Gå til innhold

Ja jenter hvor mye har vi lagt på oss? Leser at det er mellom 10-14kg som er normalt men de fleste jeg kjenner er over 20kg når de føder.


Lykkelig mamma til lille Leon

Anbefalte innlegg

JEG VAR 65-67KG Å NÅ ER JEG CA 81-82KG

 

Legger man på seg mest på slutten eller?

Har enda litt over 2mnd igjen....

 

I dag har jeg handlet masse klær så nå føler jeg meg bedre, uansett hvor stor jeg er.

 

Så deilig med tights og cardigan som ikke strammer:o)

Perfekt mote nå:o)

 

Husker dere hvor mye hver ting veide, baby, vann, morkake osv?

Tror jeg har masse vann i kroppen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

heisann!jeg var hos jordmoren i dag og og veide 55 kg før jeg ble gravid nå er jeg oppe i 67,5 så ærmer meg 70 kg.Med andre ord så er jeg i uke 33 og har lagt på meg 12,5 kg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veldig forskjellig hvor mye vi legger på oss og når kiloene raser på. selv la jeg på meg mye i 1. trimester og ikke det at det har stoppet;) men det går hvertfall tregere med kiloene nå!! har lagt på meg 13,5 kg og har igjen 52 dager, så det blir nok noen kilo til;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt inkludert av baby etc. veier visst 10 kg. Så er det om vi skal ha noe ekstra fett da, det er jo en diskusjon:)

Har lagt på meg 7 kg i uke 31, var tynn fra før og føler nesten det er litt lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ca. 65-67 kg før, nå er jeg kommet litt over 80 kg, så her er det snakk om en økning på ca 12-15kg,og er ganske fornøyd med det (i og med at vi i min familie har tendenser til å legge grådig mye på oss, mor f.eks. la på seg 30kg med meg). Er forresten i uke 30, og har 74 dager igjen - JIPPI!!

 

Bebisen, morkaken og fostervannet, det tror jeg skal veie sånn rundt 5kg nå, så det kan du trygt "trekke fra" den generelle økningen.

 

Og ja, jeg må si meg fornøyd med dagens mote jeg og! Var litt bekymret for om jeg fant jakke til høsten/vinteren - men gjett om jeg gjorde det! Og billig var det også!! 300kr på h&m, en fin A-linje formet jakke, i str. 44, men det funker nå!! Så nå kan kulda komme, jeg er klar jeg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne gangen har eg lagt på meg 10kg når eg var 30 uker......sist 6 totalt.... førstegang 20 og andregang trur eg det var 15 og da var babyen 4545gr, morkaka godt over kiloen og eg hadde MYE fostervannså da var eg got over fem kg bare i barn, morkake og fostervann...en del ligger i ekstra blod og da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var 55 kg og er nå 32+4 og 63 kg, var på ktr i dag. 8 kg hittil da, har stagnert litt siste mnd, men magen vokser da og jeg spiser kaker og koser meg, hehe!

Tipper jeg havner på rundt 12 kg totalt jeg, så er det greit, stresser ikke noe med dette med vekta, er så forskjellig som alle sier over her ja :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj! Jeg har bare lagt på meg mellom 2 og 3 kg...

Er 173 cm høy, veide 71 kg før svangerskapet, vipper nå mellom 73 og 74...

 

Er i uke 34, har bare 46 dager igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Da vinner jeg med mine 18,5 kg !! Må legge til at jeg veide 49 når jeg ble gravid..Så trenger det sikkert..Men er rart å være kraftig for første gang i sitt liv..Har alltid vært syltynn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har beid 60 kilo i flere år nå, og har gått opp 12 kilo så langt..helt greit det, jeg tenker ikke så mye på det:o)

er det ikke ca 250g i uka man legger på seg(eller var det babyen som legger på seg?) de siste ukene?tror det...

Tror ikke man skal henge seg for mye opp i vekten,men heller høre på hva lege/jordmor anbefaler..og du ser jo absolutt ikke for stor ut da Sugar:o)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lagt på meg 6 kg til nå i svangerskapet. veide 70 kg og nå veger eg 76 kg, heilt greit egentlig. sist gang la eg på meg 9 kg og tok av 17 kg:) så kiloene raser av etter at babyen e kommet ut ja

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

veide mellom 60-63 før svangerskapet, etter kontroll i går uke 29+5 veide jeg 77,9. hehe, så kommer til å gå fint over 80 kg her!

 

 

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide 63 før graviditet, er nå oppi 76. d.v.s 13 kg. Helt greit,tenker heller ikke noe særlig på det,men vil ikke komme over 18 kg har jeg sagt til meg selv......hehe.......Vi får se. Med de andre 3 jentene mine var det 14 - 15 kg. Forsvant 10 kg første pr.dagene...Føles deilig og komfortabelt.

Men noe løsere hud her og der,må man regne med noen mnd før alt er på plass igjen, om det blir det da:-))

 

Var selv på Den Kule Mage på løkka og handlet masse. Kjekkt med noe som passer, da føler man seg litt bedre.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 31 fullgåtte uker og har gått opp 9 kg. Har stått på stedet hvil noen uker nå, men det er fordi jeg har vært syk og har hatt dårlig matlyst. Spiser ikke så mye som jeg burde, føler jeg... Hadde en utgangsvekt på 68 kg og veier 77 nå. Har inntrykk av at det er magen som veier mest, for jeg har ikke vannansamlinger og har ikke lagt på meg noe nevneverdig på resten av kroppen... Er i hvert fall ikke bekymret for å bli stor som et hus! Det får bli som det blir :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hittil lagt på meg ca 13 kg. (uke 31)

Veide 61 før jeg ble gravid, og er nå opp i 74...

Forrige gang la jeg på meg 28 kg totalt, så håper det ikke blir så mye denne gangen, selv om jeg ikke tenker så mye på det. Mener å huske jeg la på meg en del mot slutten sist, da hadde jeg og en del vann i kroppen, baby på 4,2 kg og morkake på en kg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg er i uke 32 og har lagt på meg nesten 30 kg :P Tror det er veldig forskjellig fra person til person, men jeg har masse vann i kroppen... både hender og føtter er kjempehovne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide 57 kg når jeg ble gravid, gikk ned til 50 kg di 3 første mnd. Nå veier jeg 62kg som jeg er veldi fornøyd med!! :) Trener hver dag, så formen er på topp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 33+5 og har lagt på meg 16,5kg...

veide 65,5 før jeg ble gravid..

de siste 4ukene hadde jeg bare lagt på meg 1kg da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ca. 65kg når jeg var på første kontrollen, nå er jeg rundt 72. har ca. 8 uker igjen, så vi får se hvor mye det øker på slutten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vegde ca 69 kg, før jeg ble gravid,men de fyste månene gikk jeg helt ned til 57 kg! Nå er jeg ca 63 kilo, men føler at d er nå jeg kommer til å gå opp masse :/ men vi får ta d som d kommer! Så lenge ungen legger på seg nok, er det greit <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...