Anonym bruker Skrevet 7. september 2007 #2 Skrevet 7. september 2007 Jepp, dessverre... en til to sigaretter om dagen.... Har kuttet ned voldsomt... Og når jeg havner på sykehuset, er det stopp!
StineMor_2007_ Skrevet 7. september 2007 #3 Skrevet 7. september 2007 samme her:( huff... 1 til 2 på kvelden... men er stopp når jeg er på sykehuset...
leonberger Skrevet 7. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 7. september 2007 Røyker nok litt mer enn det, men som dere stopp når jeg kommer på sykehuset.... Var sånn med de første oxo.... Er ikke det man tenker på, hvertfall ikke for min del.... Men vet om mange jeg som stormer ut fra fødestua ganske kvikt etter at ungen er ute og tar seg en røyk...
Mamzen Skrevet 7. september 2007 #5 Skrevet 7. september 2007 Hvorfor har dere som mål å stoppe på sykehuset? Blir det lettere å stoppe da, enn nå? Bare lurer jeg...
Anonym bruker Skrevet 7. september 2007 #6 Skrevet 7. september 2007 For meg blir det lettere da sambo røyker. Han har ikke planer om å slutte i det hele tatt, men han har kuttet ned på røykingen sammen med meg. På sykehuset vil jeg ha de tre dagene for meg selv, uten røyk og dermed bli mer motivert til å fortsette med det når jeg kommer hjem.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2007 #7 Skrevet 7. september 2007 det er jo værre for bebi at du røyker når den ligger i magen, enn at du røyker når den er ute av magen.. jeg har selv sluttet å røyke å håper jeg klarer å holde meg etter fødsel også.. lykke til me røykeslutt jenter.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2007 #8 Skrevet 7. september 2007 Fy faen sier bare jeg! Blir helt dårlig av dere. Makan til egoisme.....
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 7. september 2007 #9 Skrevet 7. september 2007 Dømmer dere ikke eller noe slapp off, bare lurer som en annen her.. Sånn helt erlig, hva får dere til å tro at det blir lettere å slutte på sykehuset? Skulle det ikke vært "lett" nok å slutte etter dere fikk beskjeden om at dere har ett liv inni dere, som dere har ansvaret for å holde friskt? Er jo i magene deres de tar HARDT skade av "hobbyen" deres. Utenfor kan dere bare la være å amme, å holde dere unna ungen når dere skal ta dere en røyk.... Bare ett spml, for jeg kan ikke helt forstå den..!
Anonym bruker Skrevet 7. september 2007 #10 Skrevet 7. september 2007 Vet røykekutt er vanskelig...og at dere trapper ned er jo bedre enn ingenting., Men...finnes det bedre grunner her i verden enn å kutte helt, når all forskning tydelig viser skadene det gir fosteret? Undrer meg bare...dømmer ikke..men må si jeg ikke syns noe om det... Skal dere begynne igjen etterpå da? Trappe opp igjen?
purple Skrevet 7. september 2007 #11 Skrevet 7. september 2007 Har dere -ikke røykende dømmende mennsker noe med hva andre gjør egentlig?Pass på dere selv så passer vi andre på oss selv. 1-2 røyk som endel her tar er desuten så lite at....ja...nada å si!
Anonym bruker Skrevet 7. september 2007 #12 Skrevet 7. september 2007 Jeg blander meg i alle fall i akkurat det jeg føler for å blande meg i..... 1 røyk er jo nok til å holde ungen med nicotin konstant. Den nicotinen sitter jo i kroppen din en god del døgn, så så lenge du røyker hver dag så er skaden gjort. Det m å røyke 20 om dagen forverrer selvsagt skadene, så det er bra å kutte ned , men laaaaaaaaaaangt fra uegoistisk. Dette er den første gaven dere gir gullet deres...NICOTIN:... shame on you....... Hilsen ei som røyka 40 om dagen og slutta det sekundet hun testa positivt
Mamma til snart 4 Skrevet 7. september 2007 #13 Skrevet 7. september 2007 dette er ikke for å unnskylde røyk altså, men jeg røyker ca 8 dagligt. pluss minus. var på konrtoll igår, låg til ctg og jordmor hadde ikke sett så god registrering av baby på lenge, skrøtte voldsomt!! i beg røyket jeg ikke i det hele tatt, men det har tatt seg mer og mer opp. Legen som ikke kjenner meg sa, godt at du ikke røyker for friskere baby får en ikke tak i;) jeg bare WHAT! kjempe kjekt å høre;) men prøver å la var å røyke da, noen dar lite røyk andre dager mer. men for dere som ikke har røykt i det hele tatt, ikke kom her og si vi er egoistiske for vi vet det like godt som dere at det ikke er bra, men det er ikke alltid like lett for alle. å skal dere være så tøffe så ikke trykk på den pinglete anonym knappen!!!
Anonym bruker Skrevet 7. september 2007 #14 Skrevet 7. september 2007 Til deg som sier at en røyk om dagen har nada å si... Tror du har gått glipp av noe der! Selvfølgelig har det noe å si!!!!
*dragonfly* Skrevet 7. september 2007 #15 Skrevet 7. september 2007 Jeg sluttet å røyke på dagen, forrige gang jeg ble gravid, og har holdt meg siden, så da slapp jeg det tunge med å slutte denne gangen. Det var deilig, for jeg slapp å spise så mye:) Men jeg hører mange si at det er mer skadelig å stresse med sluttinga enn å røyke et par om dagen. Dette vet jeg lite om, men for min del så spiste jeg masse og slapp å bli stressa. (trøstespiste på et vis)Ikke at det er bra å spise masse, det kan være nok så skadelig det og. Men vi er alle ulike og dette er vel mer enkelt for noen, enn for andre. I mitt tilfelle så er jeg glad jeg prøvde på den måten jeg gjorde det, selv om jeg fikk litt ekstra spekk. Jeg ble kvitt det etter hvert og nå er jobben gjort. Ønsker dere røykere lykke til og håper dere greier å slutte til amminga i alle fall
Anonym bruker Skrevet 7. september 2007 #16 Skrevet 7. september 2007 Jeg må innrømme at noe av det mest egoistiske jeg ser er jenter med gravide mager som står med røyken i hånda.. jeg mener den lilles behov bør gå foran røyksuget og at vil man slutte så klarer man!! nikotinen sitter i, som flere her kommenterer, langt lengre i fosteret og fy til dere som røyker med en liten uskyldig i magen deres...
snartgift.no Skrevet 7. september 2007 #17 Skrevet 7. september 2007 Til førstegangsmamma 35 uker: Jeg har røykt i 8 år før jeg ble gravid med 1. mann. Og det er ingenting jeg syns er så ego som å røyke under sv.skapet, Patetisk. Jeg sluttet på dagen da jeg testet positivt, til opplysning... Får håpe for din egen og den stakkars nikotinfylte babyen din at h*n fortsatt vokser og er frisk til tross for røykingen din....
Mamma til snart 4 Skrevet 7. september 2007 #18 Skrevet 7. september 2007 mi tulle vokser kjempe fint og er kjempe sprek. som sagt beskytter jeg ikke røyken men sier at det er ikke lett for alle som vil slutte. . jeg røyker kun når jeg er hjemme alene, går ikke åpent lys med røyken, klarer også å gå dager uten røyk, men 8 på det meste. .
