Gå til innhold

Har du opplevd noe vondere enn fødsel?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, ikke av fysisk smerte!

Skrevet

Gallestein var nesten like vondt...

Men nei, har nok ikke opplevd noe så inntenst, og sammtidig så fantastisk!

Skrevet

JA! Og vet ikke hva det var. Muligens nyrebekkenkolikk eller noe sånt. Og det VAR verre enn fødsel, for jeg fikk ikke pauser, bare trodde jeg skulle "dø" av smerte. Fødselssmertene var jo meningsfulle, og jeg visste at det ville ta slutt osv.

Skrevet

Jupp..I mitt første svangerskap fikk jeg problemer md nyrene. 48 timer med ekstreme smerter non - stop før de fikk ræva i gir på sykehuset, resultat: Evig nyreproblemer.

Fødsel nr 2 varte i 58 timer, jævla vondt, men kan ikke sammenlignes med nyresmertene.

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Angstanfall, kynnere og de strekeste menskrampene.

Hadde svake rier!:-)

Skrevet

niks. Men så har ikke jeg opplevd mye smerte bortsett fra da jeg fødte da.. Ikke vært noe særlig syk eller noe.

Og må få sagt at jeg gruer meg MYE mer til å gå til tannlegen enn til å føde igjen.

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Hærregud, ikke minn meg på det...velger heller fødsel framfor fjerning av tannstein!

Skrevet

Gaaale mennesker... jeg skulle gjerne lenket meg til tannlegestolen om jeg slapp smerten og angsten for smerten under pressriene!!!

He, he - jaggu er vi ulike!

Skrevet

snella snella (fødeklar): skal jeg ta å føde for deg, og så går du til tannlegen for meg? :P

Skrevet

anytime! :)

Skrevet

Gallesteinene var verre fordi jeg ikke viste hva det var og hvor leng smerten ville vare. Med fødselen så brukte jeg ingenting mot smerte og ja det var jævla vondt men da viste jeg at det snart var ferdig og at det kom en baby ut fra det så det var helt verdt det! Jeg fikk gallesteinene når jeg var gravid så de kunne ikke gjøre noe med det. Det var DRITvondt og skummelt og ikke vite hva årsaken var på lenge!

Skrevet

Når vi snakker om fysiske smerter har jeg ikke opplevd noe vondere nei. Så jeg velger å tolke det som at jeg har vært heldig og unngått mye smerte, når jeg ser hva andre her skriver :-) (håper i grunnen jeg slipper noe vondere også)

Skrevet

muahhh....snella da! føder gjerne din og jeg om du går til tannlegen og borrer for meg! DET er helt GRUSOMT! jeg bare skikkelig HATER tannleger! skikkelig vonde minner fra en terrortannlege fra jeg var liten som sikkert nok sitter godt i enda,men jeg og er i kategorien som nok heller føder engang til enn å gå til tannlegen..

Skrevet

Ja!

Ankelbrudd (dagen etter operasjonen var grusom)

Tannbyll

Skrevet

Ja - etterier én uke etter fødsel nummer 2!

Det var en sammenhengende rie som varte i en snau time non-stop! Takke meg til en fødsel, hvos man i det minste får trukket pusten en gang i blant!

Skrevet

Ja, faktisk. Hadde i forrige svangerskap en liten nyrestein som skulle passere gjennom kanalene..og de var mye værre enn å føde. Mest fordi da fødselen var i gang visste jeg hva det var, og at det var over en gang. Værre men nyresteinen, jeg hadde ingen anelse om hva det var, og var redd. Hadde så vondt i kroppen, at jeg ikke kunne bevege meg på noen som helst slags måte.

Skrevet

Jeg syntes ikke fødselen var så smertefull, men helt grusomt slitsom!! Hadde en grei åpningstid, men lå med pressrier i 2,5 timer... Det var veldig utmattende...

Skrevet

Syntes ikke selve fødselen var så ille som jeg hadde innbilt meg.. var nok mer at det var slitsomt med alt som skjedde i forkant og etterkant.. ble satt igang med drypp pga sv.skapsforgiftning(fikk litt lystgass underveis) og babyen min fikk pustevansker etter fødselen.. den psykiske smerten og bekymringen var verre, selv om det selvsagt var en tøff fødsel rent fysisk også.. det som var verst av fysisk smerte under fødselen var å bli klippet uten bedøvelse i en "svak" rie.. ellers hadde jeg i etterkant veldig sterke etterrier(tok alt av smertestillende mot etterriene men ingenting hjalp) og var heelt grusomt å gå på do siden jeg hadde treg mage og en rift fra fødselen.. DET var vondt det.. den har begynt å gro nå da, snart 6mnd siden fødselen..

Ellers har jeg opplevd å få skulderen ut av ledd ved en annen anledning.. men nei, det var ikke så traumatisk..heller mer ekkelt egentlig..

Skrevet

Gikk og ventet på gallesteinsoperasjon i et halvt år, før det endte med betennelse på buspyttkjertelen og akutt innleggelse... Mange anfall i uken, som jeg måtte behandle med morfin for å overleve.

Det var MYE vondere enn fødsel!

Skrevet

Ja!!! og gå med urinveisinfeksjon 4 år i strekk er vondere enn og føde...uff...

Skrevet

Borr meg inn til hjerterota om jeg må (i allefall tannrota!). Her kan man jo stikke inn bedøvelser og kjøre på med smertestillende medikamenter etterpå, om man føler for det (i ikke-gravid tilstand selvsagt!).

Jeg har hatt min del av kjeveortopedi, kjettinger og bøyler i mitt liv, så tannlegeskrekk har jeg ikke. :)

Visker du "pressrie" til meg, derimot, så fylles øynene med tårer og jeg vet ikke min arme råd...

Huff, jeg må få fødselen unna nå kjenner jeg. Hadde det bare vært så enkelt å tildele den til dere "fødemaskiner"!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...