Gå til innhold

Dusje hver dag??

♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det uhygienisk å ikke dusje hver dag?

Jeg våkner noen ganger og tenker å drite i det idag, men så føler jeg på meg at det er uhygienisk å ikke gjøre det. Å gå med samme undertøy som dagen før. Så derfor ender jeg som regel opp med å dusje og skifte truse..

Tenker jo om man må være spesielt oppmerksom på det nå som man er gravid, med god hygiene..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går helt fint å skippe dusjen en gang i blandt. Jeg gjør det rett som det er - særlig om jeg vet jeg skal trene senere på dagen, og kommer til å dusje da. I sommerferien dusjer jeg bare annenhver dag.

Men det går jo an å skifte truse om man ikke dusjer....

Skrevet

Det å dusje hver dag er jo ikke sunt for huden din. Man kan jo skifte undertøy selv om man ikke dusjer hver dag.

Skrevet

jeg dusjer ikke hver dag, men skifter undertøy forde....som tyvenlias første sier så er det ikke sundt å dusje hver dag heller huden har ikke godt av det :(

Skrevet

He he... Jeg dusjer ikke hver dag, men ofte blir det til at jeg dusjer ja.

Men...de dagene jeg velger å ikke dusje, så bytter jeg undertøy og vasker kroppen min med klut.

Skrevet

Det går fint å ikke dusje hver dag. Jeg kan ikke dusje særlig oftere enn to ganger i uka, for da klør jeg meg ihjel (tørr hud). Men de andre dagene vasker jeg meg med klut og skifter selvfølgelig undertøy.

Skrevet

jeg dusjer heller ikke hver dag, man bryter ned kroppens naturlige bakterieflora med for mye dusjing og vasking=)

undertøy bytter jeg hver dag...

Skrevet

Jeg MÅ vakse meg under armene hver dag men det vil jo ikke si det samme som at jeg må dusje. Jeg dusjer ca annenhver dag. Om jeg dusjer oftere vasker jeg ikke håret oftere fordi.. Det kan godt gå tre dager mellom hver gang. Men en ting er sikkert jeg skifter truse og sokker HVER dag!

Skrevet

Dusjer heller ikke hver dag. Men vasker meg med klut de dagene jeg ikke dusjer. Skifter sokker og undertøy, pusse tenner,vaske hender.......

Skrevet

Med mindre jeg er på hytta eller har en slapp søndag i sofaen, så må jeg dusje hver dag. Spesielt nå som jeg er gravid, er jo så varm og svett.... Men har også tendenser til tørr hud så smører meg alltid godt.

Skrevet

Du MÅ jo ikke dusje hver dag, men man bør jo vaske underlivet hver dag, og ikke minst skifte truse! Det er jo ekkelt å ikke skifte truse da, blææææh :P

Jeg dusjer hver dag, men dusjer på kvelden :P

Skrevet

Jeg kan si at jeg dusjer ikke hver dag. Da jeg gikk på ungdomsskolen og videre gående lærte jeg av lærerne på skolen at jeg skulle dusje hver dag. Men jeg dreit i det. Jeg hørte at man skal dusje hver morgen før man går på skolen og jobben. Men jeg har aldri begynt med den rutinen å dusje hver dag. Jeg dusjer eller bader et par ganger i uka. Men jeg vasker rompa mi daglig, og jeg skifter også truse hver dag. Jeg vasker alltid ansiktet mitt når jeg steller meg om morgenen, og jeg vasker meg også under armenehver dag. Men det å dusje hele kroppen min hver dag, syns jeg er unødvendig. Mange syns sikkert at det er uhygienisk, men så lenge man ikke lukter svette ute og ser møkkete ut, så har ingen noe med om du dusjer hver dag eller ikke. Mange hudleger sier at egentlig er det ikke bra for huden å dusje hver eneste dag, det tøker ut huden. Jeg tror det i vår tid har blitt et krav å dusje hver dag, fordi såpeindustrien skal tjene masse penger. Det er i realiteten slett ikke nødvendig å dusje hver dag.

Når det gjelder hygiene i svangerskap så har ikke jeg oppført meg annerledes i forhold til det når jeg har vært gravid enn ellers. Jeg følte ikke at jeg trengte å dusje noe oftere da enn ellers.

Skrevet

Man kan trygt dusje hver dag, bare ikke bruke såpe på kroppen hver dag! Bare der det trengs, som f.eks under armene og underlivet (der man bruker underlivssåpe).

Skrevet

Jeg er helt ille. Orker ikke gå ut døra om morningen uten å dusje og skifte undertøy. Er oversansibel for lukter og orker ikke føle at jeg stinker noe annet enn rent og friskt. Jeg dusjer gjerne på kvelden også jeg. Rart jeg har hud og hår igjen...sukk....

Skrevet

Dusjer bare et par ganger i uka, føler ikke behov for mer. Men skifter truse hver dag. :D

Skrevet

Jeg dusjer hver dag, har liksom alltid gjort det, og føler ike jeg er "klar for å møte verden" uten dusjen om morgenen.

Har vel lest at man bør dusje seg nedentil iallefall når man er gravid. Pga de økte utfloden, og at en er mer utsatt for uvi..

Men om man skulle gå glipp av en dusj en dag, så overlever man nok dette og ;o)

Skrevet

Jeg dusjer meg annenhver dag! Av og til hver 3 dag,og ellers etter behov..som etter trening og sant!:) Men jeg vasker meg hver dag med klut! Og skifting av truser og sokker hver dag er en selfølge,synest jeg! :)

Skrevet

Dusjer så godt som hver dag, vasker håret annenhver dag. Men skrubber ikke hele meg med såpe hver dag, det er ikke bra...kan faktisk bli syk. En tidligere lærer jeg hadde ble det da ho var ung, ho ødela den naturlige bakteriefloraen en skal ha på huden (høres litt ekkelt ut egentlig). Skifte truse gjør jeg hver dag uansett om jeg dusjer eller ei, for intimvask tar jeg hver dag.

Skrevet

jeg dusjer hver dag, bruker dusjolje fra apoteket. og smører meg med bodylotion

Men for å være helt ærlig ble jeg ganske overrasket over at så mange ikke dusjer, og itillegg ikke skiftet undertøy og sokker hver dag! Ikke at jeg tenker at dere er noen uhygieniske mennesker, men tenkte for egen velvære liksom

Skrevet

jeg dusjer som regel hver dag,hender at jeg hopper over dusjen,men skifter truse og sokker hver dag. Vasker ikke håret hver dag,kanskje r3-4 ganger i uka

Skrevet

Jeg dusjer i hvertfall annenhver dag, vist ikke jeg dusjer hvar dag... føler meg skitten vist ikke. Men bruker ikke såpe på hele kroppen hver dag da.....Håret blir vasket hver gang jeg dusjer. Undertøyet er en selfølge at det blir skiftet hver dag...

Skrevet

Lurer på hvordan det blir om jeg kommer på sykehjem, hehe,,,, på de hjemmene jeg hat jobbet til nå så blir de dusjet het 14 dag..... (det er sjeldent det)

Skrevet

Jeg dusjer annenhver dag.Blir så tørr å ekkel i huden om jeg dusjer hver dag..

Men, vasker meg under armene og imellom bena hver dag, og bytter undertøy hver dag :)

Skrevet

Samme som Pampers er høygravid :)

Skrevet

nei jeg dusjer ca 4 ganger i uka men skifter truse hver dag..men jeg syns ikke det gjør noe hvis man ikke skifter hvis man har brukt truseinnlegg.men fortsatt syns jeg regelen om å skifte hver dag er best

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...