Gå til innhold

Ja jenter hvor mye har vi lagt på oss? Leser at det er mellom 10-14kg som er normalt men de fleste jeg kjenner er over 20kg når de føder.


Lykkelig mamma til lille Leon

Anbefalte innlegg

Var hos jordmor i dag, og jeg har lagt på meg 10,5kg.

Har ikke så mye vann i kroppen denne gangen, forrige svangerskap så hadde jeg lagt på meg rundt 15 på denne tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

veier meg ikke.deter min 3barn og la på meg 16 og 13 kg med de andre barna.var tynn føre med første og lagt mye på meg seneste årene.legger ikke på meg særlig i svangerskapene,men ETTER svangerskapene;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg veide rundt 68-70 kg før eg vart gravid og no ligger vekta på 80 kg:) er i uke 33:) eg er fornøyd eg for det går jo som sagt til en god sak:) er 1.74 høg og eg syntest ikkje det er for mykje:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er i uke 31, og har gått opp 10 kg. er fornøyd med det jeg :-) er forresten 174 høy, og veier nå 79 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er i uke 34 i overimorgen, og har så langt gått NED 15 kg...var ikke spesielt overvektig før graviditeten, hadde et par tre kg for mye,men ikke nevneverdig...men etter tre måneder uten å få i seg hverken løst eller fast, har kroppen gjort det til vane å tære på seg selv...lille jenta ligger 5%over snittet på vekt,så hun tar ikke skade av det...men nå er det jo ikke medregnet alt inni magen da, så blir skummelt og se på vekta etter fødselen....=S

 

jaja, den store fine magen er iallefall der da=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har lagt på meg 5 kilo og er 31+3 i dag. Tror ikke jeg har noe vann i kroppen enda, men det kommer vel.. Vann og noen kilo til=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ca 55 kg er nå 72 kg i uke 33. Det litt patetiske målet om å ikke passere mannen sin vekt kan holde hardt, han er 76 kg... :-)

 

Men pytt, forrige gang gikk jeg opp 25 kg og ned 30, så bekymrer meg ikke så mye. Eller, kanskje litt for hva jeg skal ha på meg de første ukene etter fødsel, de vanlige klærne mine kommer nok ikke til å passe på en stund. ;-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått opp ca 7 kilo, begynte på en vekt som viste ca 68 og nå viser den ca 75.. Jeg er veldig fornøyd med det.. Tror ikke jeg kommer til å gå opp så ille mye heller, siden jeg er i mye aktivitet og ikke spiser jeg masse søtsaker og usunne ting.. Være så heldig at jeg ikke har hatt dilla på noe i dette svangerskapet.. Har vært værre i di forrige svangerskapene.. Jeg er 31 uker til søndagen..

I de forrige svangerskapene har jeg gått opp alt fra 12 til 18 kilo..

Men hva spiller egentlig vekta for noen rolle når man bærer på noe så verdifult?!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er idag 34+2 og har hittil lagt på meg 10 kg. Er fornøyd med det. Håper bare de "detter" av like lett denne gangen som forrige ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagt på meg ca 10-12 kg (uke 31).

Her er en oversikt over vektfordeling:

 

Barnet: ca. 3,6 kg

Fostervann: ca 0,8 kg

Bryster: ca. 0,4 kg

Væske i vevet: ca. 1,2 kg

Morkake: ca. 0,6 kg

Livmor: ca. 1,0 kg

Blodvolum: ca. 1,2 kg

Fettreserver: ca. 3,5 kg

 

Totalt: ca. 12,3 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisan,ja da er vi ganske like...var ca 65 kg,nå er jeg ca 81.. ca 9 uker igjen forrige.sv.skap la jeg på meg 25totalt,men 10kg forsvant da ungen ble født.blir nok like tung denne gangen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

er i uke 32 og har lagt på meg ca 12 kg, forventer meg at det kommer noen kg til før fødselen, men stresser ikke av den grunn ;)

alle sier jeg er liten nå og tror jeg er 4-5 mnder på veg, også har jeg bare 2 mnder igjen, synes det er ganske morro jeg ;)

vekta passerte vel akk 67 kg i dag...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også to måneder igjen, og har lagt på meg ca 11 kilo i forhold til før graviditeten. (veide ca 68 kilo før jeg ble gravid, 79 på sist kontroll. Men det er målt på to ulike vekter) Legen er fornøyd med vektøkninga mi, sist kontroll sa hun faktisk at jeg hadde jo ikke lagt på meg så mye (da hadde jeg lagt på meg 3 kilo på en måned, så jeg syns det var litt jeg ;-) ) Har lite vann i kroppen, akkurat som sist.

 

Uansett bekymrer jeg meg ikke så mye. Mye av vekten er jo barn, morkake, livmor, ekstra blod osv. Og det ekstra fettlageret vet jeg jo nå av erfaring fra førstemann at jeg trenger til tida etter fødselen. (Gikk ned alt igjen selv om jeg spiste som en ulv, og veide faktisk et par kilo mindre da jeg ble gravid nå enn jeg gjorde sist, uten at jeg har slanket meg eller noe sånt). Og om jeg nå skulle ende opp med noen ekstra kilo er jo ikke det verdens undergang heller :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 32 uker + 5 dager. Veide ca 56 fòr graviditeten, gikk ned et par kilo de fòrste maanedene, men naa veier jeg litt over 62 kg. Babyen har vokst litt lite i det siste, og jeg sliter med aa faa i meg nok mat. Jeg har daarlig matlyst, og det hjelper ikke paa at jeg vet at jeg MAA spise det og det for aa hjelpe babyen til aa vokse.... Noen tips? Skal til UL paa lòrdag for aa sjekke om han har vokst nok... er litt bekymret, men jeg kjenner gankse saa tydelig at han har blitt stòrre hvertfall... Magen er snart sprengt... Venter bare paa fòrste antydning til strekkmerker naa...hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...