purple Skrevet 7. september 2007 #19 Skrevet 7. september 2007 hører nå på hva legene og min jordmor sier jeg da....og ikke dømmende mennsker her inne.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2007 #20 Skrevet 7. september 2007 Førstegangsmamma 35 uker og dere andre... skal ikke dømme dere, men mitt inntrykk er at dere er utrolig harry:-) Og NO WAY om legen din har sagt det du skriver: godt du ikke røyker, for friskere unge enn dette får du ikke. hahahahaha, liksom.... Jeg vet alt om å kjenne røykesuget, men tror jeg hadde kastet opp hvis jeg tok en sigarett nå. Av dårlig samvittighet. gjør som dere vil, men ikke snakk om at det er så bra å slutte på sykehuset- dere lurer bare dere selv- Klarer det ikke.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2007 #21 Skrevet 7. september 2007 jeg slutta å røyke før jeg ble gravid, men trenger da ikke å behandle de som røyker litt som om de er barnemishandlere for det!! Synes de som har kutta ned skal ha ros for dette Tror de færreste gir faen i om babyen tar skade, men å stumpe røyken er jævlig vanskelig!! Lykke til dere som vil prøve å slutte når babyen kommer!!
smillas Skrevet 7. september 2007 #22 Skrevet 7. september 2007 Det er eksrøykere som er strengest, vet du. De som aldri har røyka vet jo ikke om det faktisk er umulig å slutte. Det vet vi eksrøykere at det er. Mulig altså. Man må bare motiveres/skremmes noe inni svarte... Men det er litt rar reaksjon fra deg, når de sier at babyen er frisk; som WHAT! akkurat som om du ikke hadde forventa det. Da er det jo enda verre å forpeste ungens levevilkår. Men la gå. Det går helt sikkert bra med de fleste. Men går det gæærnt, burde de kunne saksøke dere for alt dere er verdt! Bare vent til det blir advokatmat i fremtiden, hehe
Maria&Casper Skrevet 7. september 2007 #23 Skrevet 7. september 2007 Oioi, så masse rare innlegg gitt.. Røyka selv helt frem til jeg var i uke 25 sånn ca å da slutta jeg å det var IKKE enkelt. Syns det blir helt feil av enkelte å komme her å veive me pekefingern å si at man er egoistisk osv osv. Det provoserer meg noe så inn i granskauen. Er dere klar over hvor vanskelig det er å slutte å røyke eller? Å nå kan det jo selvfølgelig komme en eller annen som har røyket selv før å si at det er vel ingen problem, men det utsagnet tar jeg med ei klype salt altså! Det ER vanskelig å slutte å røyke så det så, hvertfall om det er noe man har gjort hver dag i 2-3 ja 5-10 år å mer.. Å det at du tar en røyk gjør at barnet ditt har nikotin i blodet sitt i 6 timer. Nei, syns at de som kommer peivende med fingern sin om røyk å skader på baby burde la være å svare på slike innlegg, for det var ikke rettet mot dere i det hele tatt! Det er da min mening, å TAKK å lov at vi alle er forskjellige med forskjellige meninger..
Anonym bruker Skrevet 8. september 2007 #24 Skrevet 8. september 2007 Da jeg gikk gravid med snuppa mi greide jeg ikke trappe ned:( D tror jeg hadde myye med min mor å gjøre,hun kritiserte meg hele tiden pga røyken,hun har ingenting hun skulle ha sagt som røykte under alle 4 svangerskapene (hun fikk bare friske barn!) ! Jeg ble veldig deprimert av henne.og d hjelper ikke akurat å verken trappe ned eller slutte..Som sagt,hadde jeg VELDIG dårlig samvittighet! jeg røykte ca 12-13 røyker (ikke sigaretter) om dagen.Heldigvis fikk jeg en nydelig velskapt datter på 3460 gr og 52 cm,større enn de andre barna mine,de røykte jeg ikke når jeg gikk med.
barnnr.2 Skrevet 8. september 2007 #25 Skrevet 8. september 2007 jeg lurer litt på om hvorfor du ikke har sluttet før du ble gravid når du har så stor selvkontroll at du slutter på sekundet når du finner ut de er gravid? Så lurer jeg på hvorfor du ikke sluttet fra det sekundet du ville forsøke å bli gravid? Og kan ikke de som av en eller fler grunner ikke har klart å slutte helt få lovt å snakke om noe som helst uten at debatten skal vris til hvor egoistiske disse er?????
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå