Gjest Skrevet 13. september 2007 #1 Skrevet 13. september 2007 De er ikke beregnet til å festes den veien i bilen, og er IKKE trygge i en kollisjon! Hentet fra produsenten selv: "Hej Fästena är inte testade i krokprov eller liknande då det inte finns några krav på det för utrustning i baksätet. Jag kan lova att det sitter mycket säkrare en vad väska med remmar gör. Men som jag förstår dig så har du skärmen monterad på framsidan av nackstödet för att man ska kunna se från en bakåtvänd bilstol. Denna montering rekommenderar vi ABSOLUT inte." Dette gjelder altså for de DVD-spillerne som har festebraketter skrudd fast i nakkestøtten, de med "bare" reimer er overhodet ikke trygge i det hele tatt..! Jeg må innrømme at jeg fikk sjokk nå, da det er den eneste måten vi får snuppa til å være fornøyd bakovervendt...nå må vi finne på noe annet... Grøss... Skal sende mail til Trygg Trafikk og høre hva de sier også, men når produsenten selv sier dette, så sier vel det det meste...:-S
Nit@™ Skrevet 13. september 2007 #3 Skrevet 13. september 2007 Gutten vår sitter bakovervendt med skjerm på nakkestøtten. På vår er det med sikkerhetslenke på skjermen. Hvilken type har du da?
Gjest Skrevet 13. september 2007 #4 Skrevet 13. september 2007 Den løsner i en kollisjon, kreftene blir så store at ungene får dem rett i hodet..!
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 13. september 2007 #5 Skrevet 13. september 2007 Sannsynligvis fordi at hvis du kræsjer så løsner stroppene og babyen får en dvdspiller som får mangedoblet vekta si midt i fleisen... Samme gjelder løse gjenstander på hattehylle eller i bagasjerom på stasjonsvogn der hvor man ikke har gitter mellom bagasjerom og kupè...
Gjest Skrevet 13. september 2007 #6 Skrevet 13. september 2007 Dette er snakk om de som skrus fast, og det er da MYE sikrere enn de som festes med en reim... Ville tatt kontakt med produsenten, Nit@ og spurt dem... Jeg ble skikkelig sjokkert nå, hadde aldri tenkt over at dette var et problem i det hele tatt!
Gjest Skrevet 13. september 2007 #7 Skrevet 13. september 2007 Jepp, Yaddaline, visste det om løse gjenstander, men trodde faktisk disse dvd-brakettene som ble skrudd fast var trygge, men de er tydeligvis beregnet på stoore barn, som sitter fremovervendt... :-(
3b@rnsmor-30* Skrevet 13. september 2007 #8 Skrevet 13. september 2007 jaja... vi har sånne med reimer vi.....
Prinsessa&pøbelr@kkeren Skrevet 13. september 2007 #10 Skrevet 13. september 2007 jeg skjønte det sånn at det ikke hadde med bakovvervendt stol å gjøre,men at alle spillere som festes med veske anbefales ikke, kun slike intrigrerte,men jeg tar kanskje feil... og vi har slik i veske
Gjest Skrevet 13. september 2007 #11 Skrevet 13. september 2007 Nei, når selve spilleren festes bakovervendt og bilen kræsjer vil spilleren bare bli trykket mot hodestøtten om du skjønner, men om den festes sånn at barn i bakovervendt sete skal kunne se den, altså at skjermen vender MED kjøreretningen og bilen kræsjer, vil skjermen bli revet løs og slengt fremover, og der er hodet til ungen...GRØSS! Tror jeg skal sende mail til Trygg Trafikk og høre hva de sier..!
Turtelduen Skrevet 13. september 2007 #12 Skrevet 13. september 2007 Ja, det er jo front kræsj som er farligst, og det er jo derfor noen har dem bakovervendt. Så jeg skjønner hvorfor det er mye værre å ha bildvdspiller på baksete nakkestøtta, ved bakovervendt sete. Enn ved motsatt... Det er jo tross alt mange dødsulykker pga bagasje som har fyki frem og truffet fører eller passasjer...
lenej :o) Skrevet 13. september 2007 #13 Skrevet 13. september 2007 hvor gammel er barnet ditt da? mini liker ikke å sitte bakovervendt. så vi snudde han. så no går det ann å ha han med i bilen igjen uten dvd...
Gjest Skrevet 13. september 2007 #14 Skrevet 13. september 2007 Ehe, snuppa liker heller ikke å sitte bakovervendt, men er bare 15 mnd, så å snu henne er ikke aktuelt på flere år...
lenej :o) Skrevet 13. september 2007 #15 Skrevet 13. september 2007 hmm.. jaja, ditt valg. får du se om du finner en annen underholdning enn dvd da.. visste ikke at så små barn var opptatt av tv da... men men.. mini er nå bare snart 10mnd. men når han nådde kg-grensa på stolen, så snudde vi han
børdi Skrevet 13. september 2007 #17 Skrevet 13. september 2007 Om vi krasjer front mot front, så tror jeg ikke at dvd spilleren var det jeg hadde bekymret meg for altså.... BAre å sørge for at de sitter skikkelig fast det, Litt viktigere at ungene er sikret godt i bilen ,, hehe,, ler jeg,,, er det mulig hva som liksom skal være farlig...
Gjest Skrevet 13. september 2007 #18 Skrevet 13. september 2007 Jaja, det er bare å le av sikkerheten til ungene, det får være ditt valg, håper for guds skyld ikke dere ender i en kollisjon noensinne...
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 13. september 2007 #19 Skrevet 13. september 2007 for å illustrere børdi; på trafikksikkerhetshallen på forus står det en bil som har vært i en front mot frontkollisjon. mobilen som lå på dashbordet flyttet seg ca 30cm fremover og laget utoverbulk i frontruta. Da kan du jo forestille deg hva en tilsvarende større og tyngre dvdspiller vil gjøre med ansiktet til barnet i bakovervendt barnestol vil gjøre. JEG syns jaffal det er god nok grunn til ikke å ha dvdspiller til bakovervendt stol.
Carnivale Skrevet 13. september 2007 #20 Skrevet 13. september 2007 Børdi, tror du virkelig hi var redd for DVD-spilleren? Var vel helst at ungen kan få den midt i fleisen og knuse ansiktet som var det skremmend eher.
børdi Skrevet 13. september 2007 #21 Skrevet 13. september 2007 hehe ler ikke av sikkerheten , for den har vi i orden,,, Ler av hysteriet for ting her inne... Og om du leser innlegget, så om man krasjer front mot front, så er ikke dvd spilleren jeg er mest redd for,, heller hvordan bilen tåler støyten, Herregud ikke kom med den at jeg ler av sikkerhet i alle fall, for det gjør jeg ikke, men får nå være grenser til tullball og da.......
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 13. september 2007 #22 Skrevet 13. september 2007 Se selv: http://www.youtube.com/watch?v=NwO5ZASY994
Gjest Skrevet 13. september 2007 #23 Skrevet 13. september 2007 Altså, når en dvdspiller som i praksis veier 30 kg kommer i 100km/t rett i fjeset på ungen din, så BØR du faktisk være redd for det..! Sjekk linken under... Er overhodet ikke hysterisk, men når produsenten SELV går ut og sier at DVD-spilleren ikke må festes slik pga at det er stor sjanse for at den kan løsne og skape store skader på barnet i en kollisjon, ja da velger jeg faktisk å bruke sunt folkevett og ta bort dvd-spilleren!! Men opp til deg altså, om du i det hele tatt har dvd i bilen...
børdi Skrevet 13. september 2007 #24 Skrevet 13. september 2007 ja skjønte det carinivale, men det gjorde tydeligvis ikke du ,,, om du leser innlegget så skriver jeg at jeg hadde hatt andre ting å bekkymre meg om enn dvd spilleren, Det er faktisk andre ting som skjer når man kolliderer er det ikke??? eller har jeg misforstått??? Om bilen var sikker nok og setene virket som de skkulle tror jeg jeg hadde tenkt på da, ikke om dvd spilleren kom flyvende... hvor mange av dere har vogna bak i bilen uten nett som kan ta den imot da?
børdi Skrevet 13. september 2007 #25 Skrevet 13. september 2007 hvordan får du en dvd spiller til å veie 30 kg???? vår veier ikke en kg en gang
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå