Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 14. september 2007 #1 Skrevet 14. september 2007 Holder dere ut i jobbene deres, eller er det for tøft? Selv er jeg nå 23 uker på vei, og kjenner at bekkenet virkelig begynner å slite. Har en svært aktiv jobb (dansepedagog), og er redd for at jeg snart må kaste inn håndkleet. Eller i alle fall deler av det... Syns det er for tidlig! (skyldfølelse ovenfor elever + adm. som må finne vikar), men blir av alle rådet til å ta det med ro. Lillegutt ser ut til å ha det fint inni magen, men kynnerne kommer stadig oftere når jeg er i aktivitet. De er ikke vonde. Nå lurer jeg på om jeg kan bremse ned tempoet litt med ok samvittighet...? Hva jobber dere som/med, og hvorfor er dere evt sykmeldt? Noen som holdt ut hele veien? God helg til dere alle! =)
Ninemi Skrevet 14. september 2007 #2 Skrevet 14. september 2007 Jobber på et legesenter og det er mye variable arbeidsstillinger. Er 16 uker og klarer foreløpig helt fint å jobbe. Håper det holder seg slik lenge. :-)
Jewel m/jente får gutt Skrevet 14. september 2007 #3 Skrevet 14. september 2007 Jobber i butikk, men har fått litt kontorarbeid for å lette litt på "ståing og gåing" i butikken. Jobber fortsatt fullt, men det spørs hvor lenge det går. Merker det blir tyngre + kynnere som kommer oftere og er sterkere.
06,07 og spire nr 3 i 2010 Skrevet 14. september 2007 #4 Skrevet 14. september 2007 Jeg er i uke 26 og er fortsatt i full jobb. Men det er deler av jobben min jeg ikke får lov å utføre da det er risikofylt. Kipt, men slik er det. Første gangen jeg var gravid var jeg sinnsykt mye dårligere og sleit mye i forhold til nå. Rart egentlig.hehe. Nå er jeg i full jobb, har en 1 åring og hus,hjem og en hund på over 40 kg.hehe Tror jeg klarer meg lenge denne gangen:)Selv om jeg har hypoterose.
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 14. september 2007 #5 Skrevet 14. september 2007 Jeg er i full jobb, og ser for meg å være i full jobb helt til slutten.. Men jeg har kontor jobb, så jeg slipper å stå og gå så mye.. og om sitte stillingen blir vond, kan jeg ta en tur ut å gå litt.
2hærligegutter Skrevet 14. september 2007 #6 Skrevet 14. september 2007 Er ikke mer enn 12+0 men er 50% sykemeldt, ble det først fordi jeg er helt ufattelig trøtt ( det begynner å hjelpe), men nå er det vel veldig mye pga. at jobben min består i å stå, gå på betongbulv + mye tunge løft. Tror ikke jeg kommer til å jobbe 100% pga. at bekkenet og ryggen begynner å så vidt å værke, og regner ikke med at det blir noe bedre etter som tiden går. Mistet også en i mars så legen min er litt forsiktig.
kokosyklus Skrevet 14. september 2007 #7 Skrevet 14. september 2007 Jeg var fullt sykemeldt fra uke 9-13 pga kvalme. Så jobbet jeg halve dager til uke 16. Deretter var jeg så bra at jeg begynte å jobbe fullt. Går over i uke 20 i morgen og kommer til å gå resten av svangerskapet i 80% stilling tror jeg. Møtte veggen denne uka. Er så sliten at orker ikke trene, orker ikke gjøre annet enn å jobbe. Blir i dårlig humør fordi jeg ikke har overskudd overhodet. Har en krevende jobb hvor jeg går inne på sykehus i 8 timer og foprholder meg til syke mennesker. Det er hardt når man ikke har krefter til å ta vare på seg selv:) Tror det vil hjelpe med en ekstra fridag i uka. Jobbe fullt på sykehus er tungt når man er gravid altså. Hadde nok greid det fint hvis jeg satt på kontor. Da tror jeg ikke det hadde vært noe problem å jobbe fullt. Har ingen plager bortsett fra at kvalme kommer så fort jeg blir sliten..
Frøya79 - dobbel glede :-) Skrevet 14. september 2007 #8 Skrevet 14. september 2007 Jeg har en 100% undervisningsstilling, og håper jeg klarer å stå helt ut... Frem til nå har det gått bra (er i 26.uke), men denne uka har jeg vært helt tappa for energi, og har lagt meg grytidlig for å makte jobben. Hvis jeg sykemelder meg, er det vanskelig å finne en erstatter på kort varsel, så da går det bare ut over mine nærmeste kolleger - noe jeg ikke har samvittighet til. Så jeg skal prøve å holde ut så lenge det er forsvarlig.
Athina' Skrevet 14. september 2007 #9 Skrevet 14. september 2007 Slenger meg på det Queenie sier, er akkurat som min situasjon. Og godt er det for jeg hadde blitt rar av å gå hjemme :-)
mrss83 Skrevet 14. september 2007 #10 Skrevet 14. september 2007 jeg er i uke 20 og er i full jobb( mer enn full jobb går i en ulovlig turnus.) er sliten, men holder ut. tror jeg må få tilrettelagt turnusen min litt etterhvert mye bytting mellom ettermiddag og dagskift, og da sover jeg ingenting. jobber i resepsjon på et hotell så jeg kan sitte heldigvis.
April76 er på overtid! Skrevet 14. september 2007 #11 Skrevet 14. september 2007 Jeg er i uke 18 og jobber fulltid i hjemmesykepleien. Har verdens mest forståelsesfulle sjef som har tilrettelagt listene mine og tatt så hensyn til min situasjon at det går over all forventning Jeg stortrives i jobben og med kollegaene mine og håper helsen tillater at jeg får jobbe frem til jeg går ut i permisjon.
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 14. september 2007 #12 Skrevet 14. september 2007 Jobber som kundeansvarlig i Telenor, med jobb forran skjermen hele dagen. Jobber turnus 100% og alt vel så langt 17 uker. God form så langt.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2007 #13 Skrevet 14. september 2007 Måtte ta én dag egenmelding i uke 14 pga ryggsmerter, men ellers er alt som før. Er nå 21 uker på vei, jobber 100%, trener som før og har det egentlig veldig fint:) Krysser fingrene for at det fortsetter slik!
Anonym bruker Skrevet 14. september 2007 #14 Skrevet 14. september 2007 Jeg jobber 50%. Jobber i barnehage, blir mye løfting, bøying og gåing. Så jeg har fått problemer med bekkenet. Hadde håpet å jobbe fullt ut, hvem ønsker vel ikke det?! Men nå får jeg bare håpe jeg kan jobbe 50% til jeg går ut i permisjon. Er forresten i uke 16.
Grete_76 Skrevet 15. september 2007 #15 Skrevet 15. september 2007 Uke 22 - jobber fortsatt 100 % på travelt apotek, og har tenkt å fortsette med det en god stund til. Har 2 halve dager med kontortid hver uke som hjelper veldig på. Bortsett fra trøtthet er faktisk formen bedre enn den pleier.
Minnie Mom Skrevet 15. september 2007 #16 Skrevet 15. september 2007 Har kontorjobb og jobber 100% enda, ikke noe problem.. )
Gjest Skrevet 15. september 2007 #17 Skrevet 15. september 2007 er i full jobb...trener 3 ganger i uken også..tror det hjelper endel
nungo Skrevet 15. september 2007 #18 Skrevet 15. september 2007 Jeg også er i full jobb (er i uke 24) nå. Jobber med rådgiving, så ikek noen fysisk tung jobb, men dagene kan bli litt stressede pga stramme tidsfrister osv. Foreløpig går det fint, men har ikke noe særlig med overskudd når jeg komemr hjem da :-) Legger meg vannligvis kl. 21:30, da jeg må opp kl. 6. Siste graviditet var jeg i full jobb helt til permisjonsstart, men da hadde jeg jo også bare meg selv å tenke på - kunne slenge meg på sofaen når jeg kom hjem, sove i helgene osv. Nå har jeg jo en til på 3 år, som krever sitt på ettermiddagen og i helgene :-)
brummemamma- Skrevet 15. september 2007 #19 Skrevet 15. september 2007 Jeg er fortsatt i 100% men ikke sikker på at jeg holer ut helt frem. Jobber som lærer og tillitsvalgt, så har varierte arbeidsdager, det hjelper en del. Bekkenet har vært fint til nå, men merker det godt i halebeinet når jeg sitter lenge på kontorstol, eller møter. I tillegg kan klasseromssituasjonen være litt stressende.
Athene75 Skrevet 15. september 2007 #20 Skrevet 15. september 2007 Jeg er 16+2 og i full jobb ennå iallefall. Jobber som sykepleier på sykehus.
Gjest Skrevet 15. september 2007 #21 Skrevet 15. september 2007 Jeg er i full jobb i barnehage, med små og store barn, og jeg fungerer helt fint. Er riktignok sykemeldt akkurat nå, men det er av andre grunner (sykdom i familien), og jeg GLEDER meg til å komme tilbake i jobben! Er i uke 24, og kjenner heldigvis (bank i bordet) ingen smerter i verken bekken eller rygg foreløpig. Målet mitt er å hlde ut til permisjonen begynner - det ville vært fantastisk
villemo Skrevet 15. september 2007 #22 Skrevet 15. september 2007 Jobber som barnehageassistent, og begynner og kjenne det i bekkenet ja...menmen...de jeg jobber med er utrolig flinke til og passe på meg, og turdagene har vi lagt opp slik at de andre tar de lengste turene, også blir jeg med på korte turer når jeg må være på jobb:-) Er også i uke 23:-) Jeg synes godt du kan bremse tempoet med god samvittighet hvis du har vondt:-)Bedre det, enn og bli ødelagt totalt!!
MyAngel Skrevet 15. september 2007 #23 Skrevet 15. september 2007 Er i uke 26 å jobber 100% nattevakt på sykehjem! Håper å fortsette så lenge så mulig i jobben, hvis ikke blir det tilrettelagt etterhvert!!
Anonym bruker Skrevet 16. september 2007 #24 Skrevet 16. september 2007 Jeg jobber på småbarnsavd i barnehage. Er i uke 21 og er 20 % sykmeldt. Jeg har med andre ord 1 dag i uken til å hvile på. Men jeg sliter på jobben, det er tunge dager. Bekkenet er ikke helt godt og jeg er ødelagt resten av dagen etter arbeidstid. Skal til legen om 2 uker igjen og får se hva vi gjør videre da. Skal jeg tenke på meg selv takker jeg ja til litt mer sykmelding, skal jeg tenke på kollegaene mine så går jeg tilbake til 100%.
Buick Skrevet 16. september 2007 #25 Skrevet 16. september 2007 Det er stort sett ingen som takkar oss om vi står for hardt på og gjer dagleglivet vanskelegare for oss sjølve, så om kroppen seier stopp jenter så må de også gjere det. På jobb kan dei ofte greie seg nåkelunde med vikar og så kan vi ta dei lettare oppgåvene. Bedre for både oss og barnet om vistressar ned. Eg jobbar sjølv i bhg 70 % der 35 % er administrasjon. Hadde alt vore avdeling hadde eg sikkert sjukmeldt meg allereie. Har ønske om å halde ut denne mnd og kansje neste på avd, men etter det blir det i allefall kun kontoret for min del.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå