Gjest Skrevet 5. september 2007 #1 Skrevet 5. september 2007 Jeg fikk høre at en bekjennt av meg har tatt hull i ørene på sin snart 1 uke gammle baby!! Jeg syntes det er super egoistisk, hva får ungen ut av det da??? Ungen er no søt nok uten rosa diamanter i ørene sine! Huff, jenten min skal få hull iørene når hun er stor nok til å komme til meg å spørre om hun kan få!
Gjest Skrevet 5. september 2007 #2 Skrevet 5. september 2007 jeg skulle ta hull i ørene til snupp når hun var 3 mnd og vi var i chile, men feiget ut.. angrer nå! i chile pleier de å få hull i ørene på fødeavdelingen.. jeg fikk selv hull i ørene når jeg var 3 mnd, har de hullene ennå, og er glad jeg har de snupp får nok hull i ørene her og om ikke lenge, synes det er fint og ikke egoistisk. vær sin smak, greit å vise litt respekt for de som mener noe annet enn en selv og vet du
silhah og emilie Skrevet 5. september 2007 #3 Skrevet 5. september 2007 ei god vennine av meg tok på hennes jente da hun var rundt 6 mnd.. de tar jo på ingen måte skade av det og det er en smakssak.. er faktisk "bra" å ta så tidlig pga arrvev osv..husker ikke helt hva det var men det var iallefall noe hehe
Gjest Skrevet 5. september 2007 #4 Skrevet 5. september 2007 Synes det er supersøtt med hull i øra på disse små jeg da :-D
Gjest Skrevet 5. september 2007 #5 Skrevet 5. september 2007 Ok, nå var ikke tingen om det var søtt eller ikke, 1 uke gammel med hull i ørene, hva er vitsen! Vondt er det og, hele tiden passe på at de ikke gror fast, må jo vri og vende på de. De kan henge seg fast i klær etc. Jeg syntes at barnet selv kan ta den avgjørelsen når hun er gammel nok.
børdi Skrevet 5. september 2007 #6 Skrevet 5. september 2007 la nå folk få gjøre som de vil... Når det er sagt , skal jenta mi få hull i ørene den dagen hun kommer og spør selv, og kan argumentere for hvorfor hun vil ha det...:-)
Gjest Lykkeliten2 Skrevet 5. september 2007 #7 Skrevet 5. september 2007 jeg tok hull i ørene når datteren min var 6,5 måneder gammel. Hun er nå 10,5 måneder og ingen ting gale er skjedd. hun er kjempesøt så j eg skjønner ikke helt problemet.
Solskinnsjenta Skrevet 5. september 2007 #8 Skrevet 5. september 2007 Jeg må si meg enig med deg Lucky¤girl. Foreldrenes forfengelighet er nok det som bestemmer her, ja. Personlig synes jeg ikke det er noe pent med hull i ørene på de små, men kan jo ikke si det til foreldrene deres. De er jo så stolte, og skryter gjerne over at snuppa ikke gråt da de tok hullene... Jenta mi vil vel få hull i ørene etterhvert, men det blir nok ETTER at hun har begynt på skolen, ja. Har forresten ikke hull i ørene selv, men klarer fint å pynte meg fordet...
Mille** Skrevet 5. september 2007 #9 Skrevet 5. september 2007 Vel, noen er litt forfengelig, noen er veldig forfengelig og noen er ekstremt forfengelig, sånn som den du nevner....
Gjest Skrevet 5. september 2007 #11 Skrevet 5. september 2007 1 uke gammel? Har jeg vanskelig for å tro på!
Gjest Skrevet 5. september 2007 #12 Skrevet 5. september 2007 hvorfor går det utover barna??? hva slags skade tar de av dette?? i mange andre land er det tradisjon å ta hull i ørene til små jente babyer. bla. chile som min familie kommer fra. kan du skrive hva slags skader barna tar av dette ? langvarige og kortvarige takk ..
Gjest Skrevet 5. september 2007 #13 Skrevet 5. september 2007 Kunne knapt tro det når jeg fikk vite det, men så traff jeg henne, og jo da hun hadde to rosa diamanter i ørene!
Gjest Skrevet 5. september 2007 #14 Skrevet 5. september 2007 i chile så kan jordmor gjøre det på fødestua..
Gjest Skrevet 5. september 2007 #16 Skrevet 5. september 2007 Det har jeg skrevet over, jeg mener det jeg vil mene, jeg syntes ikke hull i ørene har noe på en 1 uke gammel baby og gjøre. Din sak om din jente har det, du har din mening, jeg har min.
Gullet-Mitt alt! Skrevet 5. september 2007 #17 Skrevet 5. september 2007 I noen kulturer er det vanlig å ta hull i ørene veldig tidlig. Synes det er en smaksak det der. Selv fikk jeg hull i ørene på 4-årsdagen min og det var stor stas husker jeg. Vil gjerne at jenta mi skal få hull rundt samme tid. Får se det litt an. Når de er veldig små så er det jo lett for de å pelle på dobbene slik at de faller ut. Da kan de jo putte de i munnen...?
Gjest Skrevet 5. september 2007 #18 Skrevet 5. september 2007 Helt enig med deg, det hadde jeg vært redd for også! Men det er jo ikke alle som tenker sånn..
It's all about me Skrevet 5. september 2007 #19 Skrevet 5. september 2007 Alle dere som er så for hull i ørene så tidlig som mulig. Hvorfor kan ikke jentene heller få bestemme dette selv når de blir større? Tenk om de vokser opp og hater hullene de fikk fori dere synes det er sååååå søtt. Det er en smaksak sier dere. Ja det er riktig det, det er den som eier ørene sin smaksak. Det finnes så mange andre måter dere kan pynte de små uten at det gir varige merker.
Gjest Lykkeliten2 Skrevet 5. september 2007 #20 Skrevet 5. september 2007 Det er vanlig her i spania også. Jeg måtte nesten forsvare "nei et" mitt. he he. Syns jeg venttet lenge.. Syns verken det er egoistisk, eller særlig forfengelig, er feminint forfengelig? jeg vet ikke jeg.. kanskje jentene bare er mer feminine her og flere valg blir tatt av foreldrene mens barna er små.
Gjest Lykkeliten2 Skrevet 5. september 2007 #21 Skrevet 5. september 2007 Jeg er moren hennes og jeg har tatt det valget for henne. Hun kan heller få velge om hun vil beholde de..
Gullet-Mitt alt! Skrevet 5. september 2007 #22 Skrevet 5. september 2007 Ja hvorfor ikke. Det er jo bare å ta de ut så gror hullene igjen.
It's all about me Skrevet 5. september 2007 #23 Skrevet 5. september 2007 Hullene gror ikke igjen de. Jeg har hull, bruker omtrent aldri noe i dem, alikevel er de der. Nei det er et valg jeg syns hver jente skal få ta selv.
Gjest Lykkeliten2 Skrevet 5. september 2007 #24 Skrevet 5. september 2007 ja ja.. så får de være der da! Gjør det så utrolig mye?
It's all about me Skrevet 5. september 2007 #25 Skrevet 5. september 2007 Det er det ingen vet. Det kan være at jenta vil ha sine øreflipper hele og fine. det synes i såfall skal være hennes valg og ikke en forfengelig mamma som synes det er sååååå søtt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå