Gjest Skrevet 13. september 2007 #26 Skrevet 13. september 2007 Vogna treffer jo ryggen på setene..! Om bilen tåler kollisjonen og barnet sitter godt festet, men om hodet blir smadret av dvd-spilleren vil jeg faktisk si at det også er et risikomoment som er verdt å tenke på! Enten man greier å innse at det faktisk er en mulighet eller ikke..!
Frk. Vable Skrevet 13. september 2007 #27 Skrevet 13. september 2007 Skjønner ikke helt hvorfor noen ler av dette innlegget eller rister på hodet eller hva dere gjør..? Det har faktisk ganske masse å si med løse gjenstander, man kan f.eks. overleve en smell uten løse gjenstander, men får man en kakk i hodet av f.eks. en tlf eller større, som de sier over, så er man mest sannsynlig litt mer ferdig!
børdi Skrevet 13. september 2007 #28 Skrevet 13. september 2007 JA men dvd skjermen sitter fast i nakkestøtta,,, om den løsner så blir jeg imponert....
Gjest Skrevet 13. september 2007 #29 Skrevet 13. september 2007 Herregud, TENK deg kreftene inni bilen da, børdi!! Når bilen får en så kraftig bråstopp vil alt som er løst inni bilen fortsette å fly fremover, og i PRAKSIS vil da en dvd-spiller mangedoble vekten sin, når den flyr i f.eks. 80 km/t fremover og treffer ungen i hodet!!
børdi Skrevet 13. september 2007 #30 Skrevet 13. september 2007 ikke vær så sikker på at ryggen på setene holder heller da-.......
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 13. september 2007 #31 Skrevet 13. september 2007 Den veier ikke 30kg i seg selv, men vekta blir multiplisert når du kræsjer. Derfor det anbefales å bruke bakovervendt stol til ungene fordi hodet utgjør så stor %del av vekten i tillegg til at denne vekta øker når man kræsjer. Kan ikke de proffe "navna" på dette, men faktum er det i alle fall.
Gjest Skrevet 13. september 2007 #32 Skrevet 13. september 2007 Ehe, jo, fordi de faktisk er forankret i bilens karosseri, og er beregnet på å tåle kreftene i en kollisjon, MED trykk fra bagasje bakfra! Det produsenten sier er at DVD'enn IKKE er beregnet på å tåle så store hastigheter, og derfor vil kunne løsne i en kollisjon!! Herregud, må du ha det inn med t-skje eller..?
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 13. september 2007 #33 Skrevet 13. september 2007 ...dessuten så er det jo faktisk produsenten til nevnte festemåte (skrudd fast i nakkestøtten) som anbefaler å IKKE feste den på den måten til bakovervendte bilstoler! Jeg hører på de som utfører tester av sånne ting!!
Frk. Vable Skrevet 13. september 2007 #34 Skrevet 13. september 2007 Kødder du, Børdi? Eller skjønner du ikke hva innlegget handler om? Det var da en dårlig sammenligning med vogn bak i bilen... Det er ikke reelt i det hele tatt, en DVD-spiller, derimot, som kommer flyvende gjennom luften og smadrer trynet på barna, det er litt mer reelt!
lenej :o) Skrevet 13. september 2007 #35 Skrevet 13. september 2007 okei, kanjse noen mener at om de hadde hatt en dvd i bilen, noe jeg ikke skjønner vitsen med i det hele tatt da, men det er en annen sak, så ville de da festet dem ordentlig? og sørget for dem var festa ordentlig? å noen biler har faktisk dvd fast, innebygd i bilen! tro det eller ei!! så om den skal flakse av sted, så må jo rattet også gjøre det, for det er jo også skrudd fast! så ja, skjønner dere er bekymret om en dvd skulle være LØS i bilen, noe det ikke er snakk om her.. men skjønner også hvorfor dere blir litt ledd av, for dere grenser nå over til overhysteri...
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 13. september 2007 #36 Skrevet 13. september 2007 Det er forskjell på de som er montert fast i bilen fordi de er montert i baksiden på forsetenakkestøttene. Det det er snakk om her er de som er montert på fremsiden av baksetenakkestøttene for å underholde barn i bakovervendte bilstoler. Stor forskjell på dette...
Gjest Skrevet 13. september 2007 #37 Skrevet 13. september 2007 Å, herregud... Dette er snakk om løse dvd'er i utgangspunktet, som enten er festet med stropper eller skrudd fast på nakkestøtten BAK i bilen, foran et BAKOVERVENDT barnesete, der det IKKE er dvd-spillere til å begynne med... Det er produsenten selv som sier at det overhodet ikke er trygt, så at noen GIDDER å begynne flisespikkeri på dette kan jeg bare ikke fatte!! :-O
lenej :o) Skrevet 13. september 2007 #38 Skrevet 13. september 2007 spørs kordan du feste den da.. kan jo festes med strips. tvile sterkt om det løsne da... om su stripse hele driten fast.. men skjønne fortsatt ikke vitsen med dvd i bilen!! man har jo dvd hjemme, er ikke det nok???
Gjest Skrevet 13. september 2007 #39 Skrevet 13. september 2007 Hehe, DET er en helt annen sak, men fakta er at mange har det, og derfor bør få med seg denne advarselen, så de kan ta kontakt med sin produsent og høre hva de mener..!
Carnivale Skrevet 13. september 2007 #40 Skrevet 13. september 2007 Herregud børdi, du er så korka du. Jeg har ikke andre ord enn GOD BEDRING tild eg og dine...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå