nr 6 på vei Skrevet 4. september 2007 Forfatter #26 Skrevet 4. september 2007 Vil bare si deg lubine at både jeg og mannen min har arbeidsinntekt...... Det er ikke riktig at jeg skal bli tvunget til å ha min unge i en subsidiert barnehage hvis jeg ikke vil det selv. Jeg vil nemlig selv bestemme hvor jeg vil ha mitt barn/hvem som skal ta seg av det barnet mens jeg jobber. Siden du er så opptatt av hva skattepengene dine går til så vil like mye av dine skattepenger gå til det samme som dem gjør i dag, nemlig barnehageplasser, men da får foreldrene valgfrihet.
nr 6 på vei Skrevet 4. september 2007 Forfatter #27 Skrevet 4. september 2007 Er du på arbeid nå? Eller hjemmeværende?
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 4. september 2007 #28 Skrevet 4. september 2007 Så staten skal gi støtte til alle som ønsker privatskole, privat lege og privat hjemmehjelp bare fordi de ønsker dette?
nr 6 på vei Skrevet 4. september 2007 Forfatter #29 Skrevet 4. september 2007 Hmmmm...... Det er iallefall ikke rettferdig at staten skal bestemme hvor jeg skal ta min utdannelse................. eller hvilken lege jeg skal bruke....................eller tvinge meg til å bruke kommunal hjemmehjelp. For staten kan det umulig ha noe å si hvor jeg kjøper mine tjenester???? Hvis jeg vil handle på Rema så gjør jeg det istedet for å handle på Rimi eller Prix. Hvis jeg vil bruke mine penger på Meny, for at de har bedre utvalg så er det mitt valg. Vil jeg handle på rema for at det er billigere så er det mitt valg.
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 4. september 2007 #30 Skrevet 4. september 2007 Men det er jo du som bestemmer dette ja...bestemmer du deg for å ta utdanning via en privat videregående så kan du gjøre det, men da må du betale. Staten har allerede sørga for gratis utdanning til deg, og ønsker du noe mer er det vel greit å betale. Akkurat som du synes det er greit å betale litt ekstra for utvalget på Meny uten at du forventer at det er like billig der som på Rema.
mamma til twins Skrevet 4. september 2007 #31 Skrevet 4. september 2007 Jeg kommer aldri til å bli hjemmeværende. Jeg flekser. Jeg jobber i kommunen. Faktisk enda en grunn til å ikke stemme FrP.
anne* Skrevet 4. september 2007 #32 Skrevet 4. september 2007 ... bare en liten detalj som ikke hører hjemme i denne debatten.... Å bruke IT-Akademiet som eksempel blir for dumt. De fleste får ikke bra jobber i IT-bransjen som har gått der. Det er ganske enkelt ikke hard-core nok... Spesielt innen programmering.. Så dersom staten skulle subsidiere studier der på fx folk som ikke er flinke nok til å komme inn på universitetet (det er forøvrig ganske enkelt på IT-fag), så tror jeg bransjen ville steilet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå