Gå til innhold

Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Anbefalte innlegg

Skrevet

nå er jeg lyn forbannet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

På den puddingen av en far som min fjortishormonbombe har!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Fikk melding om anmerkning av lærer idag, verdens fineste lærer og vi har en super kommunikasjon. Etter det berømte møtet vi hadde hos biofar og ob-dronningen for en tid tilbake, så har jeg meldt i fra om foreldremøter, og alt annet som er reelt.

Men, han kan ALDRI stille opp på noe som helst for han er så opptatt av alt mulig annet........eneste han brydde seg om alle de årene vi bodde sammen var jobben og bikkja!

Så gir jeg beskjed pr sms om anmerkning i dag, vi avtalte at vi voksne ALLTID skal prate sammen først, før vi involverer barna. MEN, det gjelder visstnok bare den ene veien....og det er da jeg blir så eitrande sint! For han ringer til fjortis og hun bløffer så det renner etter....jeg overhører det og bryter inn i samtalen med beskjed om at han kan ringe meg istedetfor å sitte der og jatte.

Han gjør det, og det ender med masse blablabla fra hans side, akkurat som det alltid gjør. Til dags dato har han ikke klart å komme med en mulig løsning på problemer!!! Ikke en eneste gang!

Han skulle hjelpe med lekser en gang i uken (det var en av de tingene vi skulle innføre også for at de skulle ha litt tid alene uten ekser yer og nye barn), men neida, ikke en gang har det skjedd siden skolen begynte. Og hvorfor? Jo for når han ringer til henne sier hun nei og da har jo han gjort ALT som står i hans makt påstår han.........Jeg vet hun har spurt om de ikke kan dra på en kafe eller lign og gjøre det der, så blir det noe de to gjør alene uten forstyrrelser fra andre barn, men det gidder han ikke. For han lar seg nemlig ikke diktere sier han til meg når jeg tar opp blant annet det temaet. Men, sier jeg, kan du ikke prøve å møte henne på midten for en gangs skyld, hvorfor skal ting alltid være som du tenker i ditt hode, for det funker jo ikke! Da setter han igang kjeftamentet og drar inn masse usannheter og jeg klikker i vinkel av alle usaklighetene hans.....Premiedust!

Han skal ut og reise snart, spurte om ikke vi da kunne bytte helg siden hun da ville "miste" helgen hos ham, men det er ikke aktuelt for han forholder seg kun til annenhver helg.

Så spurte jeg om han hadde noe som helst konstruktivt å komme med, nei det hadde han ikke.

MEN, han forlanger å bli informert om alt som skjer, han gidder ikke å forholde seg til avtalene vi voksne gjør oss i mellom, han gidder ikke å høre om min sambo som faktisk er den som fungerer som pappa i dagliglivet, han kan ikke komme bort og ta henne med og prate, han kan rett og slett INGENTING og nå er jeg så utrolig drittlei hele fyren.

Eldstedatter sier tørt etter at jeg har slengt på røret (ja, jeg gjorde faktisk det til slutt selv om det er barnslig) at jaja mamma, han har jo alltid vært en kverulant da.......

So here we go, ikke faen om jeg gidder å informere mer, ikke skal jeg samarbeide om noe som helst. Nå er det nok, jeg gidder ikke rett og slett.

Jentene er store og ser jo hele spillet han kjører selv, heldigvis vil jeg si. For makan til vattpikker til mannfolk med smør i ben og armer!!!!!!!

Sånn, da fikk jeg sagt det;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner du blir sint, må være frustrerende når det ikke går an å samarbeide.

Håper det hjalp å få ut litt:)

Lykke til!

Klem!

Skrevet

Få det ut, flotte Klatten!!!!

Skrevet

Det er nesten litt flaut å svare på dette klatten, for dette er du liksom best på, både profft og privat, men jeg vil si en ting. Jeg kjente at jeg fikk nok av pappan til dritgreigutten etter fire års forsøk på å gjøre alt riktig og fint for ham... og han er i kategorien vattpikk + at han er slem i tillegg, ikke spes sjarmerende, men nok om det - Jeg sa ifra at fra Nå har du ansvaret selv. Jeg skal ta telefonen når du ringer, men jeg kommer ikke til å ringe deg mer, jeg kommer ikke til å ta ansvar for møter og jeg er ferdig med å styre dette. Fra nå av er det ditt ansvar, og jeg skal komme deg imøte så sant det virker bra for ungen... det er snart tre år siden.... han har ringt en gang etter det :-) Stilig fyr.

La de mennene kose seg med de nye damene, og hunder og mødre og alt de måtte synes er viktigere enn egne barn... De trenger ikke informasjon om ungene, for de vet ikke hva de skal bruke den til, de vet ikke hva som er best for ungene, det vet hva som er best for seg selv.... en haug med pannekaker, en god stygg stressless-stol, tre halvlitere og sex - det er det de vil ha, DUSTENE!

Skrevet

Ja det er helt håpløst! Nå hører det jo med til historien at han alltid har vært sånn, har aldri gått an å diskutere ting eller finne løsninger.

Eksempel er når vi var gift, det gikk mot snøveier og jeg spurte ham om han kunne være snill og skifte til vinterdekk.....Hvorfor skal jeg det, fordi jeg er mann eller? var svaret jeg fikk..............sjarmerende.........NOT!

Men nå har han jo fått seg en dame som oppfører seg som en mann så da kan jo han fortsette å være den kjerringa han alltid har vært........

URK altså.........unnskyld språkbruken, men jeg er virkelig så utrolig oppgitt over mangel på samarbeid at jeg skjønner godt at det blir krig i verden..

Skrevet

Hahahahaha, dritgrei du er herlig!!!!

Det er jaggu sånn det er.

Og hvorfor skal vi gidde når de ikke vet hva de skal bruke informasjonen til!!! Godt sagt!

Jeg GIDDER heller ikke gjøre det mer................så det så!!!

Du vet, de snakker om at jenter er opptatt av fasaden, men det finnes jammen menn som er det også i tillegg til å være helter!!!!!!! ANTIHELTER spør du meg!!!

Skrevet

pene er de, sterke er de, brune er de også, men faen så dumme!!!!!!!

Skrevet

Sterke vil jeg ikke kalle sånne tullinger, svake derimot!

Dumme - ja..........dessverre.....og helt ødelagt av eget ego.........jeg jeg meg jeg meg meg meg jeg meg......................æsj altså!

Skrevet

sterk i armen - utrolig svak og fjottaktig inni!

Skrevet

Når det gjelder å holde oppe fasader for å skjule unna ting tror jeg menn er verst.

I alle fall ikke bedre enn kvinner. De verste fasadeskaperene jeg kjenner til er menn i alle fall.....

Det er min synsing:P

Skrevet

Meg meg meg meg meg jeg seg jeg jeg meg jeg meg jeg jeg ............................hvor kjedelig blir ikke det i lengden??

Jeg gadd i 14 år - DJEEEEEEEEEEEEEZES altså!!!

Skrevet

Ja det er jammen sant!

De jeg kjenner også. Har enormt behov for å fremstille seg selv som helter, også er det ingenting hold i det!

De kjenner jeg flere av rundtomkring i det ganske land. Men det verste er de som får damene sine til å gå inne i dette mønsteret i tillegg, de gjør alt de kan stakkars for å holde fasaden, på sine menns vegne............grøss og gru. De er fæle!

Vi har sittet i møter på skolen, han bruker STOOOORE ord om hvordan ting bør være og legger det frem som om han har mye kontakt med barna, hvilket han IKKE har!

For et par år siden, hadde ikke fjortisen vært hos ham på halvannet år og tenk, de nærmeste vennene deres visste det ikke og fikk sjokk når jeg fortalte det!!! Det er jaggu bra jobba av herr og fru ob! Fasade fasade fasade!!!

Skrevet

oida..

Jeg har ikke noe fornuftig å si egentlig...men jeg håper han en dag får svi for den idiotiske oppførsla.

Du får sette foten ned,la han jobbe med ting selv.du har gjort mer enn du skal du.

"klemmer deg godt" ;o)

Ikke la den DRITTEN ødelegge humøret ditt!!

Skrevet

fy søren, det er helt utrolig.

Men jeg skjønner ikke at de gidder, for sannheten kommer alltid for en dag, og da er det mye som faller.

Jeg liker ikke fasademennesker. Kunne kanskje være litt mer opptatt av fasade jeg da, hehe.

Men det å fremstille seg som noe man ikke er, det skjønner jeg ikke.....

Skrevet

Takk for klem, trenger det nå!

Sjelden jeg blir så sint, så sint at jeg har lyst til å gå til fysisk angrep. Han skal være glad det var telefonen jeg slang på og ikke noe annet!!

Jeg vet at han en dag får svi, det er trist for ham, men vel fortjent!

Vet jo hvor "nært" forhold han har til sine foreldre, så og si ingenting!

Skrevet

Jeg kjenner meg igjen - det kunne visst vært faren til storebror du snakket om. Han også vil gjerne bli informert av meg, for så i sin tur være temmelig selektiv på hva han stiller opp på. I løpet av barnehagetiden stilte han ikke på et foreldremøte eller en foreldresamtale, for "Det har jo ikke jeg noe igjen for. Kan ikke bare du gi meg beskjed hvis det er noe interessant?" Ved skolestart deltok han på noen måter, nok til at læreren konkluderer med at det er godt det finnes fedre som er 100% involvert i barna sine. Blæh! Det kostet meg temmelig mye å ikke si noe da... Storebror går på en skole der all informasjon finnes tilgjengelig på skolens hjemmeside, men der gidder ikke faren å gå inn fordi han mener at "I barneskolen hører ikke PC og nettbaserte løsninger hjemme". I stedet mener han at jeg skal ringe og informere. Jeg har bedt ham selv om å gi beskjed til skole og SFO om at all skriftlig informasjon skal sendes til ham, men det vil han heller ikke. "Det blir så masse papir av det". Ikke har han mobil, for han vil ikke være tilgjengelig. Å forvente at jeg ringer inntil det faller ham inn å svare på hjemmetelefonen, det er visst helt rimelig.

Det som blir vanskelig er når det stilles skyhøye krav om samarbeid fra den ene parten (deg og meg f.eks), mens den andre parten ikke skal yte noe som helst. Min eks kan gjerne ringe og kreve at jeg skal ordne, at jeg skal snakke med, at jeg skal ta ansvar for osv, men han har til dags dato aldri svart ja hvis jeg har bedt ham om noe. Jeg gleder meg til storebror blir så stor som dine, da skjønner han mer. Han spurte her om dagen "Men pappa og du er vel glade i hverandre fortsatt selv om dere ikke bor sammen?" Det kunne jeg jo ikke si ja til, men det viser at vi foreløpig klarer å holde uenighetene på det voksne planet...

Skrevet

Uff ja det er nok dessverre altfor mange av sorten som sprader rundt.....

Og uendelig trist for barna! Det er faktisk litt godt at de er så store nå at de ser ting selv og skjønner at jeg blir lei......Men like fullt trist.

Det er godt en har en sambo som virkelig bryr seg og som har så mye kjærlighet i hjertet sitt at han stiller opp 100 % og mere til. Det var han som stilte opp på siste foreldremøte, etter at han hadde vært hjemme i tre dager med syke rosa. Han mente det var bedre at jeg var sammen med henne på kvelden så kunne han ta foreldremøtet for fjortisen!!!

Synd en ikke møtte ham før igrunn....

Skrevet

Skjønner du er sint,frustrert,oppgitt og forbanna. Blir det av å lese det du skriver og kjenner meg så utrolig igjen om det hjelper.

Vi hadde avtale om at jeg sendte info ang skole,håndball,helse osv til han da han flyttet nordover i landet for noen år siden.

Jeg holdt min del av avtalen...kopierte og sendte skriv,skrev mail om det var noe.Ikke mas,kun info en gang i mnd ca.

Fikk mail fra han i fjor hvor han ber meg la være å sende alle de greiene til han. "Og hva kan jeg gjøre med det, som bor 70 mil unna,få det inn i det dumme hue ditt" "du gjør det for å plage meg i mitt nye liv,kan du ikke akseptere at jeg har det,og ikke prøve å gi meg dårlig samvittighet" jeg stiller opp det jeg kan og S vet at jeg er glad i henne"

Han har heller aldri noen gang stilt opp på foreldremøter,konferansetimer,legetime,sykehusopphold,håndballkjøring/kamper,bursdager+++

Og når jeg har spurt hvorfor : "fordi jeg må jobbe...du vil vel ha bidraget ditt vil du ikke?""Så du kan reise og feste og ha det gøy"

Man blir så sint at man har lyst til å slå...hardt.

Så jeg sender deg en kjempestor klem,for vet akkurat den følelsen du sitter med nå.Den er så sint at det brenner i magen!!!!

Du kan jo gjette hvor mye kontakt datteren hans vil ha med han nå...hun er nektet å komme på besøk til han og samboer,7 mnd siden sist.Han stilte i konfirmasjonen"ville støtte henne den dagen" tragisk. Og siden har vi ikke hørt noe fra den kanten,Like greit,men han har nok dessverre mistet sitt eneste barn..og jeg trenger vel ikke fortelle om hvor mye kontakt han har med resten av sin familie ;)

Skriv av deg frusten,det hjelper :)

Klem igjen :))))

Skrevet

Takk for klem:-)

Det er jo helt grusomt, her sitter vi mange med samme erfaringen. Jeg mener at jeg er et oppegående menneske, en menneskekjenner har jeg alltid vært. Men, jeg har også alltid trodd og håpet at jeg kunne redde verden og hva blir det ut av det da? Bare tull og tøys. Endelig har jeg blitt så voksen at jeg ikke faller for slike lenger og er mer selektiv i måten å velge partner på - heldigvis. Men det er så trist så trist for ungene som opplever sine fedre slik.....de kan jo ikke ha mye respekt for menn etterhvert tenker jeg da...... Vi får stå opp for ungene vi jenter, ikke la de behandle dem dårlig, da får de heller holde seg unna!

Sender en klem til deg også:-))

Skrevet

det er liksom en tap tap situasjon uansett når det gjelder disse ufattelig usympatiske egosentriske jævlene, for om de vises, så lager de bare krøll og vonde ting, men ungene savner dem jo når de ikke er tilstede også....... nei fader, dette er frustrasjon jeg ikke er ferdig med vet jeg! Det værste er at han er så skummel så jeg får aldri hylt det jeg vil hyle til ham - driten!

Skrevet

Det er ingen vits i å hyle til sånne folk, for de vil aldri være i stand til å ta til seg det som blir sagt eller hylt! Derfor er det like greit å innse at det er sånn og slutte å gi info til dem, for som du selv sier, de forstår jo ikke hva de skal gjøre med den alikevel.

Og så får vi heller hyle og skrike her inne, her får man ihvertfall forståelse for frustrasjonen!

Jeg håper dere som ikke har opplevd dette hittil, noen gang skal gjennom det samme, for det gir den største følelsen av håpløshet og fortvilelse, blandet med sinne og frustrasjon som går an. Det handler jo for pokker om barna våre!!!! Det er vanskelig....

Skrevet

Det som er tristest er at datteren min er så såret,skuffet og sviktet at det gjør fysisk vondt å se sorgen hennes. Fortvilelsen over å ikke skjønne hva hun har gjort galt og hva hun kan gjøre for å få det bra igjen.

Hun vet farens samboer står bak...Da hun spurte for en stund siden om hvorfor hun ikke fikk komme til han mere...sa han "det må jeg nesten spørre NN om" Er mye mer det kunne blitt skrevet bok om...

Det jeg ser fra tidligere i jobb...at i sånne tilfeller kan noen av jentene ende opp som enten maneater eller skyver dem vekk. Min er det siste...tilnærmelser og friere på døren blir beskjedent avvist...hun er så redd for å bli såret og sviktet.

Men jeg er her..stødig som fjell,klar til å vise henne veien og at det finnes gutter der ute som er gode og snille,omsorgsfulle og sterke!

Hun printet ut en sangtekst til meg forrige uke...."Denne er om hva pappa har gjort med meg" ...sa hun :(

http://www.youtube.com/watch?v=G6U8as9HSgw

Takk for klem,beklager jeg engasjerer meg og "tar historien din"

kjenner bare det brenner for disse jentene som har fedre som ikke tar ansvar..

Skrevet

....og angst og redsel og DÅRLIG SAMVITTIGHET!

Skrevet

Nå renner tårene her..........stakkars små uskyldige menneskebarn......

Det må være den tristeste og såreste følelsen i hele verden å føle seg sveket og ikke elsket av foreldre, det være seg pappa eller mamma.....så uendelig vondt for de som ikke har bedt om noenting!

Det er litt av et ansvar som hviler på skuldrene våre, vi som er der og skal stable disse på bena og lære dem å få tro på mennesker igjen.....et stort ansvar som ikke er lett overhodet, men vi gjør det i kjærlighet til barna våre. Hvordan går det an å svikte så galt???

Jeg synes det er godt å dele dette kjenner jeg, godt å se vi er flere som forstår hjelpesløsheten og frustrasjonen og at vi faktisk ikke er klin gærne, men at dette er mer vanlig enn mange tror!

For noen ganger oppigjennom så har jeg tenkt, er det jeg som forventer for mye, men selvfølgelig er det ikke det. Det er jo ikke mine forventninger som teller heller, det er viljen og lysten til å engasjere seg i de man har satt til verden.

Jeg er ingen supermamma som orker alt og gjør alt, ei heller verdens største pedagog innimellom, men jeg elsker ungene mine, jeg er villig til å gå i døden for dem, og jeg klarer aldri å forstå at ikke det gjelder den andre parten også.....

Skrevet

Kjære Klatten! Du har holdt ut i 14 år pga èn ting.... Din kjærlighet til datteren din!! Nå er hun så stor at hun vet med sikkerhet hvem som er glad i henne, hvem hun kan stole på og hvem som ALLTID stiller opp for henne!!! Gi plaffen i vattpikken!!! Jenta di er så heldig som har alle dere andre! Ikke ergre på deg hjerteinfarkt pga en fjott!!!

Guri malla så glad jeg er for at jeg slipper slike problemer.... tiltross for at jeg kunne unnet guttene å ha faren sin i live, så har vi i det minste mange problemer mindre;=)

Klemmer på!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...