LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 4. september 2007 #26 Skrevet 4. september 2007 Fyfan så mange tullinger det finnes! Trodde faktisk det var normal almennkunskap at man faktisk ikke skyller ob og bind ned i do. Dassen på jobb gikk tett, og rørlegger tilkallt. Han fisket opp 7 tamponger fra en vinkel i røret. Og regninga til foretaket kom på over 10.000. Og siden vi var tre jenter som jobbet der da (og èn av oss ikke spes smart) ble det en pinlig affære for hun som faktisk sa: "jammen går vel ikke an å ha de i søppla vel?" At (kvinn)folk kan være så hjernedøde trodde jeg ikke gikk an! Måtte tømme garasjen og bilen sto uten strøm i 5 (!!!) timer pga dette. Men nå ser jeg jo at det er helt vanlig å drite ut hjernen når man får mensen. Skal foresten innrømme at jeg har gjort det èn gang, med èn tampong, var på en tilstelning, gikk på do, lang kø bak meg, ingen veske og ingen søppelboks. Men det var èn gang.
Veronica,Victor&Adelina<3 Skrevet 4. september 2007 #27 Skrevet 4. september 2007 Jeg gjør alltid det...
Økologisk_knekkebrød Skrevet 4. september 2007 #28 Skrevet 4. september 2007 Nei, gjør selvfølglig ikke det. Trodde det var helt elementær lærdom, men det er det tydeligvis ikke. http://www.gronnhverdag.no/artikkel.php?artikkelid=1192
Helnøtt med spire:) Skrevet 4. september 2007 Forfatter #29 Skrevet 4. september 2007 Trodde heller ikke dette var lov. Jeg er oppvokst med fra min mor og helsesøster at slik gjør man ikke. Dermed trodde jeg helt til i dag for ett par timer si at ikke noen gjorde det. (fikk bakoversveis) men tydeligvis. Men de om det:) Skal selv fortsatt aldri gjøre det!
Angelas_Baby Skrevet 4. september 2007 #30 Skrevet 4. september 2007 Jeg har alltid gjort det. Mener det står på pakken at man kan gjøre det jeg. Gjorde hvertfall det før tror jeg!
Kanskje snart? *igang igjen * Skrevet 4. september 2007 #31 Skrevet 4. september 2007 Nei aldri gjort det gitt..Men vet om noen som gjorde det.. Tok ikkelange tiden foer det ble tett og kloakkroerene maatte graves opp..Der fant de tamponger og kondomer..Lekkert
Mulle :) Skrevet 4. september 2007 #32 Skrevet 4. september 2007 Neeeei er du gal??? Kunne ikke falt meg inn. Om det ikke blir tett i vår do kan det bli det i andres do...
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 4. september 2007 #34 Skrevet 4. september 2007 Nei ville aldri ha kastet ob eller lignende i toalettet..
Brava Skrevet 4. september 2007 #35 Skrevet 4. september 2007 Nei. Men leide ut til to studenter som gjorde dette. Veeldig morsomt for rørleggeren og finne en haug med tamponger i rørene da det ble tett.
roxanne Skrevet 4. september 2007 #36 Skrevet 4. september 2007 Den kan tette doen, så det gjør jeg ikke.
ejiec++ Skrevet 4. september 2007 #37 Skrevet 4. september 2007 har aldri kastet ob i do. Dere som synes det er ekkelt å kaste dem i søpla - ta med dere en sånn liten gjennomsiktig brødpose. Pakk ob inn i papir - oppi posen, og så i søpla. Mere gris for de som må fjerne alle ob`ene som legger seg som en propp i systemet ett eller annet sted.
Milletrille Skrevet 4. september 2007 #38 Skrevet 4. september 2007 hmm...har alltid kastet ob'n i do jeg. Syns det er så utrolig ekkelt med brukte ob'r, så vil helst slippe å se noe mer til den enn nødvendig. Har aldri opplevd at doen har tettet seg, men mulig jeg må forandre rutinene der. Trodde alle kastet den i do jeg, men der tok jeg visst grundig feil. Da lærte jeg jamen noe i dag også..... Kun brukt bind etter jeg fødte da, og de går ikke i do nei...
rødhette* Skrevet 4. september 2007 #39 Skrevet 4. september 2007 Det er for meg noe som har vært opplært fra starten av, at sånne ting går i søpla og ikke i do. Trodde alle kasta i søpla, jeg, så blir lettere sjokkert over å se hvor mange som kaster de i do... Skjønner nå hvorfor rørleggerne har nok å gjøre iallfall....
Libido- Skrevet 4. september 2007 #40 Skrevet 4. september 2007 Seff kaster jeg dem i do. Har aldri møtt en rørlegger som har sagt annet heller.
klar for #2 Skrevet 4. september 2007 #41 Skrevet 4. september 2007 Tamponen kan skylles ud i toilettet, hvis der ikke er en affaldsspand. Dette står på siden til tampax hvertfall...
klar for #2 Skrevet 4. september 2007 #42 Skrevet 4. september 2007 Can I flush o.b.® Tampons? Yes. The components of o.b.® Tampons should be flushable in all types of plumbing systems in good working order EXCEPT SEPTIC SYSTEMS. Our findings consistently show that these tampons pass easily through unobstructed systems. Our testing is in line with the National Plumbing Code which specifies a minimum inside diameter of the pipe of 3 inches. Also, any additional pipe in the flushing system should not feed into a pipe of smaller diameter. The material used in the piping can also affect the flushability of solid material. Materials that are very smooth will facilitate the flushing process.
Økologisk_knekkebrød Skrevet 4. september 2007 #44 Skrevet 4. september 2007 "Hva skal jeg gjøre med brukte tamponger? Vi anbefaler at du pakker inn tampongen i litt toalettpapir og kaster den sammen med annet husholdningsavfall. Offentlige toaletter har ofte en egen søppelbøtte for hygieneprodukter – kast tampongen din der." http://eu.itsmybody.com/phppages/parser.php?country_id=47&path=/ob/com_quest_answer1.html
Katja Skrevet 4. september 2007 #45 Skrevet 4. september 2007 Wæææ, nå ble jeg rimelig forbausa! Trodde kanskje at en eller annen lurte seg til å kaste OB i do, en sjelden gang. Men at det er så mange som gjør det, og som gjør det "bestandig", hadde jeg ingen anelse om. Føsj, ikke rart rørleggere er vanskelige å få tak i...
♥ DAME Skrevet 4. september 2007 #46 Skrevet 4. september 2007 Har alltid gått i do. Ser ikke for meg å la den dingle rennende og blodig foran meg, klar for innpakning, øhh... Har aldri hatt problemer med at det går tett
Trulte76 Skrevet 4. september 2007 #47 Skrevet 4. september 2007 Til alle dere som kaster i do, og sier at det har gått bra... Har ei venninne som bor i et ganske så nytt hus, ho trudde som dere at man kunne kaste OB i do. Helt til det gikk tett i røra.. Jo da ute så ho de gravde frem en haug med tamponger ja Så trur ho har sluttet med det nå ja.. Der gikk ikke bare do`n tett, men røra tette..
Gjest Skrevet 4. september 2007 #48 Skrevet 4. september 2007 Det har jeg alltid gjort, men ikke bind.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå