Gå til innhold

Dere som har født...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ville dere ligge på sykehuset lengst mulig eller ville dere fortest mulig hjem?? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville egentlig hjem så fort som mulig, men måtte være 4 døgn grunnet ks.

Skrevet

jeg fødte på Ullevål mars 06. Skulle egentlig på hotellet men det var fullt så jeg ble liggendes på barsel på tomannsrom.... kunne ikke komme meg hjem fort nok! ble der alt i alt 1,5 døgn. De ville egentlig ikke la meg dra, men jeg nektet å bli. Det virket som om de hadde glemt at jeg var der frem til jeg ville dra. Fikk ikke noe info om avd, ingen viste meg hvor jeg kunne finne mat, ingen hjalp med amming osv osv.... har ikke lyst til å føde der igjen.

Skrevet

Jeg vil være der 1-2 dager og så dra hjem=) Sist var jeg der i 4 laaange dager...

Syntes det var gufullt... de ville ha meg enda en dag siden ammingen ikke gikk 100%.. men gråt store tårer for å komme meg hjem den 4 dagen.. og det fikk jeg=)

Var en drøm og komme hjem.. slappet mye mer av der og da gikk ammingen litt bedre også=)

Skrevet

1. gang lå vi på sykehotell fra torsdag til lørdags morgen, da var jeg kjempeklar for å reise hjem. Måtte opp igjen dagen etter for å ta føllingtesten, og siden det er noen mil og det var litt tidlig på morgenen ble det litt pes.

2. fødsel ville jeg ligge lengst mulig, var helt ødelagt i bekkenet og hadde ikke hatt sjangs til å leke med storesøster som ventet hjemme

Skrevet

Fortest mulig hjem hvis alt er bra.

De to gangene jeg har født har jeg reist hjem etter 2 dager og kommet tilbake den 3. dagen for Føllings test... 2 dager er mer enn nok syns nå jeg!

Skrevet

Jeg hadde en kjempefin tid på sykehuset og ble der de dagene jeg kunne.... :)

Kommer nok til å gjøre det samme igjen, hvis jeg føler meg like komfortabel der da.

Skrevet

Ville ligge så lenge jeg fikk, siden jeg var så ny i gamet:) Lå på barselhotell da.

Skrevet

Jeg liker ikke sykehus og ville av den grunn selvfølgelig hjem så fort som mulig. Med nr 1 ble jeg 4 døgn pga amminga som ikke kom helt igang. Med nr 2 og 3 dro jeg hjem etter 2 døgn, da de hadde blitt sjekka av legen. Ville gjerne dratt før men ville at legen skulle se på dem først og det var ikke mulig før....

Skrevet

Med nr 1 lå jeg i 10 dager til sammen, kom inn 2 dager før fødsel og etter fødsel lå babyen på barneavdelingen. Ville jo hjem, men snuppa måtte jo få bli bra først da. Med nr 2 gikk alt veldig fint og jeg ville hjem nesten med en gang. Dro etter litt over ett døgn. Mye bedre å være hjemme. :o)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

jeg fikk nå på torsdag, dro hjem fredag. Hadde bestemt meg på forhånd. Med første lå jeg fra tirsdag til fredag

Skrevet

Jeg var nødt å være der i 6 dager pga mye blodtap, lavt blodsukker på elias og sterke smerter og mye blødninger....Men jeg ville helst ha hatt ett roligere rom....de tre siste dagene lå jeg på rom med ei som nektet å la de barnepleierne ta ungen og den ungen skreik og skrein og hu klart ejo ikke å roe han ned, og hu plagdes også med amminga så elias våkna...bare rot og styr....jeg sa til dem, at dersom ikke jeg får et annet rom så drar jeg hjem, men jeg skulle jo få jren overføring så jeg måtte bli der...

Neste gang vil jeg føde på UNN....der er det hotell+ har familie der=)

ikke så langt herifra uansett...9 timer med bil eller tre kvarter i lufta...Men jeg skal ha KS på neste, jeg=)

Skrevet

med nr 1 var jeg der i 3 dager, det holdt i massevis.

med nr 2 nå dro jeg hjem etter under ett døgn, var vel der i 18 timer eller noe, he he!!

Skrevet

Nr.1 var jeg på barsel de obligatoriske 3 dagene.

Nr.2 var jeg der 3 eller 4 dager pga baby måtte få opp blodsukkeret og han var litt liten

Nr3.Hjem dagen etter fødsel

Nr4.Hjem dagen etter fødsel.....

Synes det er deilig å komme hjem til mann og barn.Slapper mer av og får endelig sovet på magen i senga mi:)DEILIG:)

Skrevet

jeg ville hjem fortere enn svint..men måtte ligge minst 4 døgn pga ks..

men skulle ligget lengre..det kan jeg si nå i ettertid..fikk en knekk da jeg kom hjem..

Skrevet

Fikk ikke dra hjem før etter 6 dager. Mistet en del blod og ammeproblemer. Lillegutt måtte ligge til observasjon første natten fordi han hadde svelgt en del fostervann.

Ikke klarte jeg og gå eller bevege meg heller:o(

Men, var veeldig heldig. Fikk eget stort familierom. 2 stoore rom helt for meg selv, med egen dusj, toalett.

De synes så synd på meg visst:o) Siste dagen spurte de meg om det var greit at det kom en inn til meg da de allerede var begynt å ligge 3 stk på tomannsrommene:o) Kjempegod service!!!

Så stortrivdes på sykehuset jeg!

Skrevet

Ville egentlig dra hjem kvelden den dagen jeg hadde født. Guttungen var ute 12:41. Men er førstegangs, ung, hadde STORT blodtap - så det fikk jeg ikke lov til nei...

Har jobbet 5 år med funksjonshemmede babyer,barn og voksne så ganske dreven i stell og lignende, så når de så det på barsel så fikk jeg dra hjem etter to dager når de hadde fått resultatet på HB osv.

Jeg syntes det var utrolig deilig å komme hjem til egen seng og uten masse andre babyer og folk rundt meg... :)

Skrevet

Ville være lengst mulig, men angret litt nest sistedagen, da var jeg lei å ville hjem ;o)

Denne gangen så er det vel max 2 dager som er normalt og de 2 dagene tror jeg jeg vil ha der :o)

Skrevet

Dere som hadde lav blodprosent, hvor lav var deres?

Min var etter førstefødte under 7, men allikevel fikk jeg ingen overføring.

Måtte ha med meg pleiere inn i dusjen i tilfelle jeg skulle segne om, helt forferdelig.

Var der i 4 dager, men fikk ikke komme på hotellet pga. blodprosenten og diverse andre kjipe ting etter en hard fødsel.

Skal aldri ha barn på Ullevå igjen iallefall, fikk nr to på Riksen og det var nydelig.

Var der i 5 dager da lille-snuppa var gul og måtte ligge i lyskasse,

Skrevet

Ville hjem så fort som mulig rett og slett fordi jeg sover bedre i min egen seng, ellers trivdes jeg godt =)

Skrevet

Fortest mulig hjem! Reiste hjem nøyaktig ett døgn etter at jeg kom og da hadde jeg brukt en halv dag på å sitte å vente på å få dra hjem, og jordmora hadde nok helst sett at jeg hadde blitt ei natt til.

Skrevet

Både og. Jeg syns det var godt å være der for da hadde jeg all ekspertise i nærheten, men samtidig gledet jeg meg til å komme hjem og få starte på det nye livet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...