Gjest Skrevet 13. september 2007 #1 Skrevet 13. september 2007 Min sønn på 10 1/2 har blitt myye verre nå i år enn før.Glemmer bøker på skolen stadig vekk,Går en hel evighet med lekser,selv om d er lite.Jeg kan ikke går en meter vekk fra han når han holder på med leksene,da har han ikke gjordt noen verdens ting.Brukte 2 1/2 time på leksene tirsdagen enda så lite han hadde.Frekk i munnen er han.Og han er likens på skolen! Læreren må stå ved siden av pulten hans vis han skal få gjordt noe i d hele tatt,og der kan hun dessverre ikke stå hele tiden.Frekk i munnen mot de voksne.Jeg er sikker på at han må ha ADHD/ADD.D er jo flere grader av d.Han er ikke så veldig hyper,men har hørt han kan ha d likevel.Skikkelig slurv når han skriver og dårlig med rettskriving.Jeg var sikker på at han var flink før,men han gjorde leksene på sfo da..vi flyttet hit nå til påske,og der han var før d var han helt ekstrem,rev sund skolebøkene,var veldig sint,tålte ikke at læreren "hang"over pulten hans som han sier.Hun ville jo bare hjelpe han! Nå er d plutselig motsatt,jeg og læreren må stå ved siden av han hele tiden.Uff,er veldig sliten jeg ..Jeg er minst like sliten som han når han endelig er ferdig med leksene,kansje mere sliten..og så hater han oss og vil flytte vis vi snakker alvor med han om noe,uansett hva d er,om d er lekser/skole eller hverdagsting.Noen som kjenner seg igjen?
Lucie*OgGuttaBoys* Skrevet 13. september 2007 #2 Skrevet 13. september 2007 skulle tro du beskriver min sønn på snart 12 år fikk han utredet om han har ad/hd eller add, hadde ingen av delene.. ingen som vet hva det kan være..
Gjest Skrevet 13. september 2007 #3 Skrevet 13. september 2007 Å? pussig! Er han likens på skolen og? Min sønn er merkelignok ikke sånn når han er hos min far og samboeren hans..vet ikke om hun sier d for å forsvare min sønn..Han har sånn dårlig hukommelse,glemmer lett hva som blir sagt.vet du,i dag glemte han skolebøker på skolen igjen.D var kristendomsbøkene.og de hadde han lekser i.jeg kommanderte han til å gå ned og hente dem.Men d tørte han ikke.Han begynte å gråte.jeg ville ringe læreren og høre om han/hun var på skolen,vis han/hun var d,om han/hun kunne låse opp klasseromsdøra for han.Han husket ikke hvilken lærer han hadde i den timen.Han har 3 lærere,1 mann og 2 damer.Klasseforstanderen var ikke på skolen i dag.Han trodde d var han mannen som var i kristendomstimen i dag.sønnen min vet jeg har tlfnr til alle lærerne hans.jeg ringte han,men d var ikke han som var i den timen.D er rart,av 2 lærere,1 mann og 1 dame,og så husker han ikke hvilken lærer han hadde i den timen..Samboeren til min far sier at sønnen min er nok en sånn never mind type,at d er giddesløshet..men jeg vet ikke jeg..Tror jeg må ringe ppt-kontoret og få han utredet,i tilfelle!
Attpåklatten :-)™ Skrevet 13. september 2007 #4 Skrevet 13. september 2007 Begynn med EyeQ fettsyrer. 6 kapsler daglig i 3 mnd og så kan dosen justeres ned etterhvert. Gjort mange studier på dette med konsentrasjon og hukommelse på barn, med knallgode resultater:-) Fettsyrer er byggestener for hjernen bl annet og de "symptomene" du nevner er typiske ved for lite fettsyrelager i hjernen! Jeg begynte på de selv for et par år siden og merket stor forskjell etter 2 mnd. Merket det spesielt på hukommelsen min, så dette anbefaler jeg på det varmeste:-)
Lucie*OgGuttaBoys* Skrevet 13. september 2007 #5 Skrevet 13. september 2007 Det som faren til samboeren din sier henger fra den tia tilbake da mna tok slike unger for å være giddesløs.. Men, der tar mannen feil.. Noe er galt, og du bør ringe a.s.a.p.... Det samme er det med gutten min også, han glemmer bøker, husker ikke hva han gjorde i timene osv.. Må konstant minnes på, eller mases på for å få han til å gjøre ting.. Foreldrene mine sier også at han ikke er slik når han er hos dem, men det tror jeg bare på med et halvt øre.. Tror våre gutter har noe av det samme.. Og det er fryktelig slitsomt, og vanskelig.. Har ikke skolen fanget opp noe av dette..? Er han rastløs i timene..? Må han mases på der også..? Vil gjerne høre videre hvordan det går... Det går nok bra det her skal du se.. Tipper det er mange tanker og spørsmål som drar gjennom hodet ditt.. *klem fra en mor til en mor*
Lucie*OgGuttaBoys* Skrevet 13. september 2007 #6 Skrevet 13. september 2007 Er dette kapsler som man spiser hvis man får for lite inntak av div mat...?
Attpåklatten :-)™ Skrevet 13. september 2007 #7 Skrevet 13. september 2007 Ja det er kapsler, men finnes også i flytende med sitronsmak. Fettsyrer skal man jo få naturlig gjennom maten, men de fleste av oss får for lite av det..... Jeg har lest flere studier som er gjort på det og det var på TV2 nyhetene for et par år siden pga oppsiktsvekkende resultater på barn og innlæringsevne!
Lucie*OgGuttaBoys* Skrevet 13. september 2007 #8 Skrevet 13. september 2007 HVilken fettsyrer er det som mangler når man tar slike tab..? Hva erstatter dette...?
Gjest Skrevet 13. september 2007 #9 Skrevet 13. september 2007 Han har et utrolig sinne,nå en kveld så d ut som han holdt på å klikke.Han ville absolutt prøve et spill akurat når han skulle legge seg.vi sa nei.han fikk ikke snakke ferdig påstod han,han hylte og raste,holdt på å klikke.. Han var ganske vanskelig da han var liten også.ble fort sint.Jeg tenkte å prøve å ha han inn på rommet sitt når han ble vanskelig,da rev han ned alt i bokhylla si,gikk nesten berserk.Da var han 4-5 år.. En gang han var 3,dette var i b.hagen,de satt rundt bordet og skulle spise,han satt bla ved siden av ei jente.Plutselig la han hendene rundt halsen på henne,tok kvelertak og sa han ville drepe henne! Alt han lagte på den tiden var pistoler,til og med pinner..Bygde lego av pistoler og..vet ærlig talt ikke hva som feiler han,blir spennende å se..Han har heldigvis ikke tatt kvelertak på flere etter den tiden,så vidt jeg vet og ikke tenker han våpen noe mer enn d er vanlig for alderen heller.. En annen ting,han gnisser tenner om natten,d er jo psykisk.Han har bare noen bittesmå stumper igjen. og han har ikke mistet en eneste tann enda,10 1/2 år! D er vel vanskelig å vrikke på tennene så små som de er..
Attpåklatten :-)™ Skrevet 13. september 2007 #10 Skrevet 13. september 2007 Det er sammensetningen av fettsyrer som er viktig her! Anbefaler deg å sende en mail til [email protected], han kjenner produktet godt gjennom flere år og er den beste å spørre vedr detaljene og kan sikkert sende deg studiene som er gjort. Han har samarbeidet med en av de fremste hjernespesialistene i Europa i mange år:-) Søk også på google så får du opp en del info om produktet:-) Har jobbet i helsekostbransjen selv i mange år tidligere og dette er et av de store produktene oppigjennom tidene!
Fornøyd 3 barnsmamma Skrevet 13. september 2007 #11 Skrevet 13. september 2007 Jeg har en jente som har vanskelig for å konsentrere seg både på skola å hjemme. Det går seint å hun kan sitte å se på blyanten eller pirke på et viskelær i stede for å konsentrere seg om skolearbeidet. Skola ringte til oss i vår å sa at de ville sette igang tiltak å få sjekke henne opp mot ADD. Vi starta da med eyeQ, å mener at hun hittil i år har vært flinkere å sitte aleina å konsentre seg om skolearbeidet. Vi venter nå tilbakemeldig fra ppt og teamet på skolen. Hun går i 5.klasse.
Lucie*OgGuttaBoys* Skrevet 13. september 2007 #12 Skrevet 13. september 2007 Spises disse tab pga for lite fisk i kosten...?
Gjest Skrevet 13. september 2007 #14 Skrevet 13. september 2007 LucieMedVeslaiMagen*fikkGUTT* : He he,du leste feil! D var min fars samboer som sa d,ikke min samboers far:) ! Hun er ikke så gammel,36 år,men jeg er enig i deg at hun tar fullstendig feil! Blir så lei av disse kommentarene hennes"han er ikke slik her".Føler meg da ofte som ei dårlig mor. Jo da,skolen har fanget opp dette.Hun skrev i meldingsboka: Han har kommet dårlig i gang i høst.Er ikke interisert i å jobbe og kan være litt frekk når han svarer oss voksne.Får han til å jobbe litt når jeg står ved pulten hans,men der kan jeg dessverre ikke stå hele tiden.Føler likevel at jeg har mange gode samtaler med han.Håper arbeidsinnsatsen hans vil bedre seg etter hvert! Dette skrev læreren hans den 6.9. Jeg snakket med henne i tlf for litt siden.Hun sa at han var ganske rastløs,og satt og pirket med noe hele tiden,greide ikke sitte i ro på stolen.D har jeg sett her hjemme også,når han holder på med lekser,rastløs og spesielt blyanten sitter han og pirker på og dasker den i bordet når han leser.veldig iriterende,jeg tar den fra han til stadighet.. Hva er a.s.a.p ? ja,jeg kan fortelle hvordan d går videre,selvfølgelig:)
Gjest Skrevet 13. september 2007 #15 Skrevet 13. september 2007 eyeQ,får man kjøpt d på helsekosten? Er d dyrt?
1 høne i haneflokken-født Skrevet 14. september 2007 #17 Skrevet 14. september 2007 vår sønn har nå snart i et år spist eye q tabletter, tror det er rundt 400 kr og da for 170 eller 190 tabletter i en boks, er ABSOLUTT verdt hver krone, vi prøvde å slutte litt i sommerferien, men det skulle vi ikke gjordt og begyndte igjen og det skal vi fortsette med, han er nå 7 år og går i 2 klasse, vi begyndte i 12 uker med 2 tabletter morgen og 2 tabletter kveld og etter det en morgen og en kveld DEN FUNKER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gjest Skrevet 14. september 2007 #18 Skrevet 14. september 2007 Hvor lang tid går d før de begynner å virke da?
1 høne i haneflokken-født Skrevet 14. september 2007 #19 Skrevet 14. september 2007 syns å huske det tok noen uker 2-3 kanskej , kan jo være lurt å snakke med de på helsekost, eller sende mail til han du fikk mailadr til litt lenger oppe og høre hva han mener, kan jo være de anbefaler en større dose til din sønn nå i begynnelsen siden han virker til å ikke ha det så bra akkurat nå...................??
Gjest Skrevet 20. september 2007 #20 Skrevet 20. september 2007 opp-så de som leser mitt andre innlegg kan lese!
sveis Skrevet 20. september 2007 #21 Skrevet 20. september 2007 http://www.maaken.no/ Her har de eye-q til kampanjepris for tiden. 30 % rabatt. Har også akkurat begynt med dette til jenta mi (tre uker siden), og gleder meg til å se om det virker. Bestilte 3 bokser derfra med en gang jeg. Gir henne nå 6 stk per dag og skal gjøre det i tilsammen 12 uker. Deretter skal det trappes ned til 1-2 per dag. Har stor tro på dette.
Northernlights Skrevet 20. september 2007 #22 Skrevet 20. september 2007 Min gutt på 9 er akkurat sånn,men han har aldri revet istykker bøker eller vært sint i klasserommet. Min gutt har adhd. Synes du beskriver ADD i gutten din,jeg. Få han undersøkt. Medisiner kan hjelpe han på rette veien. =o)
Gjest Skrevet 21. september 2007 #23 Skrevet 21. september 2007 Han har ikke vært sint i klasserommet! Er veldig snarsint og kan lett komme ut for bråk!
123-indianere Skrevet 21. september 2007 #24 Skrevet 21. september 2007 Sikker på at han ikke har dysleksi... kan være at han ikke klarer å konsentrere seg pga lese evt skrivevansker. Er jo slitsomt for en i den alderen når alle maser rundt han...
Gjest Skrevet 21. september 2007 #25 Skrevet 21. september 2007 kansje,men man blir vel ikke snarsint av å være d! Og oppføre seg slik..har blitt ganske hyper de siste dagene.Men å sitte i ro på stolen har han ikke klart så lenge jeg kan huske..Læreren nevner d også! Kommer lett ut for bråk med medelever også.Er frekk i munnen både hjemme og på skolen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå