Gå til innhold

Vasking av klær

Augustgutten kom 08.08.07 =)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vasker dere deres kokvask i lag med barnets? Tenker ikke på undertøy ol, men deres f.eks. håndklær og vaskekluter... Har vasket det seperat til nå, men det hadde jo vært mer praktisk å vaske det i lag...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ett og annet plagg kan vel hende blir mixet sammen med våre klær, men som regel holder jeg det separert enda..

Skrevet

som regel vasker jeg det alene.... er litt gammeldags. oppdratt av min mor. Men kan ikke se at det gjør noe å vaske sammen med annet.

Skrevet

Vasker aldri klær på kokvask.

Vasker ellers aldri andre ting sammen med håndklær etc fordide andre klærne da blir så fort nuppete.

Vasker aldri barnas klær separat. Det går sammen med alle andre sitt.

Skrevet

Kokvask er jo kokvask, så det vasker jeg sammen.

Skrevet

Lyse klær som skal på 60 grader vasker jeg sammen. betyr ikke noe hvem sine klær det er. Vasker sjelden klær på over 60 grader.

Skrevet

Vasker alt tøyet med snuppa`s sitt. Men vasker kun med neutral for hele familien. Og vasker selvfølgelig undertøy & sokker, trenings-t-skjorter, handlær og sengetøy på kokvask noe annet hadde vært ekkelt. Da blir det jo ikke rent..

Skrevet

Jeg vasker hånklær, sengklær osv bestandig på 60 grader

Vanlige klær vasker jeg på 40 grader..

Har aldri brukt 90 grader på vaskemaskinen.

Skrevet

Signerer Go'mamma'n, det blir jo "kokt", ingen vask er reinere enn den vasken. No vasker eg no ungen sine klær sammen med våre og eg. Før ungen vart født kjøpte eg egen slittentøyskorg og greier, her skulle det vaskast separat, men ho var ikkje så skjør og delikat som eg trudde. =)

Skrevet

Om det ikke blir reint uten å kjøre det på kokvask har du for dårlig vaskemaskin...

Skrevet

Kokvask er kokvask, det er jo rent når det kommer ut, så her går alt i samme. Hvitvask og mørkvask går på 60 grader, babyklær og våre klær går sammen, vasker med neutral.

Skrevet

Jeg vasker snuppa sine klær alene foreløpig.. Hun har egen skittentøyskurv ved siden av stellebordet, og jeg hiver inn i maskinen når det er nok der.. Alt er i lyse farger eller farger som ikke vasker av, så da går alt inn på 60 grader.

Våre klær vasker jeg på 40 grader, så derfor vasker jeg det ikke sammen.

Håndklær går sammen med undertøy på 95, så derfor passer det liksom ikke inn noe annet sted.. :-)

Skrevet

At det ser rent ut betyr jo ikke at det er rent. Maskinen er ny og bra den, men det blir alikevel ikke ordentlig rent på 60grader uansett hva slags maskin man har..

Skrevet

60 grader holder på det meste. De fleste bakterier dauer på 60 grader.

Hilsen en som tidligere fulgte prosedyre med å vaske sykepleieruniformen sin på 60 grader.

Skrevet

Kokvask på helt vanlig vask når det ikke er alvorlig sykdom i huset er fullstendig unødvendig rett og slett. Om du ikke lar klærne ligge å bli mugne før du vasker dem da?

Har du aldri tenkt på det unødvendige energiforbruket ved så hyppig bruk av kokvask?

Gjest Lykkeliten2
Skrevet

Jeg vasker barnets klær sammen med våres ja. men ikke sammen med undertøy og sokker, men med vanlige tshirts og sånne greie bomullsplagg. Vasker mye av babyens som håndvask også, da det er svært delikat.

Jeg har faktisk ingen ting som det står at tøyet trenger kokvask på, så det har jeg aldri brukt (jeg leser alltid vaskeanvisningen for jeg er ikke så trygg på klesvask). Blir ikke sengetøyet og håndklærene veldig stygge etter kokvask eller i hvertfall veldig slitt? På mine sengesett står det som regel 30 eller 40 grader på , men jeg bryten den og vaske de på 60..eller leverer de til vask hvis jeg har veldig mye klesvask den uken.

Er kokvask nødvendig av klær og sånt som blir normalt brukt og som regel vasket etter en gangsbruk? Jeg skifter jo laken og sånt i hvertfall en gang i uken.. burde jeg kokvaske? (Føler meg litt dårlig husmor nå)

Skrevet

Jeg har ikke tenkt på energiforbruket nei, for jeg foretrekker at klærne mine er rene når jeg har de på..

Det er ikke alvorlig sykdom i huset nei, og jeg vasker tøy hver dag så det ligger ikke akkurat lenge her.

Men at folk ikke vasker undertøy, handklær og sengetøy på 90grader ble jeg faktisk overrasket over. Det trodde jeg var vanlig. Det ville ikke falt meg inn i mine villeste fantasier å bare vaske på 60..

Skrevet

Nei 60 grader er mer enn nok. Kokvask er gammeldags og unødvendig i de aller fleste tilfeller.

Skrevet

Av barnets ting vasker jeg håndklær, gulpekluter, vaskekluter ol. på kokvask...da helst bare hvite ting. I tillegg hender det at jeg koker bodyer med avføring på om det er det. Sengtøy og laken vasker jeg på 60 grader, men koker det en gang i blant. Av våre ting vasker jeg vaskekluter og enkelte håndklær + enkelte truser (ikke dyre og delikate ting) på kokvask. Ellers går mesteparten av babyens klær på 60 grader og våre klær på 40.

Skrevet

Hvorfor vasker dere barnets klær separat?

Skrevet

Vi vasker det sammen med våre klær. Sorterer det etter farge og temperatur. Men jeg tror ikke jeg har noen plagg som tåler kokvask, jeg. Høyeste temperatur blir derfor 60 grader.

Skrevet

Etter vask på 60 grader ser det reint ut, det lukter reint og nok bakterier er borte til at det er bra nok for sykepleieruniformer...

Så hvilken praktisk betydning mener du det har å vaske på 90 grader?

Skrevet

Herregud, jeg tror dere er gærne jeg, snakk om å lage ekstra arbeid for seg selv! :-)

På hvilket grunnlag bør man vaske barnas klær for seg selv? Hvem sier det?

Skrevet

Det er jo ikke nok for sykepleieuniformer det. Det skal jo kokes på MINST 85grader... Er også spl..

Men kan skrive mer etterpå, nå må jeg nesten ta meg litt av snuppa her :-) Leggetid :-)

Skrevet

Her går alles klær sammen. Har ikke daua av det enda ihvertfall =) Vasker på 60 grader, sjelden 90. Noe går også på 40 grader.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...