Gå til innhold

Mange av dere som har været hos legen ennå?


Maja☆

Anbefalte innlegg

Eller har bestilt time. Har ennå ikke klart å surre meg til å ringe for å bestille time. Hvor langt på vei var/er dere når dere var/skal til legen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei er 6 uker på vei nå og skal til første lege kontroll i oktober grunnet vente tid hos legen min:) så er vel nesten 11uker da:) men ble anbefalt å bestile jordmor time til uke 16 ganske kjapt og siden det ofte kunne være vente tid hos dem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har termin den 10 mai ifølge termin kalkulatoren, og jeg skal til lege idag. Er 7+6 uker gravid. Skal ihvertfall sjekke blodprosent og jern siden jeg tidligere har slitt med det når jeg har vært gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 11.mai i følge kalkulatoren, og skal til legen 24.9. Fikk egentlig time først 22.okt. Men det syntes jeg ble litt vel lenge å vente, så da fikk jeg en tidligere time....

 

Har forresten dere fortalt det til noen at dere er gravide? Har jo så lyst til å si det at jeg snart sprekker.... Men må jo klare å vente til etter jeg har vært hos legen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fortalt NOEN! Kun jeg og far som vet. skal til legen idag og tenker nok si det til arbeidsgiver snart men andre får vente til jeg ikke kan skjule det lenger, sånn ca uke 15-16 tenker jeg. Først skal de to søskene få vite det så kommer vel budskapet til å spre seg. Jeg så her på BIM at noen alt fortalt til nærmeste familie, men ting kan jo gå galt så tidlig......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sant at det kan gå galt tidlig. Jeg var gravid i april/mai men da gikk det galt. Da hadde jeg faktisk sagt det til veldig mange, fordi vi skulle i flere bryllup.... Og det er ikke veldig sannsynlig at jeg ikke drikker alko i bryllup til ei venninne. Dessuten så ble jeg ganske dårlig og var mye hos legene, derfor følte vi det var riktig å si det. Nå er det kun foreldrene våre og ei venninne av meg som vet det. Jeg tror ikke jeg kan skjule det så veldig mye lengere da jeg allerede har begynt å legge på meg.. Dessuten så er det utrolig vanskelig å ikke si noe når ALLE håper jeg skal bli gravid snart, dette er den første :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 1.mai (9 uker på vei) og var på ul allerede i uke 5. Jeg skal til legen igjen på fredag og tar en annen ul, siden jeg hadde problemer med min første svangerskap.

Vi har fortalt det til mange! Først og frem fordi jeg røyker og drikker alkohol (ikke nå) og folk skulle merke det på fest. Og så fordi hvis noe går galt, vil jeg ha mine venner og familien nær meg for å støtte meg. Vi er jo gravid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 6+1 og skal til legen 12.okt

Her er det bare to stk utenom min mann og jeg som vet, og barna våre blir nok de som skal få høre det først nå :D Vi skal prøve å vente til etter vi har vært til legen med å fortelle det til resten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er 5+1 på vei.

 

Har ikke vært hos legen ennå, heller ikke bestilt time.

Tenkte å vente litt for å se hvordan det går. var hos legen av en annen grunn i går og spurte når det var vanlig å komme, og da svarte han ved 10 uker.

 

har bare fortalt det til faren og ei venninne. er litt greit å ha ei å støtte seg til hvis det går galt, men vil ikke fortelle noe før om en god stund, men hehe det spørs hvor lenge det går da når man plutselig har sluttet å ta fredagspilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter beregningene her inne er jeg i min 7 uke.

 

Skal ikke til legen før 26.oktober å det føles så lenge til, har ca en million spm ;)

Er vårt første barn.

 

Har fortalt det til nærmeste familie, og ei venninne av meg, synes det er greit å få litt støtte når det er første gangen, uansett om det går galt eller ikke.

 

Lykke til alle sammen:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.. Lurer litt på hvordan du kom frem til at du var 7+6? Jeg har i følge terminkalkulatoren på babyverden.no termin 11 mai, og er bare i uke 6+5? blir helt forvirret av disse ukene jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

var i går jeg, er 6+4 i dag:) var ikke no spes egentlig....men jeg har sånn sprøyteskrekk at jeg i grunn ikke kom på å stille en haug spørsmål da.... fikk tatt en gu, og fiksa det helsekortet og litt sånnt. så ringte jeg jordmor i dag, og får brev med time i posten. normalt sett så får man time når man er i uke 16 sa hu....nesten 10 uker til det:S

 

så her må jeg vente på det ja...skal bestille priv ul tenkte jeg da til uke 10, for å se at alt er bra før vi forteller folk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bestillte time hos privatlege da jeg oppfaget at jeg var gravid, var da ca 6 uker på vei og vi fikk ultralyd og se hjerteaktivitet...

men nå skal jeg bestille time hos vanlig lege så blir vell en stundt til jeg kommer til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var til jordmor i går. Var da 7+1. Fikk termin 7.mai hos jordmor kontra 8.mai på denne sides term.beregn. Skal tilbake om 4 uker. Kanskje vi hører noe hjertelyd da? Hørte det ganske tidlig sist gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var til lege på tirsdag. Tatt blodpørver og målt blodtrykk, vekt og høyde, og fått helsekort for gravide. Er 5+1 idag, med termin 23. mai.

Ny legetime i uke 10, som visstnok er da det normalt å komme. Men legen min synes det var helt greitt at jeg kom så tidlig, så får hun fulgt med meg hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte legen min i dag, og fikk time om 5 uker, altså når jeg er 10 uker på vei...

 

Får bruke barnimagen til å finne ut av ting jeg lurer på før det... Men hun sa at jeg bare kunne ringe dersom jeg lurte på noe, eller ble kvalm. Krysser fingerne for at det siste ikke skjer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos legen i dag (20.sept) og er 6+1 på vei. Hun ville vente med alle undersøkelsene, og sjekket vel ikke egentlig om jeg faktsik var gravid en gang. Fikk ny time i 12.uke hvor jeg skal ta alle undersøkelsene, men du var vel bare heldig som fikk gjøre alt så tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått termin 2mai..jeg er litt usikker på dette,siden jeg ikke husker hvilken uke jeg hadde mens sist,jeg er så uregelmessig!Og det har helt gått i surr.men jeg bommer i såfall ikke med mer enn litt over en uke.så jeg gleder meg til ultralyden.Jeg har 2 barn fra før,men da var term ganske nøyaktig.legen undersøkte meg ikke(gyn)men tok blodprøver,vekt og blodtrykk.syns det var merkelig at det ikke ble tatt gyn,men legen sa det ville ikke bli nøyaktig nok.flere som har opplevd dette?sist jeg var gravid,fant jo legen ut at jeg var 7 dager påvei.!!og denne gangen er det klart mer.litt forvirra:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe. Jeg har også termin 1. mai :)

har enda ikke vært hos legen, men stresser ikke med det.

Har en fra før som nå er 5 mnd gammel. så skal si at det gikk jammen fort å blir gravid igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...