Kirsebæra Skrevet 9. september 2007 #2 Skrevet 9. september 2007 Nei... Fordi hadde det fantes en gud så ville han ikke ha tatt fra meg moren min i en alder av 16 år....den eneste forelderen jeg har vokst opp med, som var mitt alt, min ryggrad i livet! Aldri i verden om jeg noen gang kommer til å tro på gud...
Tomine is my star Skrevet 9. september 2007 #3 Skrevet 9. september 2007 Æ verken trur eller tviler..... (hva kalles det igjen?)
Gjest -<<- Skrevet 9. september 2007 #5 Skrevet 9. september 2007 Nei. Fordi ingen har gitt meg noen grunn til det.
Gjest Skrevet 9. september 2007 #6 Skrevet 9. september 2007 Ja. Men jeg har hatt mine tvil... Mistet 2 søstre, ene ikke mange dagene gammel, og andre 14 år. Hadde sterke tvil da... Men har vokst opp i en religiøs familie, eneste som har fått meg til å komme igjennom det jeg har måttet gå igjennom. Har vært en støtte på mange måter, selv om jeg kanskje burde være bitter. Men jeg velger å tro, selv hvor dumt andre skulle mene det er. Har vært en trøst for meg, og en støtte. Har dessuten opplevd mye som gjør at jeg ikke kan gjøre noe annet enn å tro.
Kirsebæra Skrevet 9. september 2007 #7 Skrevet 9. september 2007 Å så vil jeg bare få presisere at jeg ikke har noe imot de som faktisk tror på gud, men jeg gjør det ikke selv...bare sånn at ingen kommer å klarer å vri på det jeg har sagt=)
Gjest Skrevet 9. september 2007 #8 Skrevet 9. september 2007 Du må jo få mene hva du vil... Du sa egentlig ikke noe spesielt galt heller... Du og jeg har bare en helt annen oppfatning av ting... Men kan se din oppfatning av det og, jeg bare har valgt å se det annerledes.
Cat.68 Skrevet 9. september 2007 #11 Skrevet 9. september 2007 Ja, men ikke i den forstand at jeg ser Gud som et allmektig menneske som styrer og stiller og trekker i trådene til oss som marionetter. Gud for meg er en universalkraft, Gud er alt vi har irundt oss. All den energi vi trenger for å leve. De 4 element jord, ild, vann og luft.
ScaryMama Skrevet 9. september 2007 #15 Skrevet 9. september 2007 Jeg tror på evolusjon. Jeg tror at religion er skapt for å tilfredstille nysgjerrigheten til mennesker om tingenes tilstand og for å gi håp og mening til våre liv.
Cat.68 Skrevet 9. september 2007 #16 Skrevet 9. september 2007 Trenger et å være en motsetning til å tru på Gud. Jeg trur også på evolusjonen.Men jeg trur den er skapt av Gud. (hvis man da ser gud som en universalkraft , og ikke en person. Bibelen er en skreven bok med mange gode forfattere. Ikke nødvendigvis en bok med den fullstendige sannhet.?? heller en bok full av bildelige fremstillinger.
ScaryMama Skrevet 9. september 2007 #17 Skrevet 9. september 2007 Jeg forstår det, og jeg syns at bibelen inneholder mye visdom, på lik linje med sokrates (mye av det han sa i sin tid har også jesus blitt kredittert med å si). Men jeg tror ikke på gud eller noe liv etter døden. Jeg ser at det ikke er en motsetning mellom det å tro på evolusjon og det å tro på gud, men jeg tror at hele konseptet om gud er skapt av evolusjon for å gi oss mennesker mening og håp.
ScaryMama Skrevet 9. september 2007 #18 Skrevet 9. september 2007 Forskjellen mellom oss blir vel at du tror at gud skapte evolusjonen, mens jeg tror at evolusjonen skapte gud...
ScaryMama Skrevet 9. september 2007 #20 Skrevet 9. september 2007 Mening med livet selvfølgelig. Det er en utrolig trist og deprimerende tanke om at når man dør, så er det ingenting mer. Religion gir håp om at det finns noe større enn oss selv.
Cat.68 Skrevet 9. september 2007 #21 Skrevet 9. september 2007 Slik kan man også se det selvfølgelig. Jeg mener det egentlig er to sider av samme sak.;o))
Cat.68 Skrevet 9. september 2007 #22 Skrevet 9. september 2007 Men det finnes jo mer. Den dagen jeg dør, blir jeg jo en del av det store altet. jeg går i forråtnelse og vil leve videre i de 4 elementene jord luft ild og vann. Ergo vil jeg vare fri og være en del i den store universalkraften. Guds rike.
Gjest Skrevet 10. september 2007 #24 Skrevet 10. september 2007 JA! Selvfølgelig finnes det en Gud! Hvor kommer ellers alt det vakre fra?? Blomster, hav, skyer, diamanter, godhet, kjærlighet,håp, latter, smil, glede osv... Alt dette kommer fra Gud, Han har skapt oss i sitt bilde og elsker oss for den vi er uansett!!!
Anonym bruker Skrevet 10. september 2007 #25 Skrevet 10. september 2007 Hvis man hverken tror eller tviler er man ateist. En agnostiker er en som tviler (altså ikke vet helt).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå