solstråle69 Skrevet 12. september 2007 #1 Skrevet 12. september 2007 Siden jeg er kvinne, er det jeg som blir gravid, selv om vi er to om å ha sex. Siden jeg er kvinne, er det jeg som skal bestemme om jeg vil fullføre svangerskapet eller ikke. Mannen har ikke rett til å be meg om abort hvis han ønsker det, og han har ikke rett til å be meg gjennomføre svangerskapet hvis jeg ikke ønsker det. Er det ikke da rett og rimelig, at det er vi kvinner, som bør være sikre på at prevensjonen er i orden hvis vi ikke ønsker en uønsket graviditet?
så var vi 4 Skrevet 12. september 2007 #2 Skrevet 12. september 2007 Det eneste som er helt 100% sikkert er avholdenhet, så har du sex kan du bli gravid og dette er noen begge bør være obs på. Og deltar mannen i akten bør han jo også være obs på at det kan bli smått av det. Og da står han med en fot i grava og den andre på et bananskall hvis han plutselig ombestemmer seg og sier han ikke har lyst på baby likevel. Det er de aller færreste (voksne) som IKKE vet hvordan babyer blir laga.
solstråle69 Skrevet 12. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 12. september 2007 Jeg vet at det skjer "uhell" selv om man bruker prevensjon, men ærlig talt - det er ikke ofte i den store sammenhengen.
så var vi 4 Skrevet 12. september 2007 #4 Skrevet 12. september 2007 nå sitter ikke jeg og leser statistikk på dette, men har man sex kan det bli barn av det. DET er i allefall sikkert.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 12. september 2007 #5 Skrevet 12. september 2007 når 2 mennesker har sex kan det bli et barn. om en mann ikke ønsker barn og i tillegg ikke bruker kondom så er det dumt for han. samme med en jente som ikke ønsker barn. når det kommer til at 2 stykker får et barn sammen uten og være sammen så vet jeg ikke hvem side det er værst eller best og være på. sannheten er vel at ingen syns det er noe serlig lett. jeg kjønner ikke helt hva du vil med dette.
solstråle69 Skrevet 12. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 12. september 2007 Jeg stiller et spørsmål. Jeg er forundret over hvor mange damer som blir ufrivillig gravide. Når man vet hvordan et barn blir til, så vet man vel hvordan man hindrer en graviditet også? Jeg snakker ikke om å "fordele skyld". Jeg er forundret over at kvinner ikke er mer interessert i å forhindre et ufrivillig svangerskap.
ana baroma Skrevet 12. september 2007 #7 Skrevet 12. september 2007 Jeg er faktisk enig! Vi har nok et litt ekstra ansvar for vår egen kropp dersom vi ikke vil bli gravid. Iallefall har jeg oppført meg sånn til vi bestemte oss for at vi ville ha barn. Jeg tror veldig mange aborter kunne vært unngått dersom vi var mer påpasselige selv, om det så er å forsikre seg om at mannen bruker kondom...
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 12. september 2007 #8 Skrevet 12. september 2007 hvorfor lurer du ikke på hvorfor ikke menn er ute etter og forhindre ufrivillige svangerskap når de har så lite de skulle sakt i etter tid?
solstråle69 Skrevet 12. september 2007 Forfatter #9 Skrevet 12. september 2007 Fordi menn til syvende og sist har svært lite de skulle ha sagt i denne sammenhengen, på alle måter.
så var vi 4 Skrevet 12. september 2007 #10 Skrevet 12. september 2007 hvorfor har de lite å si når det kommer til å beskytte seg selv under sex? Selv om dama går på pillen, har spiral eller hva det nå skulle være kan han likevel ende opp med kjønnssykdommer. Og det kan dama og da
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 12. september 2007 #11 Skrevet 12. september 2007 solstråle for meg virker du litt mindre begavet. om du mener han har lite han skulle sakt i forhold til prevansjon så har du gått glipp av noe vesentlig om du mener han har lite han skulle sakt i forhold til barnet så kan jeg ikke forstå hvordan du kan se på det som en grunn til at han ikke skal forhindre at han skal få et barn. det kan umurlig være enkelt og bli far og bare får en begrensett murlighet til og ta del i sitt eget barns liv. for meg høres det på mange måter værre ut en og sitte med alt ansvar.
solstråle69 Skrevet 12. september 2007 Forfatter #12 Skrevet 12. september 2007 Mindre begavet? :-)) Hvis du må ha det inn med teskje - hvis du vil ha sex med en mann, men ønsker absolutt ikke at det skal bli barn av det. Stoler du da på at kondomen som mannen bruker ikke sprekker? Eller sørger du for at du bruker et prevensjonsmiddel som er nær 100% sikkert?
___ Skrevet 12. september 2007 #13 Skrevet 12. september 2007 Selvføgelig må du ta ansvar for prevansjon hvis du ikke vil bli gravid. Hvis mannen ikke vil gjøre deg gravid får han ta ansvaret for prevansjon.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 12. september 2007 #14 Skrevet 12. september 2007 om jeg ikke ønsker barn med en mann så har jeg ikke sex med han. om det så skulle blitt barn så tror jeg det gjør like vondt for begge to. erigo er det begges ansvar, om en ikke tar sin del av ansvaret øker kansjangsen for barn.
solstråle69 Skrevet 12. september 2007 Forfatter #16 Skrevet 12. september 2007 Mulig jeg er mindre begavet, for jeg skjønner bare ikke at kvinner ikke ønsker å beskytte sin egen kropp mot uønsket graviditet. Jeg nekter også å tro at kvinner kun har sex med menn de gjerne vil ha barn med.
solstråle69 Skrevet 12. september 2007 Forfatter #17 Skrevet 12. september 2007 De har ikke lite å si når det gjelder å beskytte seg selv under sex, men det eneste de har er kondom. Og den kan sprekke. Vi kvinner har flere og bedre alternativer. Og siden det er kvinnen som blir gravid, ville jeg tro at hun er ekstra forsiktig hvis hun ikke ønsker å bli gravid. Men iflg dere her inne, virker det ikke slik.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 12. september 2007 #18 Skrevet 12. september 2007 om 2 persjoner har sex og ingen av dem bruker prevansjon så kan man vel ikke lenger kalde det uønsket graviditet
Gjest ->>- Skrevet 12. september 2007 #19 Skrevet 12. september 2007 Nei, det synes jeg slett ikke er rett og rimelig. Da kan jo enhver mann love gull og grønne skoger for å få seg et nyp eller ti og likevel drite i noe som helst ansvar om dama blir gravid og har problemer med å ta en abort, da. Vil man pule noen av motsatt kjønn må man være i stand til å ta ansvaret for eventuelle resultater av det. Uavhengig av hva man har mellom beina.
Gjest Skrevet 12. september 2007 #20 Skrevet 12. september 2007 milde himmel, det eneste man kan gjøre for å være sikker på å ikke få barn er jo å klappe igjen beina! synes da virkelig mannen og kvinnen har like mye ansvar! dette må være det dummeste innlegget jeg har lest på lenge.. i tillegg til det om bidrag da..
solstråle69 Skrevet 12. september 2007 Forfatter #21 Skrevet 12. september 2007 Hva takker du Poamin for, mortilgunnar? Da har du i tilfelle misforstått meg, for jeg mener det samme som Poamin... Poenget mitt, er at hvis ikke kvinnen bruker prevensjon, og kun stoler på kondom, så kan det fort gå galt. Leste et sted at kondom kun er 85 % sikker mot uønsket graviditet.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 12. september 2007 #22 Skrevet 12. september 2007 fordi Poamin snakker som om det er begges ansvar, du snakker som om det er kvinners. hvor du får 85 fra ander jeg ikke men i følge lommelegen så er tallene litt anderledes. av 100 kvinner vil mellom 3-10 bli gravide Hvor sikkert kondomet er, avhenger i stor grad av deg selv. Hvis du kan bruke kondomet på en ordentlig måte, reduserer du mulighetene dine for å bli gravid betraktelig http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=322053
*dum&deiLig*™ Skrevet 12. september 2007 #23 Skrevet 12. september 2007 He he he, ingen prevansjonsmidler er 100% sikre. Formelen for kvinner må da være: spiral, p-piller, femidom, pessar og angrepiller i tillegg. da er man så sikker som man kan bli;-p
Gjest Skrevet 12. september 2007 #24 Skrevet 12. september 2007 Ja, vi får la være å ha sex unntatt i befruktningsøyemed.....*oppgitt*
solstråle69 Skrevet 12. september 2007 Forfatter #25 Skrevet 12. september 2007 Hvis dere er SÅ lite interessert i å beskytte dere mot en uønsket graviditet, så skjønner jeg at det er mange uplanlagte graviditeter! *Oppgitt*!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå