Gå til innhold

Når skal dere på ultralyd?


tinyangel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er 10+6 å skal på tidlig ul i dag. Har termin 27 mars. Men den kan forandre seg etter i dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann.

du blir vel rundt uke 19 ca da, når du skal på ul?

Er det som er vanlig.

 

Legen min henviste meg tidlig til ul så jeg skulle komme inn tidlig oga jeg skal ha ekstra oppfølgning, for å se at spira mi får alt den trenger av næring og vokser som den skal, (er slankeoperert, og da er ikke næringsopptaket som det skal)

Men jeg fikk ikke time før 22 oktober. Mens termin er 17 mars. Da er jeg 19 uker på vei.

Ringte sykehuset og sa jeg syns det var lenge til siden jeg skal ha ekstra oppfølgning osv, men dama sa bare nei dette var normalt, prøvde å forklare at det vet jeg men nå er ikke mitt svangerskap som alle andres. Ho tolket det slik at jeg skulle ha ekstra oppfølgning etter uke 19, etter første ul. Ble helt oppgitt jeg.. får ikke ungen den næringa den skal og ikke vokser som den skal er det for sent å oppdage dette i uke 19. må jo oppdage det fortest mulig så jeg kan få veidledning og hjelp til å få i meg det jeg og babyen trenger..

 

Ho sa jeg måtte kontakten legen og hvis han ville ha meg inn tidligere måtte han ringe de..

 

Fikk ikke tak i legen min, da han er bortreist noen dager, (dette var på fredag) Så jeg tok ei ringe runde rundt til private gynekologer, og skal på min første UL kl 13.30 i dag. Gjett om je gleder meg :)

Koster 800kr, men det er verdt det. Orker ikke å gå rundt å lure på om alt er som det skal..Er greit å få sjekket opp i det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal på UL 4.oktober. Har allerde vært på 2 UL, en for 3 uker siden og en i dag. Alt er bra med lille nurket, som ser ut til å bli en aktiv krabat ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 13+5 og skal til ultralyd på sykehuset 17 oktober. Har foreløpig termin 14 mars. Men jeg har allerede vært til ultralyd hos gynekolog!! Det var fantastisk. Jeg var til første kontroll i uke 10 og gikk til gynekolog. Jeg tenkte ikke over at jeg da også ville få ultralyd. Det gikk faktisk ikke opp for meg før jeg lå der og fikk se hjertelyden og det lille fosteret! Jeg er førstegangs fødende og er 39 år og blir vel regnet som risikosvangerskap selv om jeg er veldig frisk. Men jeg ble ihvertfall sendt til gynekolog for første kontroll. Det anbefales! Det ga meg også en ro i forhold til å ta Duo-test og fostervannsprøve. Så det har ikke vi gjort.Så jeg håper at dere får den gleden av å se det lille fosteret tidlig selv om du ikke kjenner noe fysisk i magen. Det var flott!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 14+1 uker på vei og ennå ikke fått noe svar fra Ullevål. Min termin er 3 mars nå. Hadde 1 mars...

 

Har vært på tidlig UL for å sjekke om alt er som det skal. Og det var det=oD...

 

Ifølge babyverden er tid for UL den 23 september. så håper det blir UL rundt den 1 til 5 oktober...Da er jeg 18. fullgått uker den uka der...

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på ul i uke 8 pga at jeg var så dårlig, da var lillen bare 2 cm fra hodet til rumpa :) Har foreløbig termin 15.mars, skal på ordinær UL på St.Olavs den 8.oktober :)

Da skal jeg ha med sambo og mamma`n min :) Hun kommer 50 mil for å være med :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei... Jeg har foreløbig termin 19.mars i følgr minr beregninger, legen sier 12.mars... Har fått UL time 12. oktober...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk time når jeg er 17+4 på AHUS, men skal på privat UL når jeg er 13+5 på Volvat. Var hos kontroll hos legen 30. august og fikk brev fra AHUS igår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg har termin 25.mars og har fått UL 30.oktober. Syns det var veldig lenge til jeg da, så lurer på om jeg skal ta en før.

Er jo litt greit å se at alt står bra til før det er gått så lang tid.

Er det noe andre som har vært på UL i uke 12-13?

Hilsen GladLinn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på ultralyd 15. oktober. Vi har termin 20.mars.

 

Tror 10 åringen vår gleder seg aller mest!!

Har akkurat kikket på krabaten vår, jeg er 38 når jeg føder og har derfor fått spess oppfølging. Føler meg litt ekstra "gammel" da, men det er fint at vi blir passet på :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...