Gjest Skrevet 6. september 2007 #26 Skrevet 6. september 2007 Det hadde vist med holdbarheten eller styrken i stoffet å gjøre. Husker ikke helt. Men de måtte altså vaskes på vrangen og aldri bruke tøymykner var beskjeden jeg fikk ;-)
klg,2 boys now:) Skrevet 6. september 2007 #27 Skrevet 6. september 2007 hehe ganske dårlig på den jeg å.sortere hvit og resten.men synes det det hvite blir blå/grått uansett jeg da.
Twintipp og himmelblå Skrevet 6. september 2007 #28 Skrevet 6. september 2007 Hahaha:o))) Slitsomt ja!! He he, han fikk mopp og støvdusk i gave av naboen til jul!
Twintipp og himmelblå Skrevet 6. september 2007 #30 Skrevet 6. september 2007 Ja, så macho at han sitter når han "pisser":o) *lol*
Gjest Skrevet 6. september 2007 #32 Skrevet 6. september 2007 Jøss, jeg trodde jeg var slapp, jeg, men nå skjønner jeg at jeg egentlig er en skikkelig pirk.... Her vasker vi lys varm vask, lys medium varm vask, mørk varm vask, mørk medium varm vask, dongeri, håndklær, ullvask, og ofte går fleecegensere for seg selv også...
Gjest Skrevet 6. september 2007 #33 Skrevet 6. september 2007 Når det gjelder husarbeid så er jeg dronningen av "vi tar de mest lettvindte løsninger som finnes og håper det går bra" ;-) Jeg HATER husarbeid, gjør det jo, og min mann tar sitt, men missliker det veldig og prioriterer det alltid vekk til fordel for andre ting, som å sitte her, hehe... Likevel har vi det faktisk noenlunde ryddig og rent her for det meste. Pussig.
Girly *snuppa og snuppen* Skrevet 6. september 2007 #34 Skrevet 6. september 2007 Her sorteres det - BIG TIME! Og hold dere fast damer - jeg stryker til og med sengetøy! :-)
Gjest Skrevet 6. september 2007 #35 Skrevet 6. september 2007 fritidsproblemer, eller???:-) get a life.. hehe
Gjest Skrevet 6. september 2007 #36 Skrevet 6. september 2007 Uuuups, holdt meg ikke godt nok fast og datt av sofaen her... Seriøst???? Hvorfor? Hva i alle dager er poenget med å stryke sengetøy? Det blir jo uansett krøllete igjen etter en natt? Husker jeg måtte stryke sengetøyet til en jeg jobbet for noen ganger (ja, sær sjef, var sommerjobb), og jeg kjente faktisk irriterte rykninger i armene mine når jeg stod der, jeg avskyr å stryke og blir faktisk irritabel og sint av det. Snakker om bortkastet tid. Med tre sønner blir det skjortestryking noen ganger i året, og det skal jeg klare, men der går grensen! ;-)
Girly *snuppa og snuppen* Skrevet 6. september 2007 #37 Skrevet 6. september 2007 he he he! Det finnes jo ingen ting som er bedre enn å legge seg i rent og nystrøket sengetøy! :-) Synes ikke det er spesielt artig å stryke, men det er verdt det. :-)
bente69;) Skrevet 6. september 2007 #38 Skrevet 6. september 2007 Sorterer litt, noen vil sikkert kalle det mye...hehe håndklær (alle samme farve) og kjøkkenkluter og oppvaskhåndklær. sengetøy mørk bomull hvit bomull rød/rosa bomull lyse truser sokker mørke truser sokker ullgensere/bukser/sokker/votter/anna ull Ja, det var vel det hele. Noen ganger bli det noen maskiner med kun et plagg eller to i om det er noe jeg er redd for, eller et plagg av sterk farge å uvaska.
bente69;) Skrevet 6. september 2007 #39 Skrevet 6. september 2007 Siden du ikke stryker sengertøyet, så stryker du vel ikke truser heller da?
~sjiraff~ Skrevet 6. september 2007 #40 Skrevet 6. september 2007 Her vasker vi tre forskjellige maskiner - hvitt tøy (skjortene til sambo osv) - ull - resten Og gjør som deg, nye klær vaskes separat 2-3 ganger så er som regel restfargene borte )
Gjest Skrevet 6. september 2007 #41 Skrevet 6. september 2007 Stryke....truser????? Holdt på å si...Går det an i det hele tatt da? Altså...Nei, den var ny. Stryke truser? WHY???? Eller er dette kødd?
bente69;) Skrevet 6. september 2007 #42 Skrevet 6. september 2007 Om du ser på de beige skinnsetene i min bil, er ikke restfargen etter jeans borte etter 2-3 vask. Har tatt fram jeansa nå de siste to ukene, å setene på bilen ser helt jævlige ut. Jeansen jeg har brukt er hvertfall vaska 20 ganger.
Mormor Tralle Tone Troll Skrevet 6. september 2007 #43 Skrevet 6. september 2007 Sorterer i følgende kategorier! Arbeidstøy t gubben = 50 grader med forvask og gjerne en om gang til på 50 grader.. Hvitt/lyst tøy 40 grader, sengklær og håndklær går sammen med undertøy på 70 grader. Rød/rosa/lilla vask og mørk vask. Varierer litt på tempen der. Med jentebaby i huset er det plytselig blitt velid mye rød/rosa vask. + MASSE håndklær som må vaskes. Nesten daglig en maskin håndklær og gulpeklyter.
bente69;) Skrevet 6. september 2007 #44 Skrevet 6. september 2007 Hmmm... gjør du ikke det... det syns jeg var rart!!!!
~sjiraff~ Skrevet 6. september 2007 #45 Skrevet 6. september 2007 hmm.. mine farger nå hvertfall ikke av i vask..
Gjest Skrevet 6. september 2007 #46 Skrevet 6. september 2007 Mmmmm *nikke samtykkende og rygge langsomt og forsiktig vekk fra den tydeligvis litt sprøe damen* ;-) Jeg stryker guttene sine skjorter til viktige dager, evt min mann sin dersom han ber pent nok, og så strøk jeg en duk en gang, og bunadskjorten min til 17.mai. Trengs virkelig ikke mer enn det!
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 6. september 2007 #47 Skrevet 6. september 2007 Nei det gidder jeg ikke... Her går det i lyst, mørkt og håndkler/sengetøy.. Mer enn det gidder jeg ikke sortere!
¤MegOgMini¤ Skrevet 6. september 2007 #48 Skrevet 6. september 2007 Heftig chatting må jeg si hehe...
Gjest Skrevet 6. september 2007 #49 Skrevet 6. september 2007 sorterer i 5: *mørkt tøy *lyst tøy *håndlær og kluter på hvitt 95 grader (har bare hvite håndklær/kluter) *ull *sengetøy 60/70 grader
tvilling73, 05/07 Skrevet 6. september 2007 #50 Skrevet 6. september 2007 Jeg har masse hvite uniformsskjorter.. hvis min mann vasker de med sine mørke klær får de en blå tone - uansett hva du sier og mener!!! Det er forbudt her i huset. Vi skiller på hvitt. Farget. Sengetøy går som regel for seg da jeg hater og lete frem hånkle fra dynetrekket. Så går hånkler, vaskekluter, truser av det lyse slaget for seg. Av og til blandet med bodyer og klær til jenta vår - da nesten alt det skal på 60g. Rødlige klær som skal på 40, vaskes separat fra de mørke klærna. Og det tar ikke lang tid å sortere, 1 min max på hver vask. Jeg kjøpte 2 fine hvite strømpebukser til jenta vår, de ble brukt en gang og kom ut av maskinen som grå fordi mannen min hadde vaska de med mørke klær som alle hadde vært vaska 100 ganger før...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå