Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 9. september 2007 #1 Skrevet 9. september 2007 Var fødsel nr 2 lettere enn nr 1? Gikk den fortere?
Monajenten Skrevet 9. september 2007 #3 Skrevet 9. september 2007 Jepp! Første fødsel: 9 timer fra første rie, revnet overalt. Fikk akupunktur og petidin. Andre fødsel: 1 time og 50 minutter fra første rie, hadde et par pyntesting. Ingen smertestillende (kom på klinikken med seks cm) Hadde valgt fødsel nr. 2 om igjen alle dager i uken;)
Gjest Skrevet 9. september 2007 #4 Skrevet 9. september 2007 Mye lettere og MYE kjappere. Fikk grei beskjed om å pelle meg på sykehuset ved første ri hvis jeg skal føde igjen. Nå skal vi flytte ca 1 time vekk fra sykehuset og angsten har allerede meldt seg for baksete-fødsel... og jeg er ikke gravid engang! ;-)
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 9. september 2007 #5 Skrevet 9. september 2007 Ja, den var lettere. Ja, gikk definitivt fortere. (et par dager mot et par timer)
NoDoubt Skrevet 9. september 2007 #7 Skrevet 9. september 2007 Fødsel nummer 2 var helt klart best. Har hørt at fødsel nummer 2 nesten alltid er den beste fødselen uansett hvor mange ganger du føder.
tuppemor-75 Skrevet 9. september 2007 #8 Skrevet 9. september 2007 ja, jeg brukte halve tiden på nummer 2, bare 12 timer!!! jippi!
handygirl Skrevet 9. september 2007 #9 Skrevet 9. september 2007 3 timer andre gang. 30 timer først gang.
Mille** Skrevet 9. september 2007 #10 Skrevet 9. september 2007 Jepp! Var satt igang med begge to, fødsel nr 1 tok 30 timer, nr 2 tok 5 timer. Mye lettere, men intenst når det stod på. Lykke til! )
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 9. september 2007 #11 Skrevet 9. september 2007 hadde mye tøffere fødsel med nr 2 jeg da...og den varte myye lenger:) men men, lykke til da:)
Mormor Tralle Tone Troll Skrevet 9. september 2007 #12 Skrevet 9. september 2007 Ja absolutt. Alle mine fødsler starter med vannavgang. Nr 1 gikk det 22 timer fra vannavgang til ho var ute. Med nr 2 gikk det 3,5 timer og nr 3 4 timer og 15 min. Men har ikke vonde rier før den siste timen omtrent med de 2 siste da. Jm trodde ikke jeg ble å føde på hennes skift da jeg kom inn nå sist, satt helt avslappet i stolen til registrering så ho ordna med rom til oss kor vi kunn sove resten av natta. Helt til ho så resultat av registreringa, da bar det inn på fødestua kor vi va et par time.. Satt i gyngestol å drakk brus og leste i gamle ukeblader..
sveis Skrevet 9. september 2007 #13 Skrevet 9. september 2007 Både og. Tok ca like lang tid. Mindre vondt, men tyngre å presse pga svake rier og større hode (39cm).
Gerbera og avleggerne :-) Skrevet 9. september 2007 #14 Skrevet 9. september 2007 Har født tre ganger, og det har gått fortere for hver gang. En relativt lang første fødsel (12 timer), en raskere andrefødsel (5 timer) og en superrask tredjefødsel (1 time og 45 minutt). Men nå skal det sies at selv om det gikk fort, så var riene heftigere dess raskere det gikk. Og de var så heftige på min siste fødsel, at jeg knapt klarte å henge med tempoet til kroppen min. Så hvis noen spør, var nok min fødsel nr to den mest "behagelige" og mest harmoniske ift kropp og psyke :-) Lykke til med din fødsel!
gutt,gutt,jente(1MA) Skrevet 9. september 2007 #15 Skrevet 9. september 2007 Min første ble satt i gang, og da hadde jeg første rie 2230 og gutten var ute 0352.. andre gang holdt jeg på å bli sendt hjem igjen, trodde sjøl det var i gang men ved undersøkelse kjente ho ikke hodet på babyen og mente at tidligst om tre fire dager ville han komme.. men heldigvis var sambo nede i kiosken og ble snakkende med en kjenning der en stund.. da han kom tilbake var riene i full gang, startet med fem-seks rier fra 1530-1540... 1703 var gutt nr to ute... veldig korte fødsler jeg har men utrolig intense, så kunne nesten tenke meg litt lengre bare forå få puste litt.. men greit når det er ferdig.. neste gang reiser jeg v første tegn.. har en times vei til sykehus.. hvis jeg skulle bli gravid igjen da... men for å svare tydelig på spørsmålet ditt: det gikk fortere andre gang, og man vet liksom hva man skal ut på.. åssen man presser og sånn.. ' lykke til m fødsel...
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 9. september 2007 Forfatter #16 Skrevet 9. september 2007 Tusen takk for svar. Min første fødsel gikk fort og greit. 4.5 timer fra jeg kom på sykehuset med 2 cm åpning til babyen var ute. Ingen smertestillende, for det rakk vi ikke. Veldig fornøyd med den fødselen, så hvis neste blir like bra eller bedre, så er det jo ingenting å stresse med ) Takker for lykkeønskninger!
Sebra Skrevet 9. september 2007 #17 Skrevet 9. september 2007 første født på termin daton 6 timer Andre 13 dager overtiden og 1 time og 25 min. Lykke til
1 gutt og 2 jenter:) Skrevet 9. september 2007 #18 Skrevet 9. september 2007 hadde 3 helt forskjellige fødsler. 1. var omtrent 17 timer(vannet gikk først,vart satt i gang,stor gutt(4300,52 cm) 2.19 timer(vannet gikk først,vart satt i gang til slutt pga avføring i magen,setefødsel) 3.12 timer(begynte med rier)
Gjest Skrevet 9. september 2007 #19 Skrevet 9. september 2007 Åja! Med nummer en lå jeg i 24 timer, og brukte godt over en time på og presse henne ut. 24 intense timer!!! Da lille Victoria kom til verden brukte jeg i underkant av to timer, og hun var ute på et parr press. Deilig! ) Hadde litt smårier, ikke spesielt vonde og meget urytmiske noen dager før sistemann ble født, så jeg tar ikke det med i tellingen som rier. Var de to timene før jeg fødte som gjorde vondt, så jeg teller fra da.
snirkeline Skrevet 9. september 2007 #20 Skrevet 9. september 2007 De to første var ganske like,gikk temmelig raskt og lett begge gangene. Var verre med nr.3,som var 7 år senere.Tok mye lenger tid,og var absolutt mest smertefull(og det sier jeg ikke bare fordi jeg hadde glemt hvor vondt det var de to første gangene)
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 9. september 2007 #21 Skrevet 9. september 2007 Med nr 1 så gjekk det 10,5 timar fra vannet gjekk til han var ute, starta med vannavgang, fra 3cm til han var ute gjekk det 6 timar Med nr 2 hadde eg rier litt til og fra fra tidlig morgon, blei nesten sendt heim fra sjukehuset men kunne komma tilbake etter eit par timar, da var det 3cm og me fikk bli. Under 2 timar etter det så var velsa ute, kunne også ha tatt den fødselen eit par dagar i uka!! Har hørt at nr 2 er gratis!! hehe stemmer her!!
susemor-3 små Skrevet 9. september 2007 #22 Skrevet 9. september 2007 JA!!! Brukte omtrent halve tiden. Fødsel nr 2 var en drømmefødsel i forhold til nr 1. Er bare så ufattelig lei meg for at vi ikke fikk tatt det opp på kamera... Kvelden/natten i mitt liv liksom. Jeg kommer aldri til å oppleve noe så fantastisk stort igjen.
Pimmini Skrevet 9. september 2007 #23 Skrevet 9. september 2007 Å ja... Fødsel 1: 2,5 døgn (fra det var 10 min mellom riene). Det var helt j.... Riene var helt sinnsyke og uten søvn på to netter og sterke smerter (ingen epudiral) trodde jeg ikke jeg kom til å klare det!! Skrekk og gru! Fødsel 2: 7 timer (var under 5 min mellom riene fra første stund). Riene var aldri veldig vonde. Jeg forsto ikke en gang at babyen snart kom. Satt hjemme på do og følte litt trang til å presse + masse blod, men trodde ikke det kunne være mulig (regnet med laaang fødsel igjen og samme sterke riene som sist). Valgte likevel å dra til sykehuset (5 min kjøretur fra oss og baby'en ble født der 15 min etter ankomst. Fantastisk fødsel, med bare flotte minner! Alt gikk så fort, greit, uten store smerter!!!
❤ mamma til 2 ❤ Skrevet 9. september 2007 #24 Skrevet 9. september 2007 nei, 1 gang var best, selv om jeg brukte lengere tid første gang,ca 6 timer,ingen smerte lindring, hærlig å føle at man har kontroll over fødselen, nr 2 kun 2,5 timer og rier over alt rygg mage au au, rakk ikke noen for annen form enn akkupunktur i ryggen som tok riene i ryggen da ble det mye bedre,
Kirsebæra Skrevet 9. september 2007 #25 Skrevet 9. september 2007 tro om min neste kommer til å vare kort da siden jeg brukte fem timer på min første...=/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå