Gå til innhold

Bruker dere kort- eller langermet body under pysjen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker ikke body under pysjen. Bleia sitter bra på han alliekvel. Hvis man har problemer med at bleien ikke vil sitte så finnes det underbukser .Min sønn er varm av seg da.. er jo forskjell på alle barn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordelen med ullpysj er at da trenger man ikke noe annet under. Og vi har det KALDT på soverommet!!

Vår ligger i ullpysj fra Joha, kr. 119,- (ikke formue) m/ føtter og sover på lammeull med teppe over seg. Blir for varmt med dyne har jeg erfart. Sparker han av seg teppet er han like god og varm pga underlaget og ullpysjen.

Valgte ullpysjen fordi jeg selv ville følte det ubehagelig med flere lag klær på når jeg sov + sokker. Babyer er ganske like oss....vet om baby som ble syk pga for mye klær og innpakking om natten.

Skrevet

Skal prøve å finne den pysjen. Alle jeg har sett koster 4-500 kroner.

Skrevet

Kjøpte også en ullpysj til min ufødte fra Joha nå på lørdag. VEldig myk og god. Kostet 119,- eller noe. Trenger absolutt ikke koste så mye mer.

Lest tråden her, og ser at ullpysj må være et mye bedre nattplagg enn lag på lag som noen bruker. Så ubehagelig for de små, da

Skrevet

Herregud.....hvorfor sååå mye klær på unga deres til enhver tid?? Redd de skal fryse i hjel??? sover dere også med to lag på kroppen, sokker og dundyne f.eks. Sett heller opp temperaturen hvis det er så j...kaldt da. Stakkars små...som må ha så mye klær på til enhver tid. Regner med at du HI, er en som pakker inn ungen din i massevis av klær på dagtid også....stakkars baby.

Ja, jeg er en anonym som slenger dritt når jeg føler jeg må....

Skrevet

Du ligger kanskje såpass rolig at du beholder dyna på hele natta du? Det tar ikke mange minuttene før dyna er sparka av, og da blir de fort kalde. Jeg hadde hvertfall ikke kost meg ei hel natt i tynn pysj uten dyne.

Skrevet

Jenta mi bruker langerma pysj, og sover i en sovepose på lammskinn med ullteppe over. Etter at jeg begynte å bruke den soveposen sover hun mye bedre. Hun vokner ikke så lett lenger! :)

Alle barn er forskjellige. min er varm og god av seg, akkurat som pappan sin. Jeg derimot er en frøssapinn.

Skrevet

Har en varm baby, jeg. Bruker bare bomullspysj. Med teppe eller dyne over.

I sommer var det kun bleie.

Søstra mi har også en varm baby, noe hun ikke tar hensyn til. Der er det pysj og body med dyne osv. Våkner opp til en glovarm baby...men hun nekter å innse sammenhengen.

Skrevet

Kortermet boddy her.

Det er ganske kalt på soverommet vårt,og ikke sover han på saueskinn. Han er akkurat passe i tempraturen.

Skrevet

Den ideelle temperaturen på rommet der babyen skal sove, er 17 grader.... Regner ikke med at man har det noe kaldere enn det, heller varmere og da er det jo helt høl i huet å bruke noe som helst under en pysj.....!?

MYE bedre for babyen at det er litt for kaldt enn for varmt!

Og bleia holder seg på plass uansett......

Skrevet

Syns synd på babyer med boddy? Har dere klikket eller?

Det hadde vært synd på gutten min uten boddy,noen ganger varmer jeg han inntil meg på morgenkvisten.

Skrevet

Hvor får dere kjøpt disse JOHA-ullpysjene?

Gjest Ut på tur
Skrevet

Har ikke lest alle innleggene. men vi bruker inntil videre enden langermet body eller langermet pysj. hun ligger alltid med armene utenfor dyna så jeg vurderer å snart gå over til langermet ull body. jeg har ullpysj til det blir kaldere.

Snakket med helsesøster om de kalde hendene. Det er helt vanlig .

Jeg tror det viktigste er at du finner et antrekk som passer din baby. Lag på lag isolerer som oftest bedre enn ett lag(det er luften som isolerer). og ull isolerer bedre enn bomull.

Skrevet

Men i all verden så mye oppstyr det ble rundt dette da? Ingen er jo like, noen er varme og noen er kalde og mammaer kjenner jo barnet sitt best av alle og vet (som oftest) hva som passer barnet best! Sambo er varm som bare det og kan ligge og svette mens jeg er pakka inn og ligger og fryser. Barn også! Og i tillegg så er det jo ikke akkurat lik temperatur over hele landet her da.

Skrevet

Sikkert mange arbeiderparti-tilhengere her inne...."alle skal ha det likt, være like"

He he

Skrevet

langermet ullbody og ullstrømpebukse. ligger på saueskinn, men er litt frossen av seg. akkurat som mamman sin. er ikke for varm når jeg henter han opp for amming på natta,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...