Gå til innhold

Hvorfor må alt være så billig???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ingen her som verdsetter kvalitet og design???

Er det best om alt er masseprodusert i Kina og koster en slikk og ingenting? Kanskje det inneholder bly, men pytt pytt, det var ihvertfall billig???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig!

Jeg jobber i familiebedriften vår og vi er en nisjebutikk som kun har håndlagde, europeisk-produserte produkter.

Har kjøpt ny leilighet nå og skal definitivt ha alt av belysning fra vår butikk selv om jeg må spare i 10 år:-)

Skrevet

Hvis dere driter penger, så er det vel ingen sak :)

Skrevet

Kan bare snakke for egen del.

Men jeg betaler IKKE fordi det ER designmerke! Velger ut fra smak, SÅ pris. Er noe smakløst, betaler jeg hverken billig eller dyrt for det;0)

Design eller ikke!

Skrevet

Ja det har jeg også lurt på... ser ut som at bare det er billig så spiller ikke kvaliteten noen tolle. Sånn er det med matvarer også har jeg lagt merke til. Betaler gladelig litt mer for å å få litt god kvalitet på maten, kjøper feks. aldri kjøttdeig, bedre med karbonadedeig istedet, osv osv

Skrevet

Selvsagt vil vi ha kvalitet og design, men det finnes mange småbarnsforeldre der ute (bl.a meg), som ikke akkurat har penger i bøtter og spann, og skal vi få råd til alt vi trenger til barnet, og ha litt igjen til seg selv, og kanskje kunne finne på litt morro, og kjøpe andre kjekke ting til barnet, så kan vi ikke bruke en masse penger på dyre klær. Er det ikke god kvalitet på klærne fra Henner&Mauritz og SparKjøp kanskje, det er der jeg kjøper mesteparten av klærne til poden. Men kjøper selvsagt gode sko, som puster og holder tett, tett regntøy som fikk beste karakter i Foreldre og Barn. Jeg velger å bruke litt mer penger der det er viktigs. En bukse eller en genser i str 80 trenger ikke koste 300 kr, når en på 69,90 er like fin og god! Hvor lenge blir de brukt da, di vokser jo ut av klærne fortere enn de sliter dem ut, enten de er kjøpt på ClaireKids eller på SparKjøp.

Skrevet

Takk og takk! Så godt å se at noen er enige med meg. Jeg blåser i merket, spiller ingen rolle, men man får hva man betaler for - og kvalitet spiller en stor rolle når jeg kjøper inn til både meg selv og barna mine. Til hus og hjem også - billige ting blir fort dyrt.

Og det er ikke snakk om å "drite" penger, da sparer jeg heller litt da - for å få noe som varer noen år.

Skrevet

Signerer Chanelle+4.gullpåvei:0)...

Skrevet

hehehe,, javel,,,

VERdsetter det lommeboka tilsier jeg, så enkelt.

Og det med bly i lekene kan man ikke vite, man må stole på det det står på,.

Skrevet

Helt enig, er ikke alt som trenger å koste så mye, men også du velger kvalitet der du synes det er viktig. Så vi er jo enige. :-)

Jeg kjøper også ting og tang på HM til barna, men sko, regntøy, vinterdress etc - der velger jeg de litt dyrere tingene for å få kvalitet.

Skrevet

Akkurat det at ting er produsert i Kina og kan inneholde bly tror jeg har veldig lite med pris å gjøre. Tekstilindustrien forurenser enormt, enten det er snakk om dyre eller billige klær. Sånn sett kan det forsvares å kjøpe dyrt, siden de klærne kanskje varer en stund lenger.

For vår del har vi arvet mye klær, og en del av de klærne har blitt brukt av 3 barn før oss, og er fortsatt i god stand. Da ser jeg ikke poenget i å legge unødvendig mye penger i det.

Skrevet

Som jeg sa så prioriterer jeg hvor jeg skal velge kvalitet over pris, men gidder jo heller ikke å bruke penger på drittvarer, som jeg ser er av dårlig kvalitet, og så vil gå i stykker med en gang.

Jeg har for eks, sko til meg selv som kostet 99kr(lette sommersko, har flere i forskjellige farger)), men også som kostet 1800kr (Gortex fjellsko), så man må velge kvalitet der det er viktig, alt etter hvilken vare det er man kjøper, og hva den skal brukes til og hvor ofte.

Skrevet

joda klart jeg kunne verdsatt kvalitet og design hvis jeg hadde hatt masse penger i banken jeg ikke visste hva jeg skulle bruke til.

Det er faktisk ikke alle av oss som har penger til å kunne prioritere utifra kvalitet. Noen må faktisk gå etter lommeboken.

Hvis jeg står med valget om å kjøpe enten design/kvalitet bukse til bursdagen til jenta mi (som koster ca.500kr) eller bukse til 199kr, genser 79kr, 5pk sokker 59kr og en dukke til 199. Hva ville du valgt hvis du visste at dette var det du hadde råd til de neste 2 månedene.

Finner jeg billige leker så sjekker jeg ikke opp tusen plasser først for å finne ut om det er giftige stoffer i, nei jeg gjør ikke det. Jeg må faktisk satse på at butikkene gjør jobben sin slik at jeg som forbruker kan kjøpe det jeg finner i min prisklasse.

Skrevet

Så selv om man har lite penger fra før, skal man måtte spare penger (når man ikke har noe å spare) for å kjøpe noe som du mener er viktig.

For å få "kvalitet"?

Jeg kjøper det jeg liker

Og da er jeg vel billig da, for de fleste klærne mine og sønnen min sitt er fra "billigbutikkene".

Skrevet

Kjøper kvalitet om det er behov for det. Mye av det jeg kjøper trenger absolutt ikke å være av god kvalitet, da det blir byttet ut før det ser brukt ut uansett. (miljøsvin dessverre, skal skjerpe meg)

Skrevet

Jeg handler blandt annet på på HM, Kappahl og Lindex jeg... Er heller ikke flau over det, for jeg synes de har PENE klær!

Kvalitet.. HVA I ALLE DAGER SKAL EN BABY MED KVALITETSKLÆR?!?!?

Skrevet

Var ikke bare til babyer jeg tenkte på, mente sånn generelt.

Skrevet

Må ikke være billig. Jeg handler ofte på tilbud, og får da bra klær til en billig penge. Men det er som oftest mamma som handler disse klærne, da det er en butikk på hjemstedet mitt som selger slike klær...

Og leker kjøper vi nesten aldri... Kan gå flere måneder mellom hver leke som blir kjøpt inn. Sist kjøpte jeg en brannbil i plast(t 20kr ja... men hva så?) Vi ønsker oss heller dyre leker t bursdag/jul, enn at vi skal kjøpe det ofte og unødvendig...

Skrevet

herregud!!! Forstår jeg rett? Er vel samme hva folk velger å bruke pengene sine på.

Skrevet

Kvalitet er viktig og enkelte ting legger vi mer penger i enn annet!!

Utetøy, sko og matvarer. Spesielt pålegg kan fort smake plastikk hvis det er first price og lignende.

Møbler er vel heller pytt pytt, vi har nokså dyre møbler nå. Og den fine lyse stoffsofaen vår ser ikke ut lenger med en liten snuppis som er gal etter fargeblyanter. Tv bordet og sofabordet likeså det blir jo brukt til å tegne på nå, ark er jo ikke like morsomt. Skulle vi ha kjøpt nytt nå, hadde det nok vært noe billig skvip fra Ikea som kan byttes ut ved behov. Men møbler blir nok ikke byttet ut før småbarns årene er over, heldigvis blir dette 2 tette, hehe!!

Skrevet

Så hva mener du at vi med lite penger skal gjøre da? La være å kjøpe leker til barna fordi vi kun har råd til de billige?

Skrevet

Er vel bare et til av alle de uttallige innleggene her inne fra de "perfekte" mødrene som gjør alt det riktige og har råd til det ;-)

Skrevet

Rister på hodet. Har ingenting med å være perfekt mor å gjøre. Jeg blir bare så oppgitt over hver gang noen legger ut et innlegg om noe de synes er fint - så er det med en gang fjorten stykker som klager over at det er altfor dyrt.

Er liksom bare akseptert å handle på Nille her inne føler jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...