*Vetlis* Skrevet 12. september 2007 #1 Skrevet 12. september 2007 Har dere det til faste tider? Er det alltid dere som lager? Å blir mannen deres sur om det ikke er middag på bordet hver dag?
Vestlandske meierier A/S Skrevet 12. september 2007 #2 Skrevet 12. september 2007 Vi har middag hver dag, den som kommer først hjem fra jobb begynner på middagen. Nå når jeg er hjemme så lager jeg middag til ah nkommer hjem ja. Både jeg og barna er sultne da så det passer liksom bra:)
petite fleur Skrevet 12. september 2007 #3 Skrevet 12. september 2007 Vi har middag stort sett hver dag, og det er som regel jeg som lager. Men vi er også en del ute og spiser + take away. Nei, sambo blir ikke sur hvis jeg ikke har laget middag:)
Adriansmor med tulla Skrevet 12. september 2007 #4 Skrevet 12. september 2007 Ja ja og ja Har middag hver dag ja og han er ferdig kl 4 så rundt samme tid ja... men i helgene kan det variere litt... han hadde nok surmula viss han ikke fikk mat.... men e trur nok sønnen min hadde blitt mest misfornøyd
temi & keli Skrevet 12. september 2007 #5 Skrevet 12. september 2007 Hehehe.. Litt morsom tråd.. Her kan det virkelig avsløres hvem som lever sammen med mannfolk med psykopat-tendenser.. Hvor ofte? Når jeg IKKE er gravid, spiser vi èn middag hver dag.. Når jeg er gravid, hender det at det blir et par brødmat-middager i uka.. Faste tider? NEI! Alt fra kl 15 til kl 21... Alltid vi som lager? Som regel lager jeg (for jeg er først hjemme), noen ganger lager han, noen ganger lager vi sammen.. -og sånn ca en gang hver tredje måned, bestiller vi mat.. Sur mann? Nei, heldigvis, takk og pris, akk og ve )
Venter på 3_de spire Skrevet 12. september 2007 #6 Skrevet 12. september 2007 Middag hver dag Tidspunkt varierer, etter hvor lenge vi er på jobb om vi har fri o.l. stort sett mellom 3 og 5 Ettersom hvem som lager middag Mannen blir aldri sur om det ikke er middag på bordet når han kommer hjem, ikke alltid han kommer i middagstid.
Mamzen Skrevet 12. september 2007 #7 Skrevet 12. september 2007 Vi har middag hver dag, men vi har 2 unger da..Før det var det ikke sååå nøye. Her varierer det veldig hvem som lager middag ja, når begge jobber. Om mannen min hadde blitt sur fordi det ikke sto middag på boret(når vi begge jobber) hadde jeg ikke hatt han som mann i utgangspunktet..
Gjest mor75 Skrevet 12. september 2007 #8 Skrevet 12. september 2007 Vi har middag hver dag. Stort sett jeg som lager, men dersom han er før meg fra jobb, gjør han det. Han forventer jo middag, men blir ikke sur dersom den skulle utebli. Ellers så er det da han som tar opprydningen og oppvasken. Og det er jeg godt fornøyd med!!!
prøvekluten+3små Skrevet 12. september 2007 #9 Skrevet 12. september 2007 prøver å lage middag hver dag,men skal vi noe så hender det det blir brødblingser en sjelden gang;O) ellers er det stortsett jeg som står for matlaginga..jeg er jo bare her hjemme,og dessuten liker jeg å lage mat...mens i helgene er det ofte han som er kokken..hehhe,sinna blir han ikke nei,for vi kommer som regel hjem samtidig alle fire her;o) jeg henter han på jobb,så henter vi barna i lag
amy_de Skrevet 12. september 2007 #10 Skrevet 12. september 2007 Vi spiser middag hver dag. Stort sett jeg som lager, men hvis han er hjemme før meg begynner han. Da blir det ofte spaghetthi eller pølser... hehe, han er ikke verdens beste kokk, men han prøver da iallefall. Han blir aldri sur hvis ikke middagen er klar, men jeg er alltid så sulten på ettermiddagen at stort sett sitter jeg klar til å hive i meg ved middagsbordet når han kommer inn døra.
pippi lotte Skrevet 12. september 2007 #11 Skrevet 12. september 2007 Nei-Alt for mange fritidsaktiviteter i familien, så hvis vi skal kunne spise samtidig, er vi nødt til å justere på tiden. Nei-Noen ganger meg, noen ganger au pair, sjelden han. Nei-Vi går ut eller bestiller take away
Gjest Skrevet 12. september 2007 #12 Skrevet 12. september 2007 Her er det middag hver dag - ikke faste tider siden mannen jobber lenge Vi bytter på å lage middag vi Han blir ikke sur hvis ikke middagen er på bordet da han kommer hjem
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 12. september 2007 #13 Skrevet 12. september 2007 Vi har middag hver dag. Spiser ca kl16.00 i ukedagene. Fre+Lør spiser vi om kvelden, og Søndag rundt 14.00. Det er stort sett jeg som lager middag her i huset. Og skulle det skje at middagen ble utsatt, så hadde han ikke blitt sur
prøvekluten+3små Skrevet 12. september 2007 #14 Skrevet 12. september 2007 syns i grunn det er ganske viktig å innføre skikken med å spise middag i lag jeg..blir liksom et samlingspunkt på dagen der vi alle setter oss ned sammen
mammasilla Skrevet 12. september 2007 #15 Skrevet 12. september 2007 Vi har ikke alltid faste tider, det går ikke pga at vi jobber og trener på ulike tidpunkt. Vi har som regel middag hver dag, evt vi går ut og spiser. Vil si han lager 70% av gangene og jeg 30% :-)
Gjest Skrevet 12. september 2007 #16 Skrevet 12. september 2007 Vi har middag hver dag ja, og kan vel si det er til fast tid.. Det er jeg som lager middag ja, men det er fordi det er jeg som går hjemme akkurat nå. Skal vel da si at middagen er ikke like avansert hver dag, men det er varm mat vaffal.. Min samboer blir ikke sur om det ikke er middag på bordet hver dag, langt ifra.. Er det slik at jeg ikke har hatt anledning til å lage noe, så fikser han noe når han kommer hjem eller kjører ut å kjøper noe.. (Det er veldig sjelden det skjer da, men har skjedd noen ganger)
frida-73 Skrevet 12. september 2007 #17 Skrevet 12. september 2007 Middag daglig her...men hvem som lager, kommer an på hvem som er først hjemmeeller har lyst. Aldri sure miner om jeg/han ikke har laget, da legger vi en plan og gjør det enkelt dersom tida er knapp... En god kvelds kan avotil være like deilig som middag... :-)
Pampers123 Skrevet 12. september 2007 #18 Skrevet 12. september 2007 Vi spiser alltid middag her i huset. Serveres rundt 4, da vi alle er ferdige i barnehage og på jobb I helgene kan vi spise noe lettvint til middag og en god kvelds istedet. Jeg lager den vanligvis, men det er fordi jeg elsker å lage mat, og han hadde aldri blitt sur om middagen ikke var på bordet
*Vetlis* Skrevet 12. september 2007 Forfatter #19 Skrevet 12. september 2007 Fy søren så mange flinke jenter det er her inne da ! I min venne gjeng er det stort sett jeg og 2 til som har middag hver dag. Andre ser rart på oss, som om det nesten er litt spesielt å ha det! Jeg er ikke oppvokst med middag hver dag, heller en gledelig overraskelse om det var middag hehe! Synes det er utrolig kjedelig å lage middag hver dag. Jeg er hjemme nå, så burde vel ikke klage, men i løpet av graviditeten har matlysten vært veldig opp og ned. Har nesten kastet opp pga matos osv. Så her har det vært lange diskusjoner ang hvem, hvor ofte osv.....
-Bobsi Skrevet 12. september 2007 #20 Skrevet 12. september 2007 Middag hver dag. Serveres kl 18-18:30. I helgene kanskje senere for oss, etter at snuppa har lagt seg. Bytter på å lage, eller sammen, jeg planlegger ukemeny og skriver handleliste Han blir ikke sur, men tror han hadde stusset litt. Det ville jeg også om han kom hjem og sa at han ikke ville ha. Vi er begge oppvokst med middag hver dag.
lillemor og lillebror Skrevet 12. september 2007 #21 Skrevet 12. september 2007 Vi har middag hver dag. Vi lager som regel middag sammen, men er også alt for ofte ute og spiser.... Varierer veldig når vi spiser, alt fra 15-22.
Gunni_2 Skrevet 12. september 2007 #22 Skrevet 12. september 2007 Vi satser på å ha middag hver dag. Mest fordi vi har en liten sønn og jeg synes middag er en fin familieting som vi kan gjøre sammen. Siden jeg kommer først hjem, blir det som oftest meg som lager middag, men samboern slår til i helgene. Vi pleier å ha middag til i 17- tiden. Og min samboern kunne klart seg uten mat omtrent, så han bryr seg ikke så mye om middag egentlig, men er enig at det er greit å spise sammen som familie.
susemor666 Skrevet 12. september 2007 #23 Skrevet 12. september 2007 Vi har å middag hver dag. Noen ganger noe veldig lettvint, da sønn i huset går på fotball. Å i helgene lager vi som regel noe ekstra godt, litt utpå tidlig kvelden=) Han blir ikke sur om middagen ikke er ferdig da han kommer hjem, sjøl om jeg går hjemme hver dag.
#mamsen m/ 2 skjønne smurfer# Skrevet 12. september 2007 #24 Skrevet 12. september 2007 hver dag faktisk....men sånn har det ikke alltid vært;) storsett ALDRI til faste tider. et sted mellom kl 18 og 20.30... hehe vi blir alltid enige om fra dag til dag hva vi skal spise, og sånn ca når vi tror vi er sultne. ganske greit igrunn. i perioder lager jeg/vi ukesmenyer (mest i forhold til ukeshandel), men det er mest fordi jeg har så mye fritid å drepe.. hehe
2. gutten har kommet Skrevet 12. september 2007 #25 Skrevet 12. september 2007 Vi har middag hver dag, i firetida. Vi slutter på jobb kl tre begge to, er som regel mannen min som henter i barnehagen og jeg som drar hjem og begynner på middagen. Hvis han er hjemme først lager han middag, men da må han vite på forhånd hva vi skal ha, han klarer ikke å finne på noe selv. På fredag og lørdag har vi ofte brødskiver ved middagstider og lager noe ekstra godt ved kveldsmattider for sønnen min. En gang i måneden bestiller vi pizza eller kebab. Det har vel hendt to ganger i løpet av de seks åra at han har kommet hjem fra jobben og jeg ikke har tenkt å lage middag. Han har ikke blitt sur, men stusset litt kanskje og da har han stekt seg noen pølser. Så han sulter ikke i hjel ved brødboksen, noe jeg tror pappaen min hadde gjort hvis ikke mamma hadde lagd mat til han..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå