Gjest Skrevet 17. september 2007 #1 Skrevet 17. september 2007 KUN fordi det er best for babyen og man kan amme/har nok melk? Jeg liker faktisk ikke å amme noe særlig, greit nok og noen få, få ganger litt kos, men for det meste så bare gleder jeg meg veldig til mini blir en 10-12 mnd og jeg kan slutte med god samvittighet. Flere som har det slik eller synes alle det er kos å amme?
uups123 Skrevet 17. september 2007 #2 Skrevet 17. september 2007 Jeg har det slik og hadde det slik med forige og... syns det er noe hersnes ammepress fra alle kanter.. enda jeg aldri har hatt noe problem med det... folk burde få velge mer.. nå blir man jo presset til det.. jeg gjør de kun fordi det er best for ungen
Fraggelhysa! Skrevet 17. september 2007 #3 Skrevet 17. september 2007 Jeg syntes ikke det var så kos å amme. Synes egentlig at hele ammingen var oppskrytt. Det kan være fordi jeg hadde utrolig treg utdrivingsrefleks sånn at lillefraggel bare ble utolmodig. Ikke nesespray hjalp engang. Når han var 4 mnd nektet han mer pupp. Og det skjønner jeg godt for han måtte sutte på en tørr pupp i 3-4 min før refleksen startet. Selv om jeg brukte nesesprayen.
En blå å en rød:) Skrevet 17. september 2007 #4 Skrevet 17. september 2007 Syns det er kjempekos! Så lenge man har melk, syns eg man bør amme, for det er det ALLER beste for barnet, uansett korleis du vrir og vender på det. Herregud all den MMEn man gir barn..Får heilt sjokk eg, bare for at man ikkje "gidder" å amme barnet. Egoistisk!
Gjest Skrevet 17. september 2007 #5 Skrevet 17. september 2007 Jeg ammet en stund på trass. Så ble jeg syk og fikk beskjed om at jeg ikke kunne amme grunnet medisiner. DA savnet jeg plutselig ammingen!! Og den dårlige samvittigheten min gnaget som bare det.. Så jeg er faktisk litt misunnelig på de som kan amme jeg,....
Graviden/4.mann*har*født* Skrevet 17. september 2007 #6 Skrevet 17. september 2007 Jeg liker faktisk å amme.. Synes det er koselig, fin måte å få god nærhet til babyen på. Samtidig er det jo fryktelig praktisk og enkelt:) Likevel tenker jeg at om et par mnd så er nok nedtrappingen igang...ammet de to eldste til de var 9 og 8 mnd gamle....Småen skal få pupp vertfall i 7-8 mnd han oxo:)
*Lissi* Skrevet 17. september 2007 #7 Skrevet 17. september 2007 Jeg følte det litt slik med nummer tre. Mye fordi han i puppen hele tiden. Var så slitsomt! Hadde ikke økedøgn, men økeuker... Hadde nok melk, men han var et lite "matvrak". Var ganske godt den dagen jeg sluttet, og han tok flaske.
Fraggelhysa! Skrevet 17. september 2007 #8 Skrevet 17. september 2007 Hehehe, må bare le av deg.. Tror du VIRKELIG mme er en enkel løsning? Jeg kan love deg det var en tung overgang å begynne å stå opp om natta for å lage til flasken istedet for å slenge ut puppen. Dessuten så er det ganske tidkrevende å rengjøre flasker, smokker og koke vann. Det er ikke enklere med mme!
Gjest Skrevet 17. september 2007 #9 Skrevet 17. september 2007 Hehe... Skulle jeg fortsatt å amme så lenge jeg hadde melk hadde jeg nok fortsatt måtte amme 5 åringen ;-) Nei, for meg går grensen ved 1 år, da føles det overhode ikke naturlig for meg å amme lenger. Og jeg gidder jo å amme selv om jeg ikke liker det, jeg bare misstrives med det.
Nit@™ Skrevet 17. september 2007 #10 Skrevet 17. september 2007 Var nok stort sett fordi det var bra for minsten. I alle fall i starten. Synes det var ett pes med såre brystvorter, melkespreng, alltid være hjemme på kvelden osv osv.. Var bedre når han startet med litt fast mat ved siden av.
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 17. september 2007 #11 Skrevet 17. september 2007 Øh...her gikk det i alle fall mye fortere med mme, og det selv om vi ikke har sterilator engang.
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 17. september 2007 #12 Skrevet 17. september 2007 Jeg håper jeg får til amminga den her gangen fordi det hadde en positiv virkning på innsovinga mi, altså tenker jeg mer på meg selv enn babyen!
LegallyBlond Skrevet 17. september 2007 #13 Skrevet 17. september 2007 Ammer også¨bare fordi jeg "må", synes også det er greit nok. Litt kos innimellom, men gleder meg også veldig til jeg kan slutte med det. Men praktisk er det jo, glad jeg slipper å varme på flasker, og vet jo at de har veldig godt av morsmelken.
☆Pacific sunset☆ Skrevet 17. september 2007 #14 Skrevet 17. september 2007 jeg syns det er superkos å amme, ammet 1.mann i 13 mnd og håper jeg får gjort det m nr 2 også!
Blue Lady Skrevet 17. september 2007 #15 Skrevet 17. september 2007 Jeg ammer KUN fordi det er det beste for babyen og fordi jeg klarer å amme denne gangen. (med Lucas gikk det ikke). Det er jo litt koselig da, men kan kose med babyen på andre måter enn å amme.
Fraggelhysa! Skrevet 17. september 2007 #16 Skrevet 17. september 2007 Javel, det klarer ikke jeg å skjønne.. Men men. Jeg var ganske nøye med renholdet da.
Gjest Skrevet 17. september 2007 #17 Skrevet 17. september 2007 Godt å se at det er flere! Og joda, jeg synes også det er kos av og til, men mest pes. Kommer likevel til å fullamme til han er minst 5-5,5 mnd og deretter i tillegg til han blir 10-12 mnd dersom han vil (eldste selvavvendte seg da han var 8,5 mnd, nektet plent å die mer, mellomste tok pupp til han var 11 mnd).
haater husarbeid Skrevet 17. september 2007 #18 Skrevet 17. september 2007 Overhodet ikke noe problem når jeg ammet eldstemann, men med minsten STREVDE jeg virkelig! Og som du sa; kun fordi det var det som var bra for barnet. Heldigvis; da han var 3 mnd sa hs at jeg burde gi han flaske pga at han ikke la noe på seg! Da ble valget tatt fra meg og jeg fortsatte å BÅDE amme og gi flaske til han var 9,5 mnd. Ikke alle slutter å amme fordi det kombineres vettu Amming er ikke bare kos nei!
Fruktmos- 2 prinsesser:) Skrevet 17. september 2007 #19 Skrevet 17. september 2007 Slet med ammingene i 6 mnd sist med et helsikes ammepress fra alle kanter. Ikke noe kos. Om jeg sliter like mye neste gang, slutter jeg etter en liten stund!!
Venter på bitteliten Skrevet 17. september 2007 #20 Skrevet 17. september 2007 Synes det er veldig kos, det er noe som bare jeg og lillepia deler. Men samtidig kjenner jeg at det skal bli litt deilig å slutte. Det kommer til å åpne for nye muligheter.
Mi tesoro *220307* *101109* Skrevet 17. september 2007 #21 Skrevet 17. september 2007 Jeg synes også det er koselig å amme. Mye enklere enn å drive å gi mme på flaske.
Gjest Skrevet 17. september 2007 #22 Skrevet 17. september 2007 Men jeg sliter jo egentlig ikke med ammingen, bare trives ikke helt med det. Tidvis litt såre brystvorter fordi mini "napper" slik i dem og gommer til, men er mest at jeg ikke liker å slenge frem puppen, er lei av å passe på alt jeg spiser (tåler ikke all verden noen av ungene når jeg har ammet/ammer), lei av å måtte være så tilgjengelig fordi han nekter å drikke mme så da må jeg pumpe om jeg skal bort en stund, lei av ammeinnlegg, at jeg stadig lekker igjennom klærene til tross for at jeg bruker en klut utenpå ammeinnlegget på det brystet jeg ikke gir av og trykker amren hardt mot brystet for å unngå lekkasje, lei av melkespreng, vonde utdrivningsreflekser osv. Men så klart veldig takknemlig for at jeg har nok melk og kan amme, vil jo amme han også, jeg bare synes ikke det er så veldig kos at det gjør noe...
TurangaLeela Skrevet 17. september 2007 #23 Skrevet 17. september 2007 Forstår ikke hvorfor..... Det er jo mye mer pes å lage mme, sterilisere flasker, ha nok flasker, ta med melk overalt og måtte varme den over alt osv osv... Med pupp slipper du å tenke omtrent..
Turid Laila Skrevet 17. september 2007 #24 Skrevet 17. september 2007 Jeg syns det er mest praktisk jeg... Kosen, tja ser ikke helt den. Det er jo litt koselig, og lillegutt koser seg jo, men jeg føler ikke helt den kosen alle snakker om. Men det er jo veldig praktisk! Når jeg skal noe får mini mme pga pumping går dårlig, men har fortsatt nok/masse melk.
Gjest Skrevet 17. september 2007 #25 Skrevet 17. september 2007 Jeg sier ikke at mme hadde vært enklere, jeg vil jo amme så sant jeg kan også, jeg bare liker det ikke så godt. Du kan jo lese noen grunner til hvorfor litt lenger opp på innlegget. Jeg må hele tiden passe på for lekkasje, passe på å ha med bytteklær, mini søler masse når han drikker og setter i halsen fordi melken kommer så fort og "hardt" hos meg og melkespruten står, så må alltid ha klut eller papir under hode hans når han dier vis ikke alt skal bli klissvått osv, og han er 3 mnd så det går seg ikke akkurat til heller...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå