___ Skrevet 12. september 2007 #26 Skrevet 12. september 2007 Forvente arv bør dere ikke, men i noen tilfeller kan det være smart å overføre penger direkte fra besteforeldre til barnebarn for å unngå arveavgift. Hvis din samboers barn har planer om å gi dere forskudd på arv eller regner med å ha en arv å etterlate seg når han dør, kan dette være et smart tidspunkt å overføre noe. Ellers ser jeg ingen grun til å forvente store gaver forde andre i fammilien har mottatt arv eller vunnet i lotto for den del.
Gjest Skrevet 12. september 2007 #27 Skrevet 12. september 2007 NEI !! Hvorfor skal dere få "arv" nå..? ARV er noe man får fra nærmeste "ledd" når den pers. DØR og ikke før! Hvis det hadde vært min svigerfar, hadde ikke forventet noe jeg, hans mor, hans arv ! Så du får vente til svigerfar dauvver, da er det deres tur
Mage Mi Sa Jo Skrevet 12. september 2007 #30 Skrevet 12. september 2007 jeg syntes ikke at man skal forvente noe som helst når man ikkke er arvinger. så vil jeg si at det kommer vel ann på hvor mye gjeld ol svigerfaren din har og drømmene hans. hva slaks forhold han har til barna sine og hva slaks forhold han har til pengerol.og det er opp til han om han vil dele nå eller syntes at dere får vente på deres arv. selv hadde jeg delt, men det er lett å si. min mann arver nå etter sin avdøde mor, og han har valgt at det skal komme noe inn på sparekontoene til unga. samtidig skal de få noen av smykkene etter henne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå