Gå til innhold

Mobbing,- Hva ble dere mobbet for da dere var barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er et spørsmål til dere som faktisk ble mobbet, ikke dere som bare ble småertet litt av og til, men dere som faktisk følte dere skikkelig plaget.

Hva var det mobberene tok fatt i? Var det utseende? Foreldre? Hobbyer? Penger? Noe helt annet?

Selv ble jeg mobbet kraftig i mange år. "Hovedgrunnen" i mitt tilfellet var at foreldrene mine var bønder i et område med mye innflyttere. Mange foreldre sa rett ut at de ikke ville at deres barn skulle omgås bønder. Da blir man selvfølgelig fritt vilt. Det var helt klart foreldrenes holdninger som førte til mobbingen. Hva med dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gikk rart, vi hadde ikke råd til merke klær og jeg arvet en del.

Skrevet

De de tok fatt i var rett og slett størrelsen min. Jeg har alltig vært lita for alderen, og det holdt i massevis det.

Skrevet

At jeg var blubben, faen de stygge nauta har fått sin hevn når jeg ser hvordan de ser ut nå, hehe.

At jeg trodde jeg var rik. Hadde foreldre med god økonomi, og dette skapte missunelse. Jeg var så sjenert at jeg aldri hadde sagt et ord om noe slikt til dem.

Skrevet

Jeg var yngst i klassen, opptil 1 1/2 år yngre enn de eldste i klassen.

Dessuten var jeg skoleflink, noe som ikke var populært i min klasse. Der skulle du være flink i sport, ikke i matte...

Skrevet

Pga utseende

Og pga at foreldrene mine hadde det rimelig godt økonomisk. Fikk det jeg trengte og ikke trengte...

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Høyden min...var jo et hode høyere enn alle, så vanskelig å ikke skille seg ut. Kom dessuten tidlig i puberteten, og blei mobba for puppene mine.

Så var det sikkert personligheten min også...hadde sterke meninger, og var ikke som alle andre.

Skrevet

Ja...si det..

Jeg fikk aldri noe ordentlig svar på det jeg.

Jeg var innflytter i en bygd med mye gård og alle kjente alle.. vi bodde i en knøtt leilighet..

De som mobbet meg mest hadde begrunnelsen at mammaene dems kjennte hverandre fra da de va små som en grunn te at de tedde seg slik de gjorde engang læreren spurte.. var litt av en grunn te å plage ei så det gikk på helsa løs og da..

Skrevet

jeg klarte ikke si R

Skrevet

Jeg er faktisk ikke helt sikker, men da jeg begynte på ungdomsskolen ble jeg og min tvillingsøster lagt for hat blandt de som var eldre enn oss, stort sett bare jenter. Har etter jeg ble voksen fått høre at de mobbet oss pga utseende, de trodde vi trodde vi var noe, men vi var kjempebeskjeden og hadde 0 selvtillitt, så jeg vet ikke hvor de tok det fra.Vi var nok de minst innbilske på hele skolen, og så egentlig helt normale ut. Gikk i 2 år og var pisseredd, de stod å ventet på oss etter timene for å "ta" oss. Huff, glad den perioden er over.... Ønsker de folka alt vondt i livet....

Skrevet

Fordi jeg er tater.Frem til 3. klasse på barneskolen. En gutt i klassa mi slo meg en gang i magen så jeg mistet pusten. Da klikka jeg (så mye som en 3.klassing kan klikke...) og klinte til han og rev opp genseren hans. Orka ikke å ta i mot mer fra han. Etter det ble jeg aldri mobba mer.

Skrevet

Vet igrunnen ikke. Jeg begynte på skolen et år for tidlig og var alltid mindre enn de andre. Kom jo selvfølgelig ogå senere i puberteten. I tillegg var jeg skoleflink, og dårlig i sport. Men tror egentlig ikke det var så mye grunnen, var vel mest at de bare så seg ut meg.

Ble aldri mobbet direkte, ble sjelden slått eller noe, men ble holdt utenfor og de lo av meg...

På videregående forandret det seg og jeg ble av de "kule". Flyttet langt bort for å gå på vgs, for å "starte på nytt". Men det var ikke så mye som het "de ikke kule" på videregående, da.

Skrevet

Pga. språket og utseendet. + at vi hadde dårlig råd.

Fikk aldrig merkeklær og gikk alltid med rare klær som er på mote idag....

Skrevet

Klær...hadde feil merke. Fakiskt så mobba di meg fordi vi ikke hadde DYSJ, men måtte dysje i badekar. Jeg var ca 10-12 år den perioden og tok meg veldig nær av det, selv om det er en filleting. Far min tok afære så det holdt med alle foreldrene til dem så mobba, så d tok heldigvis slutt.

Skrevet

fordi jeg var sta og for utseendet mitt (var litt lubben...)

var i en av de mest populære trioene, og hadde masse venner, men det holdt jo ikke at jeg var snill og grei nei....

fikk klistret glovarm lim på ryggen så jeg hadde et hudløst brennmerke på ryggen, og sa ifra til rektor. alle guttene i klassen fikk gjennomgå! dette var på ungdomsskolen. de sluttet etter denne episoden :S

Skrevet

alt egentlig.. sko, klær, familie, latter, astmaen min, vortene jeg hadde, navnet mitt, utseendet..

husker en gang jeg hadde bursdagselskap (mamma og de var hos naboen tror jeg) og blei låst ute fra rommet mitt, og de leste dagboka mi og sånt, blei mobba for det..

også var det noen på samme fest påsto at vi hadde brukt avføring til å feste stueteppet(???) så blei mobba for det i mange år..

var vel 11-12 år da

Skrevet

Pga utseende... Men jeg snakket en gang med en av de som var slemmest mot meg, og han sa noe slik som at jeg var "for mye meg selv". En annen ting var vel at jeg var den flinkeste i klassen. Det hjalp jo ikke akkurat på. Men det er jeg faktisk stolt over at jeg var! Jeg var også ganske stille og sjenert, og lot de dessverre gjøre altfor mye mot meg. Jeg falt litt utenfor da jeg i andre klasse byttet skole. Jeg satt sammen med lærerne på trappa hele andre klasse og så på at de andre lekte. Etter det ble jeg plaget resten av barneskolen og ungdomsskolen. Det har nok gjort mye med meg, og jeg har til tider vært redd gutter. Jeg kan fremdeles begynne å grine om jeg tenker på ungdomsskolen. På videregående ble det litt bedre, men det var ikke før på universitetet at jeg begynte å trives på skolen.

Skrevet

jente82: det der er noe av det verste jeg har hørt... fy faen, at unger kan være så ondskapsfulle! Hvis noen gjør noe sånt med mine barn skal de faen meg få gjennomgå! og hvis ungene mine gjør noe sånt mot andre håper jeg virkelig jeg får vite om det, for det der er IKKE akseptabelt!

Skrevet

Ble og holdt utenfor på ungdomsskolen

Hvorfor vet jeg ikke..alle jentene i klassen arrangerte pizzafester og turer og ba ikke meg, hørte bare i ettertid at de snakket om turen og festen..

På avslutningsturen vi hadde i 9 klasse, bla jeg gåendes rundt aleine med lærerene mine fordi alle andre flokka seg og stakk av i hver retning før jeg fikk summet meg..

Skrevet

Fordi jeg var tjukk -- ja, liksom!! Var kanskje litt kraftig bygget en periode i 2. klasse, men jeg var aldri tjukk!!!!!! Tjukka, bolla og feiten var av de tingene de sa til meg de første fire årene på barneskolen... Dette har jeg aldri helt klart å legge fra meg. Helt siden den gang følte jeg nesten uansett at jeg var tjukk, og har hatt tendenser til spiseforstyrrelser flere ganger. Så de vet ikke hvilke konsekvenser mobbingen får.....

Den egentlige grunnen var nok at jeg var litt stille og forsiktig..

Skrevet

Ble aldri mobbet direkte.

Men ble baksnakket av både barn og voksne, pga klærene mine.

Foreldrene mine tjente bra å jeg gikk så å si kun i merke klær.

Å jeg ble holdt utenfor i ca 1 år fra alle andre...

Er ganske sjenert oxo, så det hjalp ikke...

Verste var vel at godt voksne på senteren snakket om meg vis jeg gikk forbi...(Søsteren min var frisør, så hun fikk vite alt...)

Skrevet

at vi hadde dårlig råd,så jeg fikk ikke merkeklær,og der jeg bodde var det skikkelig motepress,selv på barneskoln.

At jeg ikke er norsk (skotsk) så ble kalt innvandrer (greit jeg er jo det,men når du hører det som noe negativt i maaange år,blir det ikke noe fint ord. (prater da flytende norsk)

at jeg var bedre enn de andre i engelsk,ble faktis mobet for det hele barne/ungdosskolen,og fordi jeg hadde morsmåls undervisning frem til 6klassen,de trodde at siden jeg var ute i engelsk timene,og faktis holdt på med mye hardere stoff enn dem,at jeg var dum,så fikk jo høre at jeg var dum.

huff..er så mye,vil egentlig ikke tenke på det,er ferdig med dem,og ser på de som gjorde dette at de har ikke forandret seg den dag i dag,og er like bøllete som de var.

Skrevet

nei, du kan si det sånn at enkelte på den bursdagen fikk aldri mer sette sine føtter i vårt hus! flytta et par år etter for det blei for ille, og det hjalp masse :)

har kontakt med de jeg vil ha fra gamlebygda :)

og ikke kontakt med de jeg ikke vil ha noe med..

hu som var værst mot meg var også nesten min nabo, og det hjalp ikke stort...

og mora hennes var helt syyyyk, så...

Skrevet

ble mobbet som "kanin" opp til videregåendeskolen, for eg slo ut ennern mine som barn, på isen, og tili fikk tannregulering. var ferdig med regulering før ungdomsskolen, men ble mobba uansett..

ellers mye, hele tiden, har fortrengt mesteparten av skoletiden da. men husker dem hadde stoppa meg i gangen, på ungdomsskolen, å siden jeg var en av de første som hadde begynt å utvikle meg, å fått litt hofter, hadde de holdt meg fast, og snurret tau rundt magen min og hoftene mine, for dem skulel stramme meg inn, så "det går ann for andre også å gå i gangene her"..

mye mer også, og aner ikke hvorfor egentlig, men fikk vite en god del var sjalu (jentene) pga selvtilliten min, var aldri redd for noe, var ikek redd for å være alene, gå alene, å lo og hadde det gøy, å når de banket meg opp, sa eg bare "er det det beste du klarer? eg er jo jente for pokker!!"

men har som sagt fortrengt det meste derfra.. heldigvis. els hadde eg nok vært meget ødelagt nå..!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...