Gå til innhold

Da er endelig valget tatt.. ang vinterdress

Anbefalte innlegg

Skrevet

jepp, der har jeg bestemmt meg for vinterdress i år

reflex med uttagbart for!!

grunnen til dette er følgende.

foret kan brukes under regnklær

foret kan tas ut å man kan bruke bare ytterdressen

foret kan brukes når han ligger i vogna

dessuten sa hun på butikken(å de fører både reima å reflex) at reflex sin var garrantert varmere siden det nesten er ren ull i den og at hvis lille svetter blir ikke reflex klam siden ull både puster å slepper ut fuktighet

valget var også mellom mikk line.. men det ombestemmte jeg meg fort for da jeg så at det var kun 70% ull i denne

så nå vet dere det c";) sååå fornøyd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ok

Kjempeflott for deg og dine :)

God vinter!

Skrevet

Har du prøvd den på barnet ditt? Den er sinnsykt kort i ryggen, må opp to til tre størrelser for å få ryggen lang nok. Da blir armer og bein altfor lange. Snakker av egen erfaring:-)

Skrevet

enig med deg dumogdeilig..sønnen min måtte ha 104 i fjor..han bruker ellers str 92..ellers er dressen fin =)

Skrevet

kan nesten ikke skjønne at den er varmere enn reima jeg da..

vi har bare brukt reima tec dresser. og ungene min har nesten aldri hatt ulltøy under dressen ute og vi bor i et kuldehøl....

Skrevet

Har tenkt å kjøpe skogstad jeg.. Hørt mye posetivt om de i forhold til reflex..men er vel hver sine erfaringer og smak...

Skrevet

Så flott at du er fornøyd. Her har vi kjøpt reimatec igjen, blir nok fornøyde og varme barn her også i vinter. :o)

Skrevet

Så pussig at de sier ulikt da! Vi kjøpte ny dress til eldstemann i våres i en butikk som også fører både Reflex og Reima og vuderte Reflex for å prøve den (har hatt Reima ellers) og spurte de som jobbet der hva som egentlig var forskjellen og hvilke tilbakemeldinger de fikk fra kunder. De sa at de fleste kunder var ganske fornøyd med sine valg samme hva de valgte, men at de med varme barn hadde klaget litt over at barnet ble svett av Reflex dressen, antagelig fordi den ikke puster så godt som Reima. Siden jeg har ekstremt varme barn endte jeg opp med Reima til slutt likevel, vil ikke at han skal bli svett. Rart at noen butikker sier noe da og andre noe annet. For de anbefalte dressene ganske like mye, bare at dersom man har barn som blir fort varme var Reima bedre, og også litt mer vanntett.

Skrevet

Jeg har jobba i b.hg i maaange år, og syns uten tvil at Reimatec-dressene er de beste.

Du som dkulle kjøpe Skogstad-dress, av erfaring er de lite slitesterke...men kan hende dette har blitt bedre, er et par år siden noen av b.hg-barna hadde skogstad-dress!!

Skrevet

ikke for å kverrulere.. men nå har jo ikke reflex dressen med uttagbart ullfor vært på markedet like lenge som reima.. så det er jo ikke så rart at de fleste har best erfaring med reima.

Skrevet

har kjøpt reflexdress til tulla på 5 år.. synes det virket som en kjempedress.. hun bruker som vanlig 110 i klær,men måtte ha 104 i dressen,så jeg vil ikke si at de er korte i ryggen..

Skrevet

jepp, samme her.. han bruker 86, å jeg prøvde 92.

den var litt stor.. men så skal den jo vare hele vinteren, å våren c";)

Skrevet

hihi skulle bare se om det gikk ann å skifte nick, å så kom det bare opp selv om jeg hadde skiftet tilbake.. det var altså meg HI som skrev det med str 92

c";)

Skrevet

Det kommer jo helt ann på hvordan ungen er bygd det da!

Sønnenmin er 107 cm lang og har str 110 i reflex sin dress. den er ikke kort i syggen til han!!!

Skrevet

Reflex er en knalldress! Vi er ikke fornøyd med Reima, den blir klam og altfor varm på mildere dager, og synes den er alt for lite slitesterk. Her sverger vi til Troll til storebror, og skal kjøpe Reflex eller Polarn til lillesøster (gidder ikke bruke 1800 kr på dress til en ettåring, så da blir det Reflex i stedet for Troll) også..! Reima er oppskrytt!! :-)

Skrevet

ja de uten ull er jo syntetiske.. så det blir jo ikke samme temperaturreguleringen inni de..

men for all del reima er gode dresser de å, men det er jo viktig å tenke på at det finnes alternativer

Skrevet

Vi har kjøpt dress på cubus vi =) Den har også utagbart for og gummi på rompe og knær. Hadde derifra i fjor også og var kjempefornøyd =) Fine farger, guttemodellen var brun og turkis.

Skrevet

Vil ikke kritisere ditt valg av dress jeg, men siden du spurte etter meninger, så er dette min mening på hva som er en god dress:

-vanntett

-vindtett

-myk og lett å bevege seg i

-fast, tynt for, da dette gjør dressen enklere å ta på for de små, og den blir ikke så klumpete og dermed bedre å bevege seg i.

Legg merke til at jeg ikke nevner merke her, for jeg har dette som kriterier for en god dress, uansett merke.

Skrevet

har også hatt reflex sine dresser i flere år, og er fornøyd med det. Vil imidlertid bare nevne at det er litt "styr" og ta fo`ret inni og utav, så jeg er jo litt i tvil om at barnehagepersonellet (hvis barnet ditt skal i barnehage da) har tid til og ta fo`ret utav og inni for og ha det under regnklær og når barnet ditt skal sove i det....

Skrevet

hva er styret med det da? man trenger jo ikke feste foret med knappene om man ikke vil..

Skrevet

neida, man trenger jo ikke det. Men da vil det jo krype litt oppover i alle retninger. Var bare et liten tanke. Jobber selv i barnehage, og vet at det er ganske hektisk i garderoben/mange barn som trenger hjelp, så jeg tror ikke det er noe personalet kan gjøre daglig for flere barn...

Skrevet

Hadde reimatec sin vinterdress i fjor, veldig fornøyd. Nå har vi Reflex sin høst/vårdress (fordi den var billig) og er fornøyd med den.

Uttagbart for er kjekt fordi dressen kan brukes som høst/vårdress, men ville hatt en ulldrakt eller fleecedrakt i tillegg for vognsoving og til å ha under regntøyet. Blir mye ut og inn ellers.

Var usikker på dressvalg i fjor jeg og, så i år har jeg bestemt at ettersom vi var så fornøyde sist, fortsetter vi bare med samme merke:)

Skrevet

enig med ellapia. Jeg har kjøpt en herlig ulldress gjennom nettbutikken krokofanten. Den er super. Kostet 299kr, men tror ordinær pris var 449kr

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...