enpå6årogeipå9mnd:) Skrevet 4. september 2007 #1 Skrevet 4. september 2007 Jeg fikk nr. 2 nå i mai og ble 32 nå i august, fikk høre at skulle jeg ha flere så måtte jeg forte meg...hehe... bare flira jeg, folk skal nå kommentere og blande seg opp i det meste.... Skal forresten ikke ha flere heller da så.....
Hiv o'hoi Skrevet 4. september 2007 #2 Skrevet 4. september 2007 folk som får barn i en alder over 35 synes jeg er en gammel mor.
Sånn kan det gå Skrevet 4. september 2007 #3 Skrevet 4. september 2007 Ikke akkurat høy alder på deg i da. Jeg fikk i hvertfall 3 av mine når jeg var eldre enn deg. ;-)
ツツPhunk har 2 herligeツツ Skrevet 4. september 2007 #4 Skrevet 4. september 2007 Synes man begynner å bli en gammel mor når man har passert 40. Men mange som fortsatt er moden enda.
Holly❄️ Skrevet 4. september 2007 #5 Skrevet 4. september 2007 Jeg syns at de som blir gravide over 40 år er gamle mødre:) Men det betyr ikke at de er dårlige mødre;)
mamsen og ML+litenimagen Skrevet 4. september 2007 #7 Skrevet 4. september 2007 over 40 er gammelt. synes nå heller ikke man er så ung når man er 30+ heller. skal ha mine 3 før jeg er 30, da er det i hvertfall ingen som kan kalle med gammel mor;)
Kari Trestakk Skrevet 4. september 2007 #8 Skrevet 4. september 2007 Mener også at man er en "gammel" mor hvis man er over 40. Særlig hvis det er nr. 1 (av en eller annen grunn). Men det har mest å gjøre med at de fleste da er på slutten av sin fruktbare alder, og fordi risikoene knyttet til svangerskapet øker så dramatisk. Maner på ingen måte at 40-åringer er gamle!
Mockanin Skrevet 4. september 2007 #9 Skrevet 4. september 2007 Jeg er vist i følge enkelte en "gammal" mor. Er 34 nå og minsten er 20 mnd.. Selv føler jeg meg ikke gammel.
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 4. september 2007 #10 Skrevet 4. september 2007 Du er ingen gammel mor. Gammel mor er de over 40
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 4. september 2007 #11 Skrevet 4. september 2007 Jeg snnest ihvertfall det da. Men selvsagt de er jo gode mødre de også bare det at jeg synnest det er litt sent å få barn etter fylte 40
Kakeåndsen Skrevet 4. september 2007 #12 Skrevet 4. september 2007 Jeg er vel enig med flere her, at er man over 40 år begynner man å bli en gammel fødende. Før syntes jeg at man var gammel når man var over 30 år og fikk barn..... Før, dvs for ca 10 år siden.
Monajenten Skrevet 4. september 2007 #13 Skrevet 4. september 2007 Personlig syns jeg det er sent å få førstemann når man er over 30 år, men jeg mener absolutt ikke at det er gammelt:) Men det kan ha noe med at jeg er 22 år og tobarnsmor;)
Kakeåndsen Skrevet 4. september 2007 #14 Skrevet 4. september 2007 Bare vent til du nærmer deg 30 år selv du Mona;-)
Monajenten Skrevet 4. september 2007 #15 Skrevet 4. september 2007 Og forresten, så kan man jo ikke vite hvordan livet arter seg, og finner man ikke den store før man er 35, ser jeg liksom ingen problemer med å få barn da. Så jeg dømmer ingen altså
Monajenten Skrevet 4. september 2007 #16 Skrevet 4. september 2007 Jada sier ikke at det er gammelt i det hele tatt, men syns det er sent å få førstemann da. Det vil jeg nok aldri kunne føle annerledes, i og med at jeg selv har to barn:)
Kakeåndsen Skrevet 4. september 2007 #17 Skrevet 4. september 2007 Jeg var "bare" 26 år da jeg fikk første:-) Syntes at det var sent da.... Men nå leer jeg ikke på øyenbrynet en gang når kusinen min på 38 år sier hun vil ha en til. Eller jo ørlitte gran beveget det seg nok.
Motti Skrevet 4. september 2007 #18 Skrevet 4. september 2007 Jeg fikk første da jeg var 21 og andre rett før jeg var 42, så jeg har vel dekket de fleste sidene av for ung, ung, passe ung, perfekt mammaalder, litt over perfekt mammaalder, voksen mamma, moden mamma, utgammel mamma, dinosaurmamma, men bryr jeg meg? Glad for de barna jeg kunne få, føler meg ikke gammel, nei.
Northernlights Skrevet 4. september 2007 #19 Skrevet 4. september 2007 Jeg var 39 da minsten ble født. Han var langtifra planlagt, men etter at sjokket la seg, og jeg fikk summet meg, fikk jeg mer og mer fokusert på at det var en velsignelse, ikke katastrofe, å bli mamma litt sent. Ble gravid 1.gangen da jeg var 17 år.Og det taklet jeg bedre enn å finne ut at jeg var gravid som 38 åring. Jeg ser faktisk ikke på meg selv som "gammel mor", med en gutt på 22 mnd,og rundet 41. Nei,gammel føler jeg meg ikke, men skjønner folk som synes det er "sent" å få barn i slutten av 30 årene/beg.av 40 årene. Men barna har det som regel veldig godt når de er født inn i en familie som allerede er vel etablert, og med eldre søsken å kose med og se opp til. =) Sånn ser jeg på det.
smakk Skrevet 4. september 2007 #20 Skrevet 4. september 2007 Om jeg skal definere "gammel" mor så tenker jeg at det er fra 40 år, uten at det ligger noe negativt i det.
Avisa Skrevet 4. september 2007 #21 Skrevet 4. september 2007 Jeg fikk første det året jeg fylte 30. Men da hadde jeg og eksen min prøvd i 5 år.
Gjest Skrevet 4. september 2007 #22 Skrevet 4. september 2007 hmm....en gammel mor må jeg si er nærmere 40...
peonererfine Skrevet 4. september 2007 #23 Skrevet 4. september 2007 Man er så gammel som man føler seg både i hodet og kroppen! Når folk snakker om gammel mor, tenker jeg først og fremst på de som får barn etter 45 (gjerne ikke planlagt eller de som får donert egg e.l a la hun på 66 i Italia eller hvor det var...)
æsj altså! Skrevet 4. september 2007 #24 Skrevet 4. september 2007 Jeg har alltid sagt jeg ikke skulle ha unger etter jeg fyllte 30, og min første før 25. Hehe, ingen av delene har jeg holdt. Fikk første da jeg var nesten 28, og nr 2 da jeg nettopp var fyllt 31.... Litt gammel mor jeg da.
♥ DAME Skrevet 4. september 2007 #25 Skrevet 4. september 2007 Heller "gammel mor" enn barnløs sier nå jeg. Hvorfor skal man alltid henge seg opp i alder, det er jo bare ett tall for pokker Jeg er "yngre" enn min kollega. Fysikken min er meget bra, jeg er barnslig og optimist. Hun er bare noen få år eldre enn meg, men går og daffer rundt og uffer seg på arbeidsplassen, ser ut som hun er 10 år eldre enn hun er, mens jeg ser ut som jeg er 10 år yngre enn jeg er Ja, jeg vet, jeg er sårbar siden vi har prøvd lenge uten hell, men barn skal jeg ha, uansett alder Dette var dagens "fres" ifra meg ))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå