Gå til innhold

Hull i ørene...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man har hatt hullene i mange mange år så gror de ikke igjen nei, men jeg husker godt at om jeg glemte å ha noe i dem en stund så måtte mamma til med ei nål for å sprette de opp igjen. Dette skjedde flere ganger i skolealderen. Jeg har alltid elsket hullene mine. Jenter blir som regel litt jålete i en periode og de fleste seter pris på å kunne pynte seg med dobber.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jaja, men da velger du å utsette henne for infeksjonsfare og større fare for å utvikle allergi enn om du hadde ventet noen år. Og du kan da ikke mene at du ikke er spesielt forfengelig, hvilke andre grunner har man for å jåle ungene sine på den måten da?

Skrevet

Ja og når den tiden kommer at en jente selv føler for å pynte seg med dobber, da kan mammen ta med henne og hulle dem. For da er det den som eier ørene sin egen beslutning.

Skrevet

Jeg vil absolutt beskrive meg selv som feminin, min datter også, men hva har det med hull i ørene å gjøre? Trenger man hull i ørene for å være feminin? Det har med personlighet og væremåte å gjøre. Dårlig argument....

Gjest Lykkeliten2
Skrevet

Jeg tror ikke det. Hun bruker rent gull i ørene og de blir ikke fiklet med av verken meg eller hun. Hun er allerede vant til de og ikke spesielt interessert i å fingre med de. Infeksjonsfaren øker vel når en 4 åring får det som ikke er vant til det og som vil pille på de.

Litt forfengelig er jeg selvfølgelig.. men ikke spesielt faktisk. det er vanlig her hvor jeg bor for jentebabyer å ha hull i ørene. Hun er delvis spansk og dermed er det tradisjoner i familien også, ikke at noen maste på meg. Jeg liker å ha en veldig feminin søt baby, riktig nok ikke i glitter og rosa og tyll, men i fine klær, sko og sokker og en ren og pyntet (!!! ) vogn.

Skrevet

Jeg tok hull i ørene på jenta mi da hun var 4 mndr. Hun er nå nærme ett år, og har til dags dato aldri tatt på de. Hun kjenner de ikke, og vet ikke at de er der en gang. I tillegg har øredobbene et slags hakk som hindrer de i å løsne, så da kan hun heller ikke få de i munnen.

Kjenner flere som har ventet med å ta hull i ørene til jentene er større. De har blitt livredde etter det første hullet, og har dermed endt opp med kun et hull. Så har de kjempet seg til å tørre å ta det andre (for de vil jo så veldig gjerne ha hull også disse små prinssessene). Når jentene er eldre når de får hull, så fører det ofte til at de plukker på øredobbene hele tiden (kanskje med sannete og uhygieniske hfingre), og det har ført til betennelse og smerter.

Jenta mi har som sagt aldri plukket på de, og har aldri hatt tegn til betennelse. - Nå er hu ferdig med den saken, og slipper å misunne andre jenter som har hull i ørene. Hun slipper å være redd for at det skal gjøre vondt.

Da frisøren tok det første hullet så stokk hun litt, og gråt litt ( Hun gauler når hun får vaksinene...) Men da det var gjort, så visste hun ikke at det kom til å skje en gang til på det neste øret(men det vet en treåring...)og når det andre hullet ble lagd så reagerte hun enda svakere. Da ynket hun seg såvidt.

En eldre unge er redd på forhånd, hun merker at moren er anspent, hun svetter til når det tas hull...og trekker ofte hodet bort i refleks... Vet ikke hva som er verst jeg... men jeg vet en ting, og det er at dere som vil ta hull i ørene på datteren deres når hun blir eldre, bare utsetter det. Det blir ikke mindre vondt. Mest sannsynlig verre ( Når en forventer en smerte, så blir det en større smerte...psykisk reaksjon)

Skrevet

Var det meg du mente nå JoSomamsen? Alle er så hysteriske i dag at jeg blir svett. For det første så sa jeg at jeg ikke kom til å gjør det enda OM jeg i det hele tatt kommer til å gjøre det.Men det er opp til hver enkelt og det må du akseptere. Å ta hull i ørene er ikke dødelig! Uansett om det skulle oppstå infeksjon. Det lett å behandle.

Skrevet

Altså, jeg respekterer alle som velger og vente med hull, men vil gjerne også bli respektert for mitt valg, nemlig og ta hull på mitt barn i en tidlig alder. Datteren min var 1 år + - da hun fikk sine hull. Dette gikk aldeles flott og hun reagerte ikke på dette. Fikk en ballong etterpå og var strålende fornøyd. Ingen infeksjoner, og ingen pirking. Bruker for det meste flate øredobber, så de henger seg ikke opp i klær. Bruker av og til andre type dobber også, uten at dette har vært noe problem ever!

Datteren min skrek 10 ganger mer da hun fikk vaksiner som liten. Da var det hyling og skriking rett før,under og en stund etter vaksinen var tatt. Så denne er jo strengt tatt vondere og værre for en liten unge.

Joda, er litt forfengelig jeg, men ikke noe voldsome greier. Søtt med små jenter med øredobber. Og lillesøster får vel snart hun også. :o)

Skrevet

Jeg var 6 år gammel, og var med en venninnes mamma på jobb. Eller jeg og venninnen min var med. Hun er frisør, og tok hull i ørene på meg uten tillatelse fra hverken mamma eller pappa.

Men jeg har alltid likt hullene etterpå :0)

Allikevel er det viktig at vi er forskjellige, og selv om min har hull in an age of 3 months, så er vel det en smakssak!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...