vicky1984- FØDEKLAR :D Skrevet 19. september 2007 #1 Skrevet 19. september 2007 på hvilket grunnlag fikk dere det???
Gjest Skrevet 19. september 2007 #2 Skrevet 19. september 2007 Kjøpte de på nette hihi....... Vet de ikke er så gunstig men vi prøver oss på tvillinger :-)
vicky1984- FØDEKLAR :D Skrevet 19. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 19. september 2007 seriøst???? hvor da??
Maddicken Skrevet 19. september 2007 #6 Skrevet 19. september 2007 hvis du har EL fra før kan det hende at det blir mer enn tvillinger...) Lykke til:O)
vicky1984- FØDEKLAR :D Skrevet 19. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 19. september 2007 hihi spennende da tusen takk maddicken
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 19. september 2007 #8 Skrevet 19. september 2007 Jeg fikk det pga drålig egg kvalitet
Gjest Skrevet 19. september 2007 #9 Skrevet 19. september 2007 Jeg fikk det fordi jeg ville ha det. Jeg har fått påvist at jeg har EL, og ingen ting som feiler meg så langt. Hvis du ikke får prøve pergo, så anbefaler jeg deg å bytte lege. Det gjøres lett på nettet: http://www.nav.no/page?id=361 Det er jo det beste å få denne behandlingen av lege, og bli oppfulgt av lege/gyn. Lykke til!
vicky1984- FØDEKLAR :D Skrevet 19. september 2007 Forfatter #10 Skrevet 19. september 2007 takk for det
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 19. september 2007 #11 Skrevet 19. september 2007 Unnskyld meg, men er dere helt tette i nøtta dere som kjøper pergotime over nett?????? Det er da en grunn til at de er reseptbelagte! Hallo! Og du som bruker dem fordi du ønsker tvillinger!? Er dere klar over hva overstimulering av eggstokkene kan medføre? Store smertefulle cyster og kreft! Fy fader som jeg skulle ønske jeg slapp å gå på denne forbanna hormonkuren... Blir bare så irritert når folk ødelegger kroppen sin på den måten! IKKE kjøp disse pillene over nett! Dere kan ikke være 100% sikre på hva dere putter i kroppen! *grøss*
vicky1984- FØDEKLAR :D Skrevet 19. september 2007 Forfatter #12 Skrevet 19. september 2007 hvem snakker om å ødelegge kroppen sin???? jeg har bestilt over nettet, men skal til gyn imorra... men helt tett i nøtta er jeg ikke, bare tett i nesa... haha... orker ikke hisse meg opp over flere sånne hormon utspring mer så bare må le jeg...
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 19. september 2007 #13 Skrevet 19. september 2007 Og hvordan kan du vite at de pillene er de samme som gyn skriver ut? Får se om du ler like godt når du ligger med de samme smertene jeg har hatt under EL pga cystene... En ting er om gyn skriver ut resept på disse pillene, men hvorfor i all verden kjøpe reseptbelagte medisiner over nett? Jeg blir bare så irritert når unge kvinner faktisk tar piller som kan gi dere kreft og ødelegge dere for livet...
vicky1984- FØDEKLAR :D Skrevet 19. september 2007 Forfatter #14 Skrevet 19. september 2007 ehee for det første, unge kvinner, du er 2 år eldre enn meg så tror ikke du er den rette å komme med moral preken... at du har hatt problemer og vondt med cyster er synd, trist for deg og sikkert kjempe vondt, meeeeeen syntes nok ikke at den tonen du tar kler deg så veldig godt. greit jeg og andre har kjøpt det over nettet, kanskje vi har en plan uten at du har fått vite det???!!!! jeg har iallefall det og gidder ikke sånn moral prat... fokuser på deg selv og ikke irriter deg så mye.. ekke sunt for helsa det vettu, får bare rynker av det hehe nei uff, skal ikke være lett,.
liten_en Skrevet 19. september 2007 #15 Skrevet 19. september 2007 Lillepille.com er en sertifisert forhandler. Rett før jeg fikk resept av min lege, så sa jeg at jeg vurderte å kjøpe på nett. Og det han svarte er at han ikke kunne hindre meg, men skal jeg først gjøre det så anbefalte han lillepille. De er visstnok de eneste man kan stole på av apotek nettsider osv. Så ville han også ha oppfølging med meg da. Men to uker senere fikk jeg det på resept for å styrke EL.
vicky1984- FØDEKLAR :D Skrevet 19. september 2007 Forfatter #16 Skrevet 19. september 2007 supert liten_en snakk om god nyhet da:) er sååå mange negative her som ikke unner oss som ikke får pergo selv, muligheten... jeg skal ta en god prat med gyn imorra og fortelle han det
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 19. september 2007 #17 Skrevet 19. september 2007 Selv om jeg sier "unge kvinner" betyr jo ikke at jeg kaller meg selv gammel eller hva du nå enn mener... Men greit, skal ikke bry meg om at du ødelegger kroppen din, jeg! Unnskyld for at jeg advarte deg... *rister på hodet* Hvis du har en plan "vicky1984" så si det da... Har du vært hos gyn og fått utredning? Hvorfor ta det over nett istenden for å bare få det på apoteket...?
Gjest Skrevet 19. september 2007 #18 Skrevet 19. september 2007 synes det er utrolig dumt å bestille legemidler over nettet. det er helt sikkert en grunn til at legen ikke vil gi deg pergo !! legger ved det som står i felleskatalogen om det så kan du jo lese om hva de brukes for, forsiktighetsregler og bivirkninger selv !! TABLETTER 50 mg: Hver tablett inneh.: Klomifensitrat 50 mg, laktose, hjelpestoffer. Med delestrek. Indikasjoner: Infertilitet eller subfertilitet pga. manglende ovulasjon, forårsaket av nedsatt hypofysefunksjon uten tegn på dysfunksjon i andre endokrine organer. Dosering: Behandlingen skal innsettes og følges av gynekolog. 1 tablett daglig i 5 dager. Ved spontan blødning startes behandlingen på eller omkring 5. syklusdag, for øvrig når som helst. Om ovulasjon ikke synes å ha inntruffet etter første behandlingskur, gis neste gang 2 tabletter daglig i 5 dager. Denne startes tidligst 1 måned etter den første. Ytterligere økning av dosen skal ikke skje. Behandlingsrespons skjer som regel under den første kuren. 3 kurer anses som et adekvat behandlingsforsøk. Om ovulatorisk blødning ikke har inntruffet da, bør diagnosens riktighet overveies på nytt. For å få regelmessig ovulasjon bør kurene startes på samme syklusdag, dvs. omkring den femte. Vesentlig er at coitus skjer ved et tidspunkt gunstig for konsepsjonen. Hvis konsepsjon ikke har skjedd etter 3 ovulatoriske sykler, bør ytterligere kurer ikke forsøkes. Kontraindikasjoner: Leversykdom eller leverdysfunksjon, unormale blødninger av ukjent årsak, kreft i livmor, ovariale cyster. Graviditet. Amming. Forsiktighetsregler: En fullstendig gynekologisk undersøkelse bør utføres før behandlingsstart. Dersom unormal blødning inntrer, bør det gjøres en grundig diagnose. Før behandlingsstart bør det undersøkes at partnerens spermproduksjon er tilstrekkelig. Pasienter med buksmerter etter behandling bør undersøkes nøye. Ved unormal ovarial forstørrelse, bør behandlingen avbrytes. Ovarial forstørrelse og cyster forsvinner vanligvis spontant noen dager eller uker etter avsluttet behandling. En ny behandlingsperiode bør ikke startes før ovariene igjen har normal størrelse, og da med lavere dose. Det er rapportert om ovariekreft i forbindelse med fertilitetsbehandling. Infertilitet er i seg selv en primær risiko. Epidemiologiske data antyder at langvarig bruk av klomifensitrat kan øke denne risiko. Den anbefalte behandlingstiden bør derfor ikke overskrides. Hyppigheten av flerbarnsgraviditeter økes. Pasienten bør informeres om dette samt potensielle farer ved multiple graviditeter. Det bør utvises forsiktighet ved bruk av klomifensitrat hos pasienter med myomatose grunnet fare for en ytterligere økning i muskelknutens størrelse. Effekt av behandling kan ikke forventes når ovulasjonsdefekt er forårsaket av forstyrrelser i andre organer, f.eks. i skjoldkjertelen og adrenale kjertler. Pasienter bør underrettes om at det under eller rett etter behandling med klomifensitrat i enkelte tilfeller kan forekomme symptomer som uskarpt syn eller andre synsforstyrrelser. Betydningen av disse symptomer er ikke kjent. Dersom pasienten har synsforstyrrelse, må behandlingen seponeres, og det må foretas en fullstendig oftalmologisk utredning. Graviditet/Amming: Skal ikke brukes under graviditet og amming. For å forhindre administrering av preparatet under tidlig graviditet, skal basal kroppstemperatur måles gjennom alle behandlingssykler og pasienten undersøkes nøye for å bestemme om ovulasjon har skjedd. Dersom basal kroppstemperatur er bifasisk og ikke etterfulgt av mens, bør pasienten undersøkes nøye for ovariale cyster, og det bør gjøres graviditetstest. Den neste behandlingssyklus skal ikke startes før diagnose er stilt. Bivirkninger: Vanligvis doserelaterte og generelt reversible ved seponering. Hyppige (>1/100): Endokrine: Ømme bryster. Gastrointestinale: Kvalme og oppkast, buksmerter. Psykiske: Anspenthet, søvnproblemer. Sirkulatoriske: Hetetokter. Syn: Synsforstyrrelse. Urogenitale: Ovarial forstørrelse eller cyster, som kan gi komplikasjoner i form av adnexal torsjon. Øvrige: Hodepine, svimmelhet. Mindre hyppige: Hud: Urticaria og allergisk dermatitt, reversibelt håravfall. Psykiske: Depresjon, humørsvingninger. Urogenitale: Unormal uterin blødning. Øvrige: Vektøkning, tretthet. Sjeldne (<1/1000): Isolerte tilfeller av unormal leverfunksjon, med eller uten kliniske symptomer, er observert. Ovarialt hyperstimuleringssyndrom og/eller tidligere tilfeller av leversykdom kan være disponerende faktorer for utvikling av leversvikt. Neurologiske: Konvulsjoner, pasienter som har hatt anfall kan være predisponerte. Øvrige: Tromboemboliske komplikasjoner. Overdosering/Forgiftning: Doser over 100 mg pr. dag i 5 dager har vært assosiert med høyere risiko for bivirkninger. Egenskaper: Klassifisering: Oralt ovulasjonsstimulerende (ikke-steroid) middel for behandling av sterilitet. Virkningsmekanisme: Stimulerer produksjon av hypofysegonadotropiner, sannsynligvis ved å blokkere østrogenreseptorer i hypothalamus og hypofysen. Absorpsjon: Hurtig. Utskillelse: Hovedsakelig i fæces, enterohepatisk sirkulasjon. Oppbevaring og holdbarhet: Beskyttes mot lys og bør oppbevares i pakningen inntil bruk. Pakninger og priser: Enpac: 5 stk. kr 80,40.
vicky1984- FØDEKLAR :D Skrevet 19. september 2007 Forfatter #19 Skrevet 19. september 2007 hadde du lest litt så hadde du sett at jeg skal til gyn imorra for utredning... så hallo, tenker litt lengre enn nesetippen da.. hvorda kan du si at vi ødelegge r kroppen vår pga vi får pergo bare at vi har tatt det over nett??? uff skjønner ikke åssen dere orker å være så negative jeg... jo takk for advarselen men tror vi klarer å passe på oss selv...
vicky1984- FØDEKLAR :D Skrevet 19. september 2007 Forfatter #20 Skrevet 19. september 2007 takk for infoen menga... bivirkninger får man imidlertidig av de meste medikamenter... det er alt etter hva kroppen tåler og fra person til person...
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 19. september 2007 #21 Skrevet 19. september 2007 Tenke litt lenger enn nestippen?? Hva mener du med det? Den som bør se litt lenger enn til nestippen er de som kjøper sånt over nett! Synes du skrev at du hadde en plan ang de pillene, men hvordan kan du det når du ikke har vært til utredning enda? Gir meg her på denne diskusjonen og fortsetter å kjøpe dissen pillene trygt via sertifiserte apoteker og etter resept fra gyn...
vicky1984- FØDEKLAR :D Skrevet 19. september 2007 Forfatter #22 Skrevet 19. september 2007 og om du kunne klart å følge med EN gang så står det rett ovenfor her at lillepille.com er det eneste sertifiserte apoteket på nett... at jeg tenker lenger enn nesetippen er jo bare en talemåte.... gi deg på denne diskusjonen du... :)så kan vi gå tilbake til det som EGENTLIG var spm her...
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 19. september 2007 #23 Skrevet 19. september 2007 Bare så barnslig av deg å angripe meg på den måten og være såppas spydig! Det første innlegget mitt var ikke myntet på deg personlig eller enkeltpersoner her... Utrolig at du bare er 3 år yngre enn meg... Jeg får pergotime fordi jeg ikke har eggløsning i det heletatt. Pcos. Men etter 5 kurer nå (1 enkel, 3 doble og 1 trippel) er det ikke sikkert jeg får fler kurer av gyn...
liten_en Skrevet 19. september 2007 #24 Skrevet 19. september 2007 Det å handle ting på nett er rett og slett kommet på moten nå det siste året. Kvinnfolk handler like mye medisiner som klær viser en ny undersøkelse. Noen kjøper Xenical, som er et slankemiddel, andre velger å kjøpe fertilitets medisiner. Om noen velger å kjøpe det eller ei er deres egen sak, og med mindre vi andre er invitert til å blande oss i akkurat den saken, så holder vi oss utfor. Det er deres egen private sak mener nå jeg. Mange er sikkert innenforstått med risikoen ved å handle via nett, spes på utenlandske sider. Det er dem selv som tar denne risikoen, og det er deres ansvar. Mitt råd er at dere som velger å kjøpe medisiner over nett, leter nøye og sjekker ut hva hvert enkelt apotek står for. Kjøper dere pergo, så nevn det for legen og spør om han kan ta en liten oppfølging. Leger pleier ikke å være vanskelig med dette, selvom de egentlig ikke godtar det du/dere har gjort. Det varierer jo fra lege til lege.
Gjest Skrevet 19. september 2007 #25 Skrevet 19. september 2007 Ja, jeg hadde nok også kjøpt dem på nett om jeg ikke hadd fått dem hos legen, og jeg ønsker meg også tvillinger! En ærlig sak det! Så det er jo litt ekstra håp da, pluss at jeg er jo "gammel". Men prat med legen din, evt bytt lege, så hvis det ikke går, så får du heller bruke dem du bestile.Det er jo din liv og helse, og du er voksen og tar dine egne valg. Men bare stå på krava med legen! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå