Gjest Skrevet 16. september 2007 #1 Skrevet 16. september 2007 etter å ha kastet mat tallerken i gulvet 2 ganger og spyttet ut melka,så er det NOK. Vært sur helt siden vi dro i fra besteforeldrene. Lei av å dille dulle med han hver gang han er slik.(og det er ofte)Så bar rett i fra mat bordet og i seng,uten å få se ferdig barne tv eller leke mere... *sukk*får sikkert dårlig samvittighet bare han er sovna men:( Han er 19 mnd.Noen andre som er slik??
Mille** Skrevet 16. september 2007 #2 Skrevet 16. september 2007 Oj, tviler vel på at han skjønte noe av straffen eller at han lærte noe... Ja, det er helt normalt at en på 19 mnd tester grenser. ;o)
Gjest Skrevet 16. september 2007 #3 Skrevet 16. september 2007 Ja... Min erfaring er at de er litt for små til slike strenge konsekvenser, tror ikke han skjønner det helt og kanskje det forsterker atferden hans?
Cat.68 Skrevet 16. september 2007 #4 Skrevet 16. september 2007 Uff, syntes det var en alt for streng straff til en som ikke er eldre og som prøver grenser. Trur nok han har tatt poenget ditt. Men , men , jeg er av den bløthjertede typen så...............
Mulan - Og to søte trollunger! Skrevet 16. september 2007 #5 Skrevet 16. september 2007 he he sånn var det her etter lunsj! bare tull, så da ble det ikke noe mat før dagduppen... ble et rabalder uten like, he he, men mamma ga seg ikke.. glad for det nå da, men ikke lett.. hun gråt seg i søvn stakkar. mmen jeg er også veeeeldig lei all maten som hives i gulvet, drikkeflasken osv.. hun er 22 mnd..
Grip noen i å gjøre noe godt Skrevet 16. september 2007 #6 Skrevet 16. september 2007 Noen ganger er nok nok selvom man er bare 19 måneder... Ofte lærer de best uten for mye "dilledulle",for mange sjanser forvirrer de bare. Han overlever nok dette uten traumer skal du se:). Mvh
Gjest Skrevet 16. september 2007 #7 Skrevet 16. september 2007 En ting er å la ham gå fra matbordet og avslutte måltidet- en annen ting er å legge ham som straff hvis det var det HI gjorde..
Gjest Skrevet 16. september 2007 #8 Skrevet 16. september 2007 huff ja.Sagt jeg aldri skal gjøre slik,men hva skal man gjøre da?Det rett og slett bare smalt for meg!!kjefta ikke el noa da,bare sa at nå er det nok,nå finner du senga. nå begynne rjeg snart å grine her.Han er så krevende.ALT er galt,vi surver og surver samme hva vi gjør.Og etter å ha kjørt 45 min i bil med bare grinong og hyling.Prøvd å dille dalle,ta oppmerksomheten bort ol.Så sa det stopp,orka ikke mere:(
Gjest Skrevet 16. september 2007 #9 Skrevet 16. september 2007 Snuppa gjør også sånt noen ganger, kaster all mat på gulvet o.l. Da tar jeg bare tallerkenen og det blir ikke mere mat. Hun skjønner det godt, fordi hvis hun er mer sulten så gir hun seg med griset når jeg truer med å fjerne maten. Snuppa her er 17.5 mnd
Gjest Skrevet 16. september 2007 #10 Skrevet 16. september 2007 leggetid var det uansett da.Om han hadde oppført seg eller ikke.
Mulan - Og to søte trollunger! Skrevet 16. september 2007 #11 Skrevet 16. september 2007 jeg mener at de skjønner mer enn man tror, og de vet godt hva de ikke skal gjøre. Så hvis de ikke får noen konsekvenser, hvordan skal de lære da... hva skal man gjøre når de hiver og hiver mat i gulvet... gir man det tilbake fortsetter de jo bare... hmmm..
Gjest Skrevet 16. september 2007 #12 Skrevet 16. september 2007 Skjønner det, vi har vel alle vært i den situasjonen. Ikke lett med trass hverken for liten eller stor.. Som trebarnsmor kan jeg bare si- det går over:)
Mille** Skrevet 16. september 2007 #13 Skrevet 16. september 2007 Ja, det er vel ingen som sier det skal være lett. ;o)
Odd Molly Skrevet 16. september 2007 #14 Skrevet 16. september 2007 Å straffe en liten en på 19 mnd med å gå til sengs uten mat, er direkte stygt. Klart de tester grenser når de er så små, klart det er vanskelig å ikke bli sint, men mulig jeg også er litt bløthjertet da....
Mille** Skrevet 16. september 2007 #15 Skrevet 16. september 2007 Jeg har vært veldig konsekvent på å ta de fra bordet når de begynner med sånt, men det blir liksom straffen da. + at jeg snakker med dem om hvorfor de ikke får gjøre sånn, og at de da ikke får mer mat.
jonamam Skrevet 16. september 2007 #16 Skrevet 16. september 2007 Hhmm, kanskje han var dødssliten etter besøket, og bare ville sove? Kanskje det ikke var noen straff? :-) Min blir hvertfall sur og grinete og helt umulig å ha med å gjøre når han er trøtt, og da er det bare en ting å gjøre. Putt han i seng. Han dør ikke av ikke å ha sett barnetv, og ikke sulter han ihjel heller. Men ville ungått de store raseriutbruddene kanskje..... det skjønner de ikke så mye av når de er 19 mnd...
Gjest Skrevet 16. september 2007 #17 Skrevet 16. september 2007 Alle kan få nok. Synes ikke du skal være lei deg jeg, men satse på at morgendagen bringer nye muligheter og gleder:) Gjort er gjort og spist er spist.
~sjiraff~ Skrevet 16. september 2007 #18 Skrevet 16. september 2007 Snuppa fikk ikke så mange matsjangser da un var på samme alder hun heller. Gikk maten i gulvet fikk hun en advarsel, og gikk det i golvet en gang til var måltiden over. De er asbolutt gamle nok til å skjønne det.
murmelmamma Skrevet 16. september 2007 #19 Skrevet 16. september 2007 ehm...hva med å finne ut hva som plager ungen?? en unge er ikke "sur" uten grunn....sliten? trøtt ? ikke i form? trenger litt ekstra kos?? jeg ville aldri gjort sånn med mine barn..og det har heller ikke vært nødvendig... men men.... lykke til videre!
Gjest Skrevet 16. september 2007 #20 Skrevet 16. september 2007 Han er bare sånn!En skikkelig sinnatagg og trasse gutt. Vært sånn siden dag 1!! Kose vil han ikke.Ikke snakk om.
~~DoraDora~~ Skrevet 16. september 2007 #21 Skrevet 16. september 2007 Uff stakkars liten :-( Han har sikkert ikke et ordentlig språk enda, så han fikk jo ikke forklart seg. Tydeligvis var han ikke sulten. En skal ikke straffe barn ved å legge dem ( da blir sengen et negativt sted for de). Og å straffe en så liten, er helt feil. De er for små til å forstå slike konsekvenser. I tillegg er det helt normalt at et så lite barn kaster maten på gulvet. Det var grunnen til at jeg ventet med å gi mine tre tallerken til de var litt eldre. Og når de skulle spise feks middag selv, så brukte jeg tallerken med sugekopp under.... Håper du innser at du ikke må straffe ham slik flere ganger. Dersom han bare tuller med maten, kan du selv gi ham bit for bit, og dersom han spytter ut, eller ikke villig gaper opp, så dropper du det.Da er han tydeligvis ikke sulten enda. Ikke tvangsfor ham. Vent i stedet litt, og prøv igjen. ( Ta ham bort fra bordet men liten stund)
Mille** Skrevet 16. september 2007 #22 Skrevet 16. september 2007 Joda, de skjønner nok at måltidet er over pga det, men ikke at de må rett i seng som en viderførsel av straffen. Det tror jeg faktisk ikke de skjønner så mye av.Men som en annen sa her oppe, spist er spist, det blir nok ingen varige traumer av dette.;o)
~sjiraff~ Skrevet 16. september 2007 #23 Skrevet 16. september 2007 Men HI skriver jo her at det var sengetid uansett, så eneste forskjellen var vel at han ikke fikk kvelds før han skulle legge seg... Ikke at han ble lagt tidligere som en straff.
*dum&deiLig*™ Skrevet 16. september 2007 #24 Skrevet 16. september 2007 Vil han ikke spise, er det jo ikke så mye å gjøre. Er de sultne, så spiser de.
Gjest Skrevet 16. september 2007 #25 Skrevet 16. september 2007 Gjør det nok ikke flere ganger nei.Men nå bare skjedde det.Kan jo ikke ta han oppigjen nå heller.tror forresten han har sovna.Var inne hos han et par ganger og snakka/koste med han. *sukk*er ikke alltid like lett denne foreldre rollen.Og i tillegg har vi en veldig krevende pjokk.Så nå orka jeg rett og slett ikke mere.Og når det i tillegg var leggetid uansett hadde jeg jo lagt han selv om han hadde spist.Mulig han hadde fått sett litt av barnetv,hvem vet.Men det er ikke daglig han får det,så ikke noe som ble en straff. Men enig at det er en dårlig avslutning på en slik dag med senga. Men men.Skal kose ekstra med han i morgen=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå