Gå til innhold

Dere som bare bader babyen 1 gang i uka! Det er ganske ekkelt. Bare jeg som reagerer??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

bader jenta vår hver 3-.4 dag, hun HATER å bade... så det er bare kjapt og gale, få det overstått... mamma maser også om dette... "får hun ikke bade hver kveld? staaaakkars barnebarnet mitt..." Da bare sier jeg at jeg gjør det som sykehuset anbefaler, og til oss sa de ihvertfall 1 til 2 ganger i uken, og vaske ved behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha nå må jeg le. For en latterlig diskusjon. At babyene lukter vondt og er ekle når de ikke har fått vann inn i alle sprekker!! hehe. Dummeste jeg har hørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått beskjed jeg at det ikke er noe i veien for at de kan bade hver dag så lenge de ikke er tørr og sånn. Er sjeleglad for at lille rosin elsker å bade! :)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da syns du vel jenta mi er ekkel da!!!! Men vi har faktisk aldri fått høre av noen at hun lukter vondt, selv ikke da hun var storgulper... Og vi har aldri badet jenta vår mer enn 1 gang pr.uke... Men vi har vasket henne godt hver dag, og har badet henne ved behov.

 

Men om du virkelig mener at ungen min lukter vondt, kan ikke du komme på besøk til oss da, og bevise det? Det er nå 4 dager siden hun badet, og skal få nytt bad på lørdag morgen for da skal vi til fotografen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ungen ligger jo faktisk ikke i bløt slik vi voksne gjerne gjør i badekaret. Gutten her sitter i badebaljen. Ikke kul om vi får ham til å ligge på rygg. Å helle vann over hodet på ham får ikke bort lo og skitt påhalen Her mdvases md klu, slik ijørd dagen han ikke bade. Bader forøvrig 2-3 ganger i uka nå. (siden det fort blir grøt opp forbi øra :-p )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg dusjer/bader lucas annenhver dag og det har jeg gjort siden første dag, han elsker det! synes en gang i uken er litt lite ja, babyer blir klamme og skittne de også..og dessuten er jo en nybada baby helt deilig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, her hang visst tastaturet seg opp gitt, dette ble jo bare krøll... prøver igjen:

Å helle vann over hodet på ham får ikke bort lo og skitt på halsen. Her må det vaskes med klut, slik vi gjør de dagen han ikke bader. Bader ham forøvrig 2-3 ganger i uka nå. (siden det fort blir grøt opp forbi øra .)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tips bare..ungen min elsker å dusje og det er så lett å ta han med i dusjen.. tips til de som synes det er litt tungt å dra fram den slitsomme balja hele tiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Noen foreldre bader babyen sin hver dag for fornøyelsen sin del. Det er egentlig ikke nødvendig å bade mer enn 1-2 ganger i uken.

Babyer er som oss voksne, noen liker å bade, andre gjør det ikke."

funnet på denne siden:

http://babysiden.com/index.php?option=com_content&task=view&id=56&Itemid=5

 

badet småen hver dag da han var spedbarn, etter det ca annenhver dag, og nå ca 1-2 dager i uken... vasker han med mild såpe og varmt vann de dagene han ikke bader og smører fuktighetskrem morgen og kveld... han lukter ikke skittent, og det har han ikke gjort en eneste gang siden han ble født :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som ER ekkelt, er folk som tror det de selv gjør er det eneste riktige - og som endatil er så selvsentrerte at de MÅ lage innlegg der andres valg rakkes ned på og latterliggjøres. Hvis du er så himla sikker på at det eneste riktige er å bade ungen hver dag, så gjør for Guds skyld det - og drit i å rakke ned på andre! Get a life!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel opp til hver enkel hvor ofte man vil bade barnet sitt....men hvor skitten og møkkete er egentlig en baby?Er d ikke nok å vaske babyen med klut og vann når d gulper etc. og heller la barnet få badet 1-2 ganger i uken?Hva med huden?D er heller ikke anbefalt at voksne dusjer hver dag pga huden;da lurer jeg på hvorfor en baby absolutt skal bade hver dag.D holder ikke å klæsje på med oljer og kremer...Noe skal være naturlig!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, ikke alle babyer elsker å bade slik du påstår! Min hatet å bade frem til han var ca. 3 mnd, Så barn er forskjellige. Kanskje din/dine elsker det, men det tilsier vel ikke at ALLE andre sine gjør det!

 

Og uhygensik å bare vaske barnet en gang i uken er bare tull. PÅ sykehuset og hs fikk jeg beskjed om at det ikke var nødvendig å bade poden mer enn 1 gang i uken fordi det tærer bort det naturlige fettlaget. Frem til han var 3 mnd badet jeg han bare en gang i uken uten såpe i vannet., Nå er han 6 mnd og vi bader alt fra 1-2 ganger i uken, alt etter hva jeg har tid og energi til. Vi vasker ansikt og hender morning og kveld fast. I tillegg blir stumpen vasket morning og kveld og når han har bæsjet.. Fikk og beskjed om at det ikke var nødvendig å vaske hver gang han bare hadde tisset, da ble de bare rød og såre. Tørker og hver gang han har spist under haken, vasker ansiktet og hendene + ellers der han har klint mat på seg.

 

Vi er begynt på babysvømming og da bruker jeg såpe etter at vi har vært i bassenget, ellers bruker jeg av og til litt babysåpe i vannet, men det er snakk om 2 dråper i ny og ne.

 

Jeg husker selv da jeg var liten at jeg bare badet en gang i uken i stamp/badekar, med mindre jeg var ganske møkkete etter en dag ute i gjørme og sand. Men ble vasket med klut i ansiktet, under armene, og i stumpen hver dag.

 

Formye bading kan føre til eksem og uttrøket hud,så om du vil påføre barnet ditt dette,så velbekomme, men ikke kom å si til oss som ikke bader barnet hver dag at vi er uhygeniske, for det er vi ikke. Vi vasker barnet hverdag, selv om det ikke ligger i bløt som du kaller det.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ofte bader du barnet ditt??

 

her bades det en til to ganger i uken og foreløpig holder det. han blir vasket

etter hvert måltid, så lukt er aldri noe problem. Regner med at det blir oftere når bhg starter.

men har du tenkt på at for mye bading ikke er særlig bra for huden til de små??? Man ødelegger det naturlige fettlaget i huden og også for "gode bakterier" som er der.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg svarte i et annet dusteinnlegg:

Til HI

Du trenger ikke å fortelle ALT som du tenker på!

Et råd: Når du bruker Q-tip i øra, stopp når du møter motstand!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noe vås,noe stort tull du fabler om!Man skal ikke bade oftere pågrunn av det naturlige fettlageret som skal dekke huden å være der,har du ikke lært noe på skolen du da?Jeg bader mitt barn en gang i uken å vist barnet søler så tørker jeg bare bort det å ferdig med det!Å hvordan vet du att alle barn elsker å bade?Har du spurt dem å fått svar foresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare få lov å si en ting:Synest synd i barnet ditt som må bades hver dag,hvem sitt behov tenker du på her?Ditt eller hans/hennes?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke rart barna hater å bade dersom det er noe fremment for dem.

 

Nei her i huset er vi renslige av oss. Vi voksne dusjer hver dag, og ungene bader annenhver dag. ( Skader ikke huden å dusje/bade så lenge en ikke bruker ren sterk såpe...greit nok at en må droppe bløtlegging av eksemhud, men en normal hud tar ikke skade av rent vann )

 

Men så liker vi å være velstelte og rene da !!!!

 

 

Jeg har jobbet i barnehage, og jeg må si jeg kjente godt hvem som ikke var rene ja. ( Kjente også godt når de en sjelden gang kom rene og godluktende også)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...