Gå til innhold

Andre osm ikke sortere klærene...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når de skal vaskes? Altså vi har håndklær/sengetøy for seg og kluter til stell for seg, men alle klær (utenom dongeribukser som ikke skal ha tøymykner på seg) ellers går i samme vask uansett hva de egentlig skal vaskes på og farge. Kun helt nye klær i sterk farge vasker jeg kun sammen med mørkt tøy første 2-3 gangene, så er de med i flokken de også. Blir jo nesten svett av å høre på systemet til venninner og lese her inne. Klærene våres blir rene og fine og det er aldri noe problem å ha rødt, lilla, hvit, sort, grønn og blå i samme vask, alle kommer ut igjen med de fargene de hadde ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har et avslappet forhold til klessortering. DET orker jeg nemlig ikke å bruke energien min på.

Skrevet

Jeg har brent meg på det der så mange ganger, så her sorterer vi i hvitt, dongeri, rødt / rosa, blått / grønt og det vi vet at er trygt å vaske sammen :P

Håndklær går for seg selv. :)

Skrevet

Nei her blir det fordelt etter farge og div.kluter håndklær kokvask. og fordeler det som skal til finvask. her har det ikke kommet ut med samme farge viss jeg blander.

Skrevet

Nei ikke sant? Er nok av andre ting som må gjøres i huset, har aldri likt klesvask, er vel derfor min mann tar det mest, han går fortere tom for boksere enn jeg for truser, hehe....

Skrevet

Alva, jeg er villig til å vedde ganske mye på at om du fikk en hvit tskjorte og jeg fikk en hvit tskjorte som vi skulle bruke og vakse i 3 mnd også sammenligne de så hadde ikke din tskjorte vært hvit altså. Den ville se hvit ut for deg helt til du sammenlignet den med min hvite. Hvitt tøy som ikke blir vakset for seg selv blir grålig/blålig. Sånn er det bare. Jeg er nazi på vaks når jeg først får somlet meg til å vaske. ALT sorteres, og hvitt tøy vaskes på så høy temp som mulig og med klor om tøyet tåler det. Jeg grøsser når jeg ser unger som har "hvite" trøyer på seg er grålige. ÆSJ. hehehehe. ;)

Skrevet

Hmmm, merkelig at våres klær ikke farger av da? De er jo kjøpt på helt vanlig butikker. Som sagt, første 2-3 vasker er jeg nøye, men ikke etter det.

Skrevet

Ikke noe problem! Innen 3 mnd vil en hvit t-skjorte hos oss uansett være rosa-orange flekkvis foran etter å ha blitt sølt tomatsaus på ;-) Så vi har i grunnen få helt hvite plagg, de blir bare tilgriset uansett så fort.

Skrevet

Hehe.. da tager man litt klorin og litt vaksepulver og litt vanish og vips... og så mange og i en settning da gitt og...og og.. ;)

Skrevet

Vi bruker ikke hvitt tøy vi heller:)

Skrevet

Jammen da gjør det jo ingenting om de blir litt gråhvite da, blir jo helt skinnende hvit igjen med klorin uansett? Så da har vi akkurat like hvite t-skjorter etter 3 mnd likevel ;-)

Skrevet

Lurt lurt lurt! Klorin er sååå miljøvennlig også. Kanskje det funker på tenna mine også (kaffe kaffe) :) he he

Skrevet

Har det på AKKURAT samme måte, Alva =)

Her går det meste på 60 grader - he he. En hvit t-skjorte som ødelegges koster vel uansett ikke mer enn 50,- å erstatte?

Skrevet

hmm, jeg sorterer til den stor gullmedaljen jeg altså... tror nesten jeg har litt tvangstanker om det... haha :)

Skrevet

Nettopp! Du har skjønt det du Spetakkel ;-)

Jo, jeg kan jo se at noen synes det er dumt om hvite klær blir gråhvite, men utover det så skjønner jeg bare ikke at folk orker å sortere slik, det går jo for det meste helt bra jo :-)

Gjest thricane
Skrevet

skal man ikke ha tøymykner på dongeri? hehe, det visste jeg ikke.

har skilles det mellom lyst og mørkt, kokevask og finvask. og ull i egen vask. dessuten går trolldressen uten tøymykner, DET har jeg fått med meg. ler. sokkene og boksere til samboer er en egen kategori, ho ho

Skrevet

Sier som samboeren sa til meg når han hadde farget 10 av mine HVITE blondetruser MILITÆRGRØNNE. (merkelig at kammobukser farger gitt=)) Æh er jo bare jeg som skal nedi buksa på deg da =))

Her i huset blir alt dyttet ned i 1 skittentøykurv, når vaskedagen kommer (lenge mellom hver gang) så blir det sortert etter hvor mye jeg gidder å vaske. Har et avslappet forhold til sortering.

Skrevet

Jeg vasker fulle maskiner og deler på hvitvask og kulørt.

Hater nemlig den gråhvite fargen hvit får når det vaskes sammen med kulørt.

MEN å sortere etter hvem som eier klærne osv, det gidder jeg ikke.Og ikke forstår jeg poenget med det heller.

Skrevet

Nei det skal vist ikke det. Fikk vite det da jeg kjøpte en bukse på Vero Moda for et par år siden, hun som solgte meg bare opplyste om det sånn i forbifarten. Siden har jeg hørt det flere steder.

Skrevet

Det visste ikke jeg heller.. det er jo dongeri som virkelig TRENGER tøymykner.. ellers så står de jo av seg selv på gulvet..

Skrevet

Rekker opp hånden!

Jeg pytter alt mulig inn jeg, he he... Mannen min derimot mr. Blenda selv, og sorterer det treningstøyet sitt så jeg får mark!

Vi vasker nemlig ikke hverandres tøy, he he...

Skrevet

Jeg sorterer farget og hvitt og skittent og "rent". Jeg vasker ikke sønnen min sitt undertøy med fartsstriper sammen med kjøkkenhåndkleene f.eks.

Skrevet

Gud, så irriterende det er med sånne pirkete menn..! Har samme typen.

Han mener jeg er unøyaktig og rotete. What?? ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...