Anonym bruker Skrevet 19. september 2007 #1 Skrevet 19. september 2007 Hva mener dere om å rise ulydige barn?
Anonym bruker Skrevet 19. september 2007 #2 Skrevet 19. september 2007 Fryktelig. Ville gitt meg stor nytelse å denge foreldrene skikkelig.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2007 #3 Skrevet 19. september 2007 Jeg synes det er på sin plass, dersom barnet er svært ulydig. Det skal selvfølgelig ikke være noe kjempevondt, men bare for å markere at nå har barnet gjort noe galt. F.eks ta det med på et rom, legge det over beina og dra ned buksa, og slå med bestemt hånd. Det tåler de. Foreldrene våre og tidligere generasjoner tok ikke skade av det. Tror barn får mer respekt for foereldrene på denne måten. ( Dersom de er veldig ulydige og vanskelige altså, skal selvfølelig ikke straffes uten grunn).
Anonym bruker Skrevet 19. september 2007 #4 Skrevet 19. september 2007 mener du dette anonym? barn får definitivt IKKE mer respekt av slikt! da tror de det er greit å slå osv. det skal jeg aldri aldri gjøre med mine barn, det er stygt!
Anonym bruker Skrevet 19. september 2007 #5 Skrevet 19. september 2007 Det mener jeg er helt feil. Det må da være et nederlag å ikke klare å oppdra et barn uten å måtte ty til såpass skitne knep. Ikke er det lov heller.
Serial mom Skrevet 19. september 2007 #6 Skrevet 19. september 2007 Å rise ulydige barn er helt uakseptabelt for min del,kunne aldri gjort det! Gjør ikke det med hundene mine heller,synes ikke det hører hjemme noe sted! Kjempeflott å vise barn at å bli slått skal rette opp for noe galt man har gjort. Ikke rart at det går galt med enkelte her i samfunnet dersom DET er løsninga! Er du virkelig ikke mer kreativ enn at du må slå barna dine for å vise at dem har gjort noe galt?
Anonym bruker Skrevet 19. september 2007 #7 Skrevet 19. september 2007 Anonym 14:17 kan ikke være seriøs.....Ingen mennesker med litt omløp i hodet mener at det er ok å slå barn??!! Du er vel for dødsstraff også du?
Pinny og lillegutt Skrevet 19. september 2007 #8 Skrevet 19. september 2007 "Du er vel for dødsstraff også du?" skriver anonym 15:02. - Hva har dette med noe å gjøre? Uansett.. jeg synes det er feil å slå barn, under alle omstendigheter. Det å i det hele tatt skade barnet på noe som helst vis, for å lære de hva som er rett og galt er feil. Det finnes noe som heter kommunikasjon!
Amanda- Skrevet 19. september 2007 #9 Skrevet 19. september 2007 helt feil. greit at man kan straffe barn i den forstand at man kjefter og lærer forskjellen på rett og galt.. men og slå ett barn, jeg hadde ikke fått meg til og gjøre det. hva lærer du barnet ditt da??
mamma til twins Skrevet 19. september 2007 #10 Skrevet 19. september 2007 Det synes jeg ikke noe om. Ris hører vel uansett ikke hjemme i det 21. århundre. Det må da finnes andre måter å displinere unger på som ikke innebærer å være fysisk. Den dagen jeg straffer ungene mine fysisk, har jeg i mine øyne tapt som forelder.
susemor666 Skrevet 19. september 2007 #12 Skrevet 19. september 2007 Å slå et barn?! Aldri i livet!!!! Nei, veit du hva..... Det har jeg aldri gjort å kommer aldri til å gjøre.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2007 #13 Skrevet 19. september 2007 Da jeg var 6 terget jeg mamma til hu klikka og klappet til meg. Hu hadde kjempedårlig samvittighet i flere år etterpå! Jeg husker det fortsatt, 21 år etter, og det sier sitt. Man slår ikke barn uansett hva de gjør/sier! Det er DU som er den voksne som skal være ved dine fulle fem i situasjonen, og slår du barnet har du tapt stort. I tillegg er det fengselsstraff, barnet ditt kommer aldri til å tilgi deg for det du har gjort, og dere får aldri et nært forhold basert på respekt av den enkle grunn at barnet er redd for å bli slått igjen. Det du ender opp med er et barn som lærer at vold er greit. Og hva skal du gjøre hvis du ser barnet ditt slå et annet? Lære det at det er ikke greit å slå, ved å slå??? Snakk om å være hykler!!! Skjerpings!!
Anonym bruker Skrevet 26. september 2007 #15 Skrevet 26. september 2007 hånda på hjertet!!! ingen her som ikke kommer til å klappe ungen sin i ræva en eller annen gang???????? da er du ikke ærlig mot deg selv ihvertfall. unger skal ikke ha juling men klapp i ræva tåler de når de har mista øra...................
Anonym bruker Skrevet 26. september 2007 #16 Skrevet 26. september 2007 tror det er på sin plass med ett rapp over rompa eller trekke litt i ørene hvis ungen absolutt ikke hører hva du sier. Men det bør ikke skje etter fylte fem..... for da er det for seint!! Da forstår jo barnet hva du sier og det bør holdet med trusler om juling.
Gjest postlogic unt mikrovampyren Skrevet 26. september 2007 #17 Skrevet 26. september 2007 Å rise barn på baken er like primitivt som å krige for fred og som å streike for høyere lønn.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2007 #18 Skrevet 26. september 2007 og enda så er det metoder som faktisk funker. å streike for høyere lønn er faktisk lovlig og effektivt
Gjest miang*mikrovampyr* Skrevet 26. september 2007 #19 Skrevet 26. september 2007 Selvsagt, men jeg må vel ha lov å ha min mening. Streik er et hån mot samtalen.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2007 #20 Skrevet 26. september 2007 ALL form for vold er primitivt. Mennesker kan tenke, reflektere, resonnere, snakke sammen. Det er dette mentale nivået som skiller oss fra dyrene som styres av instinkter og fysiske behov. La oss prøve å være gode forbilder for barna våre da! Må du ty til vold for å nå frem med et budskap så er du ikke lenger et godt forbilde. Klarer du ikke å få respekt uten å slå, eller true med å slå, så fortjener du kanskje ikke så mye respekt? Lydighet basert på frykt for straff er vel ikke noe å trakte etter? Slik lydighet er IKKE det samme som respekt.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2007 #22 Skrevet 27. september 2007 Det er forbudt ved norsk lov!
Anonym bruker Skrevet 27. september 2007 #23 Skrevet 27. september 2007 kunne aldri rørt jenten min, tenk hvor nedvergende det er og bli tatt opp på ett fang og bli slått på rumpen. innrømmer det at eg har vert ganske fortvilet inimellom, men var en vis kvinne som en gang sa at du har lov til og ha lyst til og kaste ungene ut vinduet så lenge du IKKE gjør det.
Den drygaste Skrevet 27. september 2007 #24 Skrevet 27. september 2007 DEN DAGEN MAN LEGGER HÅND PÅ SINE BARN, HAR MAN TAPT!!!!!!!!!
Yndig_stolt 2 barnsmor=) Skrevet 27. september 2007 #25 Skrevet 27. september 2007 Hærregud,dette mener du ikke!! hadde ikke du syntes det hadde vært nedverdigende å bli tatt inn på et rom,dratt ned buksa på,for å så bli slått?? nei,særiøst!!! Tror ikke barnet ditt får respekt for deg,bare frykt!! Er det noe du vil? at barnet ditt skal være redd deg? Respekt er gjensidig,og det får du med å gi respekt spør du meg,uansett alder! Det er ingen som helst grunn til å slå et lite barn. Uansett,voksne mennesker som slår sitt barn burde gå inn i seg selv å tenke hva er galt med meg..er ikke barnet sin feil at du ikke klarer å få den respekten du vil ha...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå