Gå til innhold

Ting vi trodde da vi var små.....

Gjest otilie venter på Lillebror

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var redd når vi hadde vært på tur. Det kunne hende noen hadde stjålet huset vårt, at det ikke stod der lenger, når vi kom hjem... *fnis* nesten litt flaut det der...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hm. det jeg kommer på er at nedi kjellertrappa på museet ( i nabolaget) under alt løvet, var det mange slanger... turde jo aldri gå ned dit..

Skrevet

kaa82, huff, hadde du en sånn fæl pappa som tok livet av masse kattunger. Jeg hater sånne som tar livet av kattunger!

Skrevet

Da jeg var veldig lita:

Trodde fullt og fast at Tusseladdene bodde i kjølerommet i kjøkkengulvet hjemme hos mormor.

Hun var nok redd jeg skulle falle ned lemmen, og sa at jeg måtte passe meg for tusseladdene-

Gjett om jeg aldri vær i nærheten av den lemmen,da!

Jeg trodde også at om jeg spiste eplefrø,vokste det et epletre i magen min.

...så jeg svelget penger og knapper isteden. Trodde kanskje pengetre vokste opp?? hehe

Skrevet

Lillebror hadde sånne små lastebiler med henger og når man tok av hengeren på dem så fikk bilen slagside og tippa framover. Jeg trodde det var slik med ordentlige lastebiler også...

Jeg trodde også at hvis man ok i kranen og stekovnen samtidig så ble man til aske. Hadde sett det på tv engang.

Når jeg tenker på det, så blir jeg veldig fascinert av lastebiler uten hengere den dag i dag og jeg tar aldri i kranen og stekovnen samtidig....pussig

Skrevet

Var helt sikker å at alle folk var snille med hverandre *snakk om naiv*

og snakk om skuffelse når jeg oppdaget at slik er det nødvendigvis ikke.

Skrevet

-Jeg trodde det bodde en kjempeblekksprut under trappa til kjelleren. Var livredd hver gang jeg skulle gå der.

-Trodde at i gamledager var alt svarthvitt... som på gamle tv-programmer.

-Trodde at babyer kom ut av navlen på mamma'n når de be født.

Skrevet

Hvis man tråkka på snegler begynnte det å regne, og det skjedde faktisk med meg en gang..

Skrevet

Var overbevist om at ribbeina var lungene våre. At det var hule rør vi pusta gjennom.

Sjokket var stort da jeg som 16-åring (første året på videregående) skulle skjære i grisehjerter og -lunger i naturfagtimen......

Og da det gikk opp for meg, som 22-åring, at det ikke var høyere over havet jo lenger nord man kom. Trodde nemlig at Oslo var 0 meter over havet, og så steg det jo lenger nord man kom....

Snakk om å være blond og dum......

Skrevet

Det med snegler trodde jeg også på. Tråkket man på de svarte ble det regn, og tråkket man på de hvite ble det sol! Gjett om mange hvite snegler døde under skoa mine da:P

Skrevet

...at mamma og pappa hadde en million på banken - minst! Hihi

Skrevet

trodde det kom hvit-drikke-melk fra hvite kuer, og sjokomelk fra brune kuer. og de som var brune og hvite så var det ikke så sterk sjokomelk.

(de svarte tenkte jeg ikke over gitt- eller kanskje jeg trodde de var til pynt).

Skrevet

At noen egg er brune fordi høna ikke har tørka seg ordentlig i rumpa etter å ha vært på do!

Kamerat av foreldra mine som sa det. Jeg spiste ikke mitt brune egg den gangen... og har heller ikke gjort det siden ;o)

Skrevet

* At de som ammet hadde mat i den ene puppen og drikke i den andre.

* At biler som kjørte bak oss, spionerte på oss.

* At hvis jeg ikke gikk ut av badekaret tidsnok, så ville jeg bli sugd ned i sluket.

Skrevet

He he... Jeg trodde også at verden var sort/hvitt i gamle dager. Trodde ikke på bestemor når hun sa hun hadde hatt røde strømper som lita jente..He he.

Skrevet

Trodde at når man gikk nærme tv så kunne eg se det som lå til skrått for dem som stod der, eller som sambo sier, kunne man se under skjørtekanten på damene... hehe..

Har sikkert trodd på masse annet også, men ikke som jeg kommer på nå....

Skrevet

Jeg trodde at når magen rumlet (når man er sulten) så betydde det at den begynte å spise deg opp innvendig, så da løp jeg og spiste en skive :))

Også trodde jeg at hvis man hadde vinduet oppe i bilen og satt med armen hengene ut så kom det noen og klippet den av..

Skrevet

Trodde naboene lenger ned i veien var kidnappere. Vi innbilte oss at de ville fange oss med lasso og skjære ut hjertene våre og putte de i en svart koffert i en stor svart lastebil de hadde stående utenfor huset.

Alltid når vi sykla forbi måtte vi kjøre kjempefort så ike de pling-plong greiene (i mange farger vi hadde på sykkeleikene) skulle lage lyd. Da kom de nemlig ut på verandaen for å fange oss:)

• 2 måneder senere...
Skrevet

...........ok,når jeg var skikkelig lita,så trodde jeg Jesus gråt over hvor stygge vi menneskene var med hverandre når det regnet!

:-/

Tårene som falt i stort monn.

Skrevet

- at jeg fikk mark i magen av å spise snø, og at hvis jeg hadde noe rusk i navlen så var det marken som var på vei ut.

- at en heks hadde forhekset tøflene mine, så hvis jeg tok dem på så ville de gå rett i dammen med meg og jeg ville drukne. (så til mammas store fortvilelse blånektet jeg å ha på meg de tøflene, men da jeg fik et par nye var det greit)

- At hvis jeg lå med en arm eller et bein på utsiden av senga så ville digre røde krabber komme og dra meg avgårde. (ligger til dags dato ikke med armene på utsiden av senga!)

- at de som hadde kiosk var verdens heldigste for de kunne spise så mye godteri de ville helt gratis!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...