilig! Både mannen min og jeg er oppvokst med at julen feires hjemme, så for oss er det veldig naturlig. Himla godt å slippe og drasse på alle pakkenelliker, klær og utstyr... Og så sove i sin egen seng i tillegg - da er det ferie, da! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå