monka Skrevet 15. september 2007 #1 Skrevet 15. september 2007 Har en venninde som har bedt meg om råd, men er usikker på hva jeg egentig mener selv. Hennes mann var utro for 3 år siden (en gangs greie iflg han selv) De har barn sammen og er ungdomskjærester. Hun fikk nettopp vite dette gjennom andre og har store problemer med å takle dette. Han har alltid vært ganske flørtete som person men har ikke virket som han har ment noe mer. Jeg har jo også alltid sagt at utroskap vil jeg ikke akseptere og at jeg ville ha brutt med partner, men i dette tillfellet så ser jeg jo problemet. Det er helt tydelig at mannen anger, og har stort ønske om å fortsette videre. Han har begynt å gå til psykolog og ønsker virkelig å forandre seg. Har noen av dere noen erfaring ang dette? Går det an å stole på en partner etter et slikt tillitstsbrudd???
rødhette* Skrevet 15. september 2007 #2 Skrevet 15. september 2007 Jeg tror ikke at en gang utro betyr alltid utro.
WP-TLogPeanut Skrevet 15. september 2007 #3 Skrevet 15. september 2007 Jeg tror ikke på det utsagnet...
Pittamitta Skrevet 15. september 2007 #4 Skrevet 15. september 2007 Har ikke erfaring selv (tror jeg),men jeg er litt sånn at er man utro 1 gang,så er det ikke så vanskelig å gjøre det igjen.I min vennekrets har det desverre vært litt av dette,og det har gjentatt seg for alle parte.Og ikke minst er det de man MINST ventet skulle være utro som har vært det..
Northernlights Skrevet 15. september 2007 #5 Skrevet 15. september 2007 Jeg tror heller ikke det er en "regel". Det har mye mer med å gjøre hvordan utroskapen skjedde, omfanget av det, og hvor lenge det har pågått, for å vite om man kan stole på at han virkelig mener det. Jeg har opplevd å bli bedratt. Og jeg følte det så grovt,at det iallefall ikke var noen vei tilbake der. Man kan helt sikkert aldri helt stole på den personen igjen, om man bestemmer seg for at man skal legge det bak seg....men jeg vet ikke,for jeg har aldri tatt tilbake en utro person selv.
monka Skrevet 15. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 15. september 2007 Men synes det er rart at han klarer å ikke si noe så lenge. Min samvittighet hadde tvunget meg til å tilstå dette umiddelbart tror jeg.
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 15. september 2007 #7 Skrevet 15. september 2007 Dette må være utrolig tøft for henne å takle...kanskje hun også kan gå til psykolog eller samlivsterapeut,- noen som har peiling på dette og kan snakke med henne om alle tanker og følelser. Jeg tror ikke på utsagnet, men jeg hadde ikke takla et slikt tillitsbrudd, så utroskap hadde nok vært slutten uansett.
2prins1prinsesse+bøllefrø Skrevet 15. september 2007 #8 Skrevet 15. september 2007 kan ikke ta alle under en kam! kommer an på type person å holdninger! men har overhode ingen tro på at om du har vært utro en gang så vil du 100% være d igjen!
Tusse Skrevet 15. september 2007 #9 Skrevet 15. september 2007 Jeg tror at alle kan gjøre en tabbe. Det virker jo som han innser at han har gjort en stor feil og lært av den. Spørsmålet er om venninnen din vil klare å legge dette bak seg.
Gjest sug lut satan i toern Skrevet 15. september 2007 #10 Skrevet 15. september 2007 Og min mangel på samvittighet hadde gjort at det aldri hadde kommet for dagen i det hele tatt. Og hvem hadde egentlig lidd under det? Ikke jeg, og ikke andre.
noje Skrevet 15. september 2007 #11 Skrevet 15. september 2007 Litt enig med Pittamitta. Tror at en flytter grenser for seg selv, slik at det blir lettere å være utro neste gang anledningen byr seg. Men tror også at noen gjør det en gang og virkelig angrer. Det går ikke ann å vite egentlig hva denne fyren vil gjøre, men alle kan gjøre en feil og fortjener kanskje en sjangs til??? Vanskelig å gi råd uten å kjenne personene og å vite noe om forholdet deres.
Gjest Skrevet 15. september 2007 #12 Skrevet 15. september 2007 jeg vet at det ikke alltid stemmer og ja man kan nok tilgi, men å glemme......?
Gjest sug lut satan i toern Skrevet 15. september 2007 #13 Skrevet 15. september 2007 Han går til psykolog for å forandre seg - fordi det kom fram noe som skjedde for tre år siden - og det undres her på om kanskje hun også burde? Hvorfor ikke bare sende inn fullt krisepsykiatriteam, eller legge dem i medisinsk koma? Gudhjelpemeg for noen aspeløv som går rundt og kaller seg voksne mennesker.
monka Skrevet 15. september 2007 Forfatter #14 Skrevet 15. september 2007 Jeg vet med meg selv at noe slikt hadde jeg aldri klart å glemme, hadde nok kommet opp hver gang vi kranglet eller jeg var lei for noe. Hadde også sikkert vært veldig sjalu og usikker, men synes også det er riktig å gi ham en sjanse til. Derfor blir det veldig vanskelig å gi råd.
Katja Skrevet 15. september 2007 #15 Skrevet 15. september 2007 Det med å flytte grenser for seg selv, kan være en teori. På den andre siden kan det være at når man har vært utro og fått øynene opp for hva man holder på å miste, at man virkelig lærer å sette pris på det man har. Så jeg tror ikke man kan si hverken det ene eller det andre, kommer helt an på den personen som var utro.
solstråle69 Skrevet 15. september 2007 #16 Skrevet 15. september 2007 Jeg tror dette er veldig individuelt. Da jeg var 25, sa jeg at jeg ikke ville tilgitt en utro partner. Nå er jeg 38, og har lært at man aldri skal si aldri. Hadde mannen min vært utro, håper jeg at jeg ville gitt forholdet vårt en sjanse til, dersom han også ville det. Jeg har selv vært utro (i mitt forrige forhold), men vet med ganske stor sikkerhet at jeg ikke vil være det igjen.
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 15. september 2007 #17 Skrevet 15. september 2007 hm, egentlig tror jeg ikke helt på det ordtaket. Mulig at det gjelder enkelte typer. Stort sett, hvis man angrer så inderlig og faktisk oppsøker en psykolog, så tror jeg faktisk at dette er noe han angrer veldig på, og som ganske sikkert ikke kommer til å skje igjen..han elsker ganske sikkert venninnen din-og har stooooor skyldfølelse for det som har skjedd.
Northernlights Skrevet 15. september 2007 #18 Skrevet 15. september 2007 Jeg vil kanskje si "TO ganger utro, meget sannsynlig alltid utro" ;o)
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 15. september 2007 #19 Skrevet 15. september 2007 ikke det engang kanskje:)man lærer av sine feil, ja. Men det må da finnes ulike typer utroskap; med og uten hensikt...teit svar kanskje men....tror dere alle er utro fordi de har problemer i parforholdet? dette lurer egentlig jeg veldig på, eller om de er utro fordi de rett og slett mister alle hemninger..
Yndig_stolt 2 barnsmor=) Skrevet 15. september 2007 #20 Skrevet 15. september 2007 Tror ikke det betyr at han kommer til å gjøre det igjen,alle er forskjellige,noen angrer på det de har gjort, å noen ikke.. Vanskelig å vite,men man må jo ta en sjangse hvis man har lyst til å fortsette i forholdet. Er jo ingen garantier uansett om hun drar fra han å finner en ny,kan jo like gjerne være utro han også desverre!
Gjest Skrevet 16. september 2007 #21 Skrevet 16. september 2007 Jeg tror ikke på det utsagnet, men støtter Northernlights i 2 ganger utro, alltid utro. hehe... Jeg har selv tilgitt min samboer i å være utro. Han var dritings, og når jeg fant ut av det ble det et lite helvete for han.... Vet han angret seg noe sinnsykt. TROR ikke han vil være utro igjen, men jeg stoler ikke på han og vil sikkert aldri gjøre det. Om han er utro igjen så er det ikke flere sjangser, da er det ut! Skjønner ikke hvorfor man er utro, man sårer jo så sinnsykt
*dum&deiLig*™ Skrevet 16. september 2007 #22 Skrevet 16. september 2007 PrincessBabbel: Tror du forholdet deres kan overleve på sikt dersom du aldri klarer å stole på han igjen? Det må jo gnage noe sinnsykt?
Sjokomelk<3 Skrevet 16. september 2007 #23 Skrevet 16. september 2007 Jeg vet ikke hva tro om det utsagnet... Men jeg godtar ikke et sånt svik som utroskap.. Uansett om han hadde angret eller ikke så hadde han blitt kastet ut med en gang..
Gjest Skrevet 16. september 2007 #24 Skrevet 16. september 2007 Det vet jeg ærlig talt ikke. Jeg håper jo at jeg vil kunne stole på han en dag igjen.... Om det ikke går og jeg sitter hjemme som et nervevrak når han er ute eller bortreist så sier det seg selv at forholdet vårt ikke kan vare... Han kan ikke være en fange i dette forholdet, og jeg kan ikke sitte som et nervevrak. Så må nesten bare se det an.
Libido- Skrevet 16. september 2007 #25 Skrevet 16. september 2007 En gang utro alltid utro tror jeg nok ikke på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